[chrzescijanie] Judaizacja chrześcijaństwa - a przykzanie miłości

Janusz i Kamilka Lasz kjlasz w wp.pl
Pon, 2 Paź 2006, 12:44:52 CEST

*-----Original Message-----
*From: chsi-public w yahoogroups.com [mailto:chsi-public w yahoogroups.com] On
*Behalf Of Piotr Kotarba
*Sent: Friday, September 29, 2006 11:34 AM
*To: chsi-public w yahoogroups.com
*Subject: Re: [chsi-public] RE: [chrzescijanie] Judaizacja chrześcijaństwa
*
*Ja nie zyje pod przymierzem z Synaju, ale niebianskiego Syjonu.
*Tam jest arka przymierza. Patrz Obj. 11,19.
*Prawo dekalogu nie koniecznie musi byc identyfikowane jedynie z
*przeklenstwem tych,
*ktorzy nie wypelnia wszystkiego, co mowi prawo.
[[[< J L >]]]

Cóż czy niekoniecznie
Jeśli jest przekleństwo Prawa to Dekalog ma w tym pełny udział
Nie znaczy to, że Prawo jest złe
Po prostu ma moc zniszczyć człowieka.
I WTYM Dekalog jest o wiele lepszy niż "prawo pozostałe".

*Dekalog jest podstawa tronu Bozego Jego sprawiedliwosci.
*Gdyby bylo dzisiaj inaczej, to po co sad Bozy i tyle napomnien odnosnie
*przestrzegania prawa w NT?

[[[< J L >]]]
Cóż nie ma przestrzegania Prawa w taki sposób jak widzą to niektórzy
współcześni Chrześcijanie.
Często pytając ich o Prawo kończy się to stwierdzeniem, "Kto nie wypełnia
dekalogu nie jest zbawiony". Chrystus, (Duch Św.) jest "pomocą do jego
wypełnienia" itp.
Zbawienie zależy od tego czy "wypełniam czy nie dekalog". Jako miara serca
posłusznego Bogu.
Jest to pełnia przemycenia zakonu do życia Chrześcijan.
Często Ewangelia wygląda dla tych ludzi tak.
"Uwierz w Jezusa i wypełniaj Prawo a będziesz zbawiony".
Jest to inna wersja nauki "uwierz i miej uczynki"

Ale Jezus umarł za prawo

Kol 2,14 skreślił zapis dłużny obciążający nas nakazami. To właśnie, co było
naszym przeciwnikiem, usunął z drogi, przygwoździwszy do krzyża.

Mój czy kogoś zapis dłużny to właśnie prawo ze swoimi nakazami.
Chrystus przygwoździł ten nakazał do krzyża. Prawo jest przeciwnikiem
KAŻDEGO GRZESZNIKA.

Teraz w Chrystusie dla NAS jako dla sprawiedliwych jest ono bezużyteczne.
Chyba ze nie jesteś SPRAWIEDLIWY w CHRYSTUSIE!!!

*W NT masz powtorzone wszystkie 10 przykazan dekalogu dla wierzacych z laski
*przez wiare w sprawiedliwosc Chrystusa. Po co Biblia mowi o swieceniu
*soboty
*w NT i balwochwalstwie, skoro to jedynie litera?

[[[< J L >]]]
Nie jest jak mówisz.
Nie jest powtórzone 10 przykazań dla zbawionych z łaski.
Niektóre są powtórzone, ale rozszerzone o całe niebo.
Np. nie cudzołóż to nie tylko nie wchodź do łóżka z innym partnerem, ale nie
patrz pożądliwie na kobietę.
Ciekawe ze wtedy nie było słowa na żona mówiło się po prostu "Jego kobieta".

Myślę, więc że można rozumieć to także jako "pożądliwe patrzenie na KAŻDĄ
kobietę w tym także żonę.
Czy to zawiera się w prostym nie cudzołóż? Chyba nie, więc Jezus Nadaje
CAŁKOWICIE NOWY SENS temu przykazaniu.

Tak samo Jan pisząc o grzechu nie robi listy Dekalogu (dla niektórych jest
to oczywiste ze musieli go przestrzegać), ale pisze to tak
1 Jan2,16 Wszystko, bowiem, co jest na świecie, a więc: pożądliwość ciała,
pożądliwość oczu i pycha tego życia nie pochodzi od Ojca, lecz od świata.

Przyglądając się konstrukcji przykazania miłości widzimy podział na będziesz
miłował Boga i bliźniego.
1-3Mówi się że trzy pierwsze dotyczą Boga
4 Czwarte jest między Bogiem i ludźmi
5- 10 Reszta to miedzy ludzkie.

Zauważcie jak one się dla nas zmieniły
1 Nie będziesz miał cudzych Bogów.
Obecnie wierzymy w Jezusa i Ducha Św i Ojca co dla żydów na których powołuje
się Tomasz jest jawna herezją. Jest to nie do przyjęcia. Dla nas jest to ten
sam Bóg. Coś się zmieniło? Jak najbardziej CAŁY OBRAZ BOGA.
2 Nie czyń obrazów do czci.
Wiesza się psy na krzyżykach i obrazkach a tu film Jezus wg Ewangelii
Łukasza przyprowadził do Boga miliony Ludzi.
3 Nie będziesz wymawiał imienia Boga nadaremno. Jak "ulubieni żydzi to
traktowali" wiemy. Obecnie mamy śmiały przystęp do Boga. Bóg przybrał imię
zwykłego człowieka "Jeszua". A Każdy, kto wezwie imienia Pana będzie
zbawiony.
Itd. Itp....

*Jesli Jezus zniosl prawo Boze przez swa smierc jako norme moralna, to jest
*najwiekszym przestepca i jest winny wszystkich skutkow niemoralnosci. Nie
*daj Boze takiej diabelskiej nauki. To diabel od poczatku walczy z
*niezmiennym prawem Bozym. Stawianie Jezusa w roli szatana znoszacego prawo
*Boze jest bluznierstwem.

Cóż nikt nie mówi, że Jezus zniósł PRAWO
Jezus je wypełnił i wykonał całkowicie.
Dlatego każdy w nim ukryty Jest sprawiedliwy
Kto w to nie wierzy nie jest Chrześcijaninem? Właśnie o takim
usprawiedliwieniu pisze wiele razy Paweł, Dlatego możemy nazywać siebie
sprawiedliwymi.
Oczywiście, jeśli ktoś mówi, że jest z Boga, ale nie wypełnia Bożych
przykazań ten nie jest z niego 1 Jana 2 rozdział
Jednocześnie przykazania to nie jest to samo, co Prawo. Przykazanie mówi np.
Nie osadzaj nikogo z powodu przestrzegania dni czy jedzenia Podane przez
Pawła. Inne mówi, kto kradnie niech kraść przestanie, ale niech pracuje
swoimi rekami. Inne z kolei nie pożądaj żadnej kobiety. Albo nie myśl o kimś
ze jest głupi. Czy to jest prawo? Dekalogu? Śmiem wątpić.
Czy więc jeśli dopuściłem się morderstwa nie mam ratunku? A jeśli rozwiodłem
się nie jestem zbawiony? Czy ten, który wydał samego siebie za nas nie
miałby w synu darować nam wszystkiego? Rzym 8,31 i dalej ....

Oczywiście niektórzy zaczną mówić ze namawiam do grzechu ale nie namawiam.
Jestem Martwy w Chrystusie dla grzechu Rzym 6 ale tez i dla Prawa 7,6. I to
tego mówiącego nie pożądaj Rzym 7,7.

Jeśli jesteś w Chrystusie to grzech i ty nie macie nic wspólnego.
Jeśli jesteś w Chrystusie to PRAWO i ty nie macie nic wspólnego.

*Jezus powiedzial zupelnie cos innego w swojej konstytucji Krolestwa Bozego:
*http://www.klinikaemmanuela.dekalog.pl/control.php?&topgroupname=&groupname
*=ewang&subgroupname=&contentname=rozdz5
*
*Izaj. 42:18-21
*18. Słuchajcie, wy głusi! A wy, ślepi, przejrzyjcie, aby widzieć!
*19. Kto jest ślepy, jeżeli nie mój sługa, i głuchy, jeżeli nie mój
*posłaniec, którego posyłam? Kto jest ślepy jak posłaniec i głuchy jak sługa
*Pana?
*20. Widział wiele rzeczy, lecz nie zważał na nie, jego uszy otwarte, lecz
*nie słyszy.
*21. Upodobało się Panu dla jego sprawiedliwości, aby jego zakon był wielki
*i
*sławny.
*(BW)

Amen
Na słowo Izajasza

*Podobna konkluzja skwitowal apostol Pawel w Rzym. 3,31:
*"Czy wiec przez wiare obalamy Prawo? Zadna miara! Tylko Prawo wlasciwie
*ustawiamy".
*Nie jestesmy zbawieni przez uczynki Prawa, ale przez wiare w sprawiedliwosc
*Jezusa. Ta wiara objawia sie zyciem Jezusa zgodnym z Prawem. "Pracuje nie
*po
*to by zbawic ma dusze, gdyz Bog dokonal juz tego. Lecz jak niewolnik
*pracowac musze z MILOSCI do Syna Bozego".

Widzisz gdyby Paweł nie wyjaśnił, co znaczy właściwe ustawienie Prawa to
niemiałbym większych problemów z Akceptacją twojego stanowiska.
Jednakowoż Paweł jasno mówi jak ma być ustawiane

1,5 A celem tego, co przykazałem, jest miłość płynąca z czystego serca i z
dobrego sumienia, i z wiary nieobłudnej,1,6 czego niektórzy nie osiągnęli i
popadli w próżną gadaninę,1,7 chcą być nauczycielami zakonu, a nie rozumieją
należycie ani tego, co mówią, ani tego, co twierdzą.1,8 Wiemy zaś, że zakon
jest dobry, jeżeli ktoś robi z niego właściwy użytek,1,9 wiedząc o tym, że
zakon nie jest ustanowiony dla sprawiedliwego, lecz dla nieprawych i
nieposłusznych, dla bezbożnych i grzeszników, dla bezecnych i nieczystych,
dla ojcobójców i matkobójców, dla mężobójców,1,10 rozpustników,
mężołożników, dla handlarzy ludźmi, dla kłamców, krzywoprzysięzców i dla
wszystkiego, co się sprzeciwia zdrowej nauce,
Cut...
1,16 Ale dlatego miłosierdzia dostąpiłem, aby na mnie pierwszym Jezus
Chrystus okazał wszelką cierpliwość dla przykładu tym, którzy mają weń
uwierzyć ku żywotowi wiecznemu.

Jeśli więc uważasz ze jest ktoś w twoje wspólnocie taki jak mówi werset od
1,9 do 1,10 to stosuj to do niego.
Więc nie jest tak jak mówisz ze to Sprawiedliwych jest prawo
A w Chrystusie jestem Sprawiedliwy czy w to wątpisz?

*Tak wyglada relacja dekalogu do wiary. Nigdy nie bedzie mozna go lamac,
*inaczej Bog nie pokonalby grzechu, a przeciez Jezus przyszedl, aby usunac
*dziela diabelskie.
*

Cóż jednak nie pracując tak twierdzisz, że nie masz zbawienia.
Pracując je masz.
Wiec masz zbawienie z pracy.

Ja twierdze za Pawłem ze grzech nie może oddzielić mnie od tego, który mnie
zbawił. Gdyby mógł to NA PEWNO uczyniłby to.
Dlatego za Pawłem mogę powiedzieć trudne dla wielu "w tym dla mnie" słowa

1 kor 5,5 bw: oddajcie takiego szatanowi na zatracenie ciała, aby duch był
zbawiony w dzień Pański.
bt: wydajcie takiego szatanowi na zatracenie ciała, lecz ku ratunkowi jego
ducha w dzień Pana Jezusa.

Takie świadectwo wydaje Paweł o cudzołożniku wg Każdej normy.
"Koleś" będzie zbawiony. To GWAŁCI moje i chyba każdego pojecie
sprawiedliwości. Ale z Bogiem się nie dyskutuje.

Podobnie jest mowa w 1 Kor 3,15

Jest to dla mnie trudne i nie namawiam do pełnienia takich uczynków pokazuje
jednak jasno, że Paweł inaczej patrzył na te sprawy niż popularnie się to
wydaje.

Ale miłości zakrywa wiele grzechów.

Janusz Lasz
Życzę wiele miłości