[chrzescijanie] Fw:od Wojta Stefanowskiego

Webservant webservant w kdm.pl
Wto, 4 Kwi 2006, 13:34:55 CEST

PD :

Witaj!

Niedawno czułem się niewyraźnie. Postanowiłem zmierzyć sobie temperaturę.
Wziąłem termometr i już po chwili wiedziałem-złapałem grypę. Potrafiłem docenić
to małe, sprytne, szklane urządzonko. Teraz już wiedziałem, co należało zrobić.
Dopóki nie użyłem termometru nie byłem pewien tego, co się ze mną dzieje. Nie
wiedziałem, czy mogę na następny dzień zaplanować próbę zespołu, czy też nie.
Ostatecznie musiałem ją odwołać, aby nie zarażać grypą innych. Potrzebowałem
czasu na osobistą kurację.

Poniżej przedstawiam, zasłyszany gdzieś na konferencji, “Termometr duchowej
żywotności”.
Krótkie objaśnienie skali. Zaczynamy na poziomie duchowej letniości i poprzez
zlodowacenie dochodzimy do temperatury wskazującej na obecność duchowego życia.
Wszystko jasne- tylko mierzyć!

1. Bóg, wieczność i życie duchowe są mi zupełnie obojętne.
2. Moje życie duchowe jest przede wszystkim “puste”. Jestem katolikiem,
prawosławnym lub protestantem... ale wynika to bardziej z okoliczności
dotyczących mojego urodzenia, niż z głębokich rozmyślań, czy osobistej decyzji.
3. Jestem agnostykiem. Nie wiem, czy Bóg istnieje, czy nie i nie jestem wysoce
zmotywowany do badania tej sprawy.
4. Jestem ateistą i jestem pewien, że nie ma Boga i wiecznego życia.
5. Rzadko jestem dociekliwy w sprawach dotyczących Boga i wieczności. Mój
sceptycyzm odciąga mnie od znaczącego badania tego, w co wierzę lub dlaczego
wierzę w to, co robię.
6. Jestem średnio dociekliwy w sprawach dotyczących Boga i wieczności - zwykle
jestem sceptyczny- ale jestem otwarty, aby dyskutować na głębsze tematy
dotyczące życia.
7. Jestem dociekliwy i mam wiele pytań dotyczących Boga i religii. Nie jestem
pewien w co i dlaczego wierzę, ale często myślę o tych rzeczach.
8. Mam głębokie pragnienie, aby wiedzieć w co i dlaczego wierzę. Pragnę też
dobrze rozumieć jak mieć żywą, osobistą więź z Bogiem.
9. Wiem, że mam osobistą więź z Bogiem z powodu tego, co Jezus zrobił dla mnie,
ale wiem, że nie zawsze postępuję w sposób doskonały. Czasami mam tendencję do
zaniedbywania mojego życia duchowego.
10. Ogólnie doświadczam radości, pokoju, i wypełnionego celem życia, które jest
wspierane w sposób nadnaturalny przez Jezusa Chrystusa.

Po pomiarze zastosować odpowiedzią kurację.
PS.
Najlepsze wyniki osiąga się badając siebie samego. Pomiary bliźnich są
nieprecyzyjne.

wojt w misjadcn.pl
Wojt Stefanowski

--