[chrzescijanie] Jedzenie miesa wedlug Biblii

Tomasz G tomasz303 w wp.pl
Wto, 7 Lis 2006, 14:26:16 CET

Witam !

Wiemy z Biblii ze ludzie przed potopem nie jedli miesa , przynajmiej Ci
ktorzy byli wierni Bozym poleceniom dlatego miedzy innymi zyli tak dlugo ,
byli zdrowi i plodni , przecietna wieku to 500 lat ( oczywiscie byly tez i
inne warunki tej dlugowiecznosci i zywotnosci np. inny klimat byl przed
potopem wszystko bylo wieksze i zdrowsze ludzie , zwierzeta , rosliny itp .
Ostatnio np . znaleziono skorupe slimaka winiczka wielkosci zolwia z wysp
Galapagos podalo National Geografik w TV .

1 Moj1,26-30
26. Potem rzekł Bóg: Uczyńmy człowieka na obraz nasz, podobnego do nas i
niech panuje nad rybami morskimi i nad ptactwem niebios, i nad bydłem, i nad
całą ziemią, i nad wszelkim płazem pełzającym po ziemi.
27. I stworzył Bóg człowieka na obraz swój. Na obraz Boga stworzył go. Jako
mężczyznę i niewiastę stworzył ich.
28. I błogosławił im Bóg, i rzekł do nich Bóg: Rozradzajcie się i
rozmnażajcie się, i napełniajcie ziemię, i czyńcie ją sobie poddaną;
panujcie nad rybami morskimi i nad ptactwem niebios, i nad wszelkimi
zwierzętami, które się poruszają po ziemi!
29. Potem rzekł Bóg: Oto daję wam wszelką roślinę wydającą nasienie na całej
ziemi i wszelkie drzewa, których owoc ma w sobie nasienie: niech będzie dla
was pokarmem!
30. Wszystkim zaś dzikim zwierzętom i wszelkiemu ptactwu niebios, i wszelkim
płazom na ziemi, w których jest tchnienie życia, daję na pokarm wszystkie
rośliny. I tak się stało.

W Talmudzie jest chipoteza  ze nawet zwierzeta zaczyly jesc mieso
dopiero po potopie bo bylo duzo padliny a malo zboza i jarzyn

 Co prawda w Talmudzie i apokrayficznej ksiedze Henocha , jest podane ze
upadli Synowie Bozy ( ksiega Henocha nazywa ich Straznikami Nieba ) i ich
potomstwo jedli duzo miesa ( nie tylko zwierzat ale i ludzi ) uprawiali
czary i rozpuste oraz prowadzili wojny lamiac wszystkie przykazania i prawa
, co w koncu doprowadzilo do potopu .

1 Moj. 6:1-7
1. A kiedy ludzie zaczęli rozmnażać się na ziemi i rodziły im się córki,
2. Ujrzeli synowie boży, że córki ludzkie były piękne. Wzięli więc sobie za
żony te wszystkie, które sobie upatrzyli.
3. I rzekł Pan: Nie będzie przebywał duch mój w człowieku na zawsze, gdyż
jest on tylko ciałem. Będzie więc życie jego trwać sto dwadzieścia lat.
4. A w owych czasach, również i potem, gdy synowie boży obcowali z córkami
ludzkimi, byli na ziemi olbrzymi, których im one rodziły. To są mocarze,
którzy z dawien dawna byli sławni.
5. A gdy Pan widział, że wielka jest złość człowieka na ziemi i że wszelkie
jego myśli oraz dążenia jego serca są ustawicznie złe,
6. Żałował Pan, że uczynił człowieka na ziemi i bolał nad tym w sercu swoim.
7. I rzekł Pan: Zgładzę człowieka, którego stworzyłem, z powierzchni ziemi,
począwszy od człowieka aż do bydlęcia, aż do płazów i ptactwa niebios, gdyż
żałuję, że je uczyniłem.

Noe zabral do Arki po 7 par zwierzat czystych i po parze zwierzat
nieczystych , wiec podzial miesa na zdrowe i nie zdrowe ( nie mogli zjadac
kazdego miesa  bo nieczyste zwierzeta wyginety skoro byly tylko po jednej
parze w Arce ) jest od czasow Noego i Mojzesz go tylko przypomnial na
polecenie Boze ( podobnie jak dekalog ) Jezus go utrzymal (pozwolil by
demony utopily stado nieczystych swin a czysty chleb kazal pozbierac co do
okruszka , nic nie wskazuje na to ze kosciol apostolski zmienil zalecenia
Boze co do diety wydaje sie nawet ze apostol Pawel poleca chrzescijanom
dobrowolne nie jedzenie miesa i nie picie wina ) a prorok Izajasz potwierdza
ze te przepisy Boze beda obowiazywaly ludzi do konca swiata .

1 Moj. 7:1-3
1. I rzekł Pan do Noego: Wejdź do arki ty i cały dom twój, bo widziałem, że
jesteś sprawiedliwy przede mną w tym pokoleniu.
2. Ze wszystkich zwierząt czystych weź z sobą po siedem, samca i samicę, a
ze zwierząt nieczystych po parze, samca i samicę.
3. Także z ptactwa niebieskiego po siedem, samca i samicę, aby zachować przy
życiu ich potomstwo na całej ziemi.

Mar. 5,8-13
8. Albowiem powiedział mu: Wyjdź, duchu nieczysty, z tego człowieka!
9. I zapytał go: Jak ci na imię? Odpowiedział mu: Na imię mi Legion, gdyż
jest nas wielu,
10. I prosił go usilnie, aby ich nie wyganiał z tej krainy.
11. A pasło się tam, u podnóża góry, duże stado świń.
12. I prosiły go duchy, mówiąc: Poślij nas w te świnie, abyśmy w nie wejść
mogli.
13. I pozwolił im. Wtedy wyszły duchy nieczyste i weszły w świnie; i rzuciło
się to stado ze stromego zbocza do morza, a było ich około dwóch tysięcy, i
utonęło w morzu.

Mat. 14,16-22
16. A Jezus im rzekł: Nie trzeba, żeby odchodzili, dajcie wy im jeść.
17. Oni zaś mu powiedzieli: Mamy tutaj tylko pięć chlebów i dwie ryby.
18. A On rzekł: Przynieście mi je tutaj.
19. I rozkazał ludowi usiąść na trawie, wziął pięć chlebów i dwie ryby,
spojrzał w niebo, pobłogosławił, potem chleby łamał i dawał uczniom, a
uczniowie ludowi.
20. I jedli wszyscy, i byli nasyceni; i zebrali z pozostałych odrobin
dwanaście pełnych koszów.

Rzym. 14,21
21. Dobrze jest nie jeść mięsa i nie pić wina ani nic takiego, co by twego
brata przyprawiło o upadek.

Izaj. 66,15-18
15. Bo oto Pan przyjdzie w ogniu, a jego wozy jak huragan, aby dać upust
swojemu gniewowi i spełnić swoją groźbę w płomieniach ognia,
16. Gdyż ogniem i swoim mieczem dokona Pan sądu nad całą ziemią i będzie
wielu pobitych przez Pana.
17. Ci, którzy się uświęcają i oczyszczają, aby wejść do pogańskich gajów za
jednym, który kroczy w pośrodku, ci, którzy jedzą mięso wieprzowe i płazy, i
myszy, wszyscy razem zginą - mówi Pan.
18. Ja bowiem znam ich uczynki i zamysły i przyjdę, aby zebrać wszystkie
narody i języki; one przyjdą, aby oglądać moją chwałę!

(BW)

Serdecznie pozdrawiam !
Tomasz G.