[chrzescijanie] dekalog

Piotr Zaremba (PP) zaremba w poznajpana.org
Nie, 1 Paź 2006, 22:40:52 CEST

On Sun, 01 Oct 2006 19:19:18 +0200, Tomasz G <tomasz303 w wp.pl> wrote:

>  ja i wielu
> Zydow i chrzescijan tak wierzy oraz wierzymy ze tak uczy Biblia ,

To jest akurat dość kiepski argument, miliony chrześcijan wierzy,
że choroby są od Boga, że Bóg ma jakiś interes w tym, żebyśmy byli chorzy
itd.
i że to jest nawet w Biblii.  jest jeszcze kilkaset innych religijnych
ciemnot
gloszonych przez koscioły jako biblijne i to nic nie znaczy.
(p. dziesięciny, przywództwo hierarchiczne, nauki przedchcielne, długo by
wymieniać... )

Ja akurat bardzo łatwo zmieniam poglądy jeśli okazuje się, że te inne są
rzeczywiście
biblijne, ale tego, co tu piszesz zupełnie nie ma czym poprzeć:
jeden werset i kupa domysłow (z przewagą kupy).
Jeśli mam się na czymś opierać to musi być solidnie uzasadnione,
nie zamierzam dyndać na jednej suchej gałęzi.
Zmieniałem już tyle razy zasłyszane i własne poglądy, czyli nauki ludzkie,
że mnie to nie boli. Jak mi rzeczywiscie pokażesz solidne uzasadnienie to
zmieni kolejny raz. No, ale tutaj rzeczywiscie bardziej na "wierze wielu"
sie
to opiera niż na solidnych biblijnych podstawach.

> temat jest jasny i zamkniety bo kazdy juz dawo podal swoja opinie w
> oparciuo Biblie , serdecznie pozdrawiam !

No własnie dość wątpliwe jest to oparcie w Biblii. Jeden werset to
zdecydowanie
za mało, żeby do tego w ogóle podchodzić.

Piotr Z.