[chrzescijanie] ofiarowanie izaka -interpretacja

Witold Jurgielewicz wjur w poczta.onet.pl
Śro, 27 Gru 2006, 10:34:50 CET

Z tego, co się orientuję, to 'muzułmanin' znaczy raczej 'posłuszny woli Boga', a to niezupełnie to samo. Muzułmanie często mówią 'Bóg tak chciał', 'będzie, jak Bóg zechce' itp. I my, chrześcijanie, często tak twierdzimy, ale przecież Bóg Koranu jest inny od tego, którego znamy z Pisma Świętego, muzułmanie wierzą też w Jezusa, ale tylko jako proroka, nie wierzą w Jego zmartwychwstanie, Odkupienie płynące z ofiary na krzyżu itp.. Nie wierzą też, ze Jezus był Synem Bożym. To zupełnie inny Jezus, niż Ten, którego my znamy z Biblii. Muzułmanie wierzą też np., że Abraham złożył w ofierze Izmaela, a nie Izaaka. Takich rozbieżności, i to często podstawowych, jest dużo więcej. A pamiętajmy, co pisze Paweł:

Ga 1:8-9  "Ale choćbyśmy nawet my albo anioł z nieba zwiastował wam ewangelię odmienną od tej, którą myśmy wam zwiastowali, niech będzie przeklęty!
Jak powiedzieliśmy przedtem, tak i teraz znowu mówię: Jeśli wam ktoś zwiastuje ewangelię odmienną od tej, którą przyjęliście, niech będzie przeklęty!"  (BW)

Nie jesteśmy muzułmanami i nie używajmy takiego określenia nawet w żartach, bo powoduje to zamęt i może być opacznie zrozumiane.

Witek