[chrzescijanie] Zydzi pierwsi Chrzescijanie

Piotr Zaremba (PP) zaremba w poznajpana.org
Śro, 4 Paź 2006, 14:59:22 CEST

On Wed, 04 Oct 2006 13:53:22 +0200, Tomasz G <tomasz303 w wp.pl> wrote:

> Twierdze nie Zydzi nie przyjeli Jezusa i przesladowania tego narodu pod
> tym
> pretekstem jest nie do pododzienia ani z Biblia ani z historia i zdrowym
> rozsadkiem bo Jezusa ktory jest zydem i Synem Bozym czyli Chrystusem nie
> przyjeli i zabili grzesznicy a grzech jest ponad narodowy czy wyznaniowy

Oczywiscie, wolno Ci twierdzić cokolwiek chcesz bez względu na to, jak
sprzeczne to
jest własnie z Biblią, historią i zdrowym rozsądkiem, nie ma sprawy,
trzymaj się swego,
podobnie jak w kilku innych przypadkach.

Sami Żydzi - Piotr i Paweł - tak nie twierdzili, zawsze mówili "tego
WYŚCIE rękami
bezbożnych ukrzyżowali" i to było jednoznaczne oskarżenie żydowskich
przywódców i narodu.
NIe wiem dlaczego nie wierzący z pogan usiłują bardziej bronić Żydów niż
sami Żydzi.
Historycznie sprawa jest jednoznaczna i żadne słowne fikołki tego nie
zmienią. Jest to tez
zapisane kilka razy w Słowie Bożym, który podobna uważasz za natchnione i
prawdziwe, wiec
po co to całe czarowanie??
Nawet Jezus nie kwestionował tego, że to Żydzi go odrzucili z pełną
świadomością tego,
że był własnie posłanym do nich Mesjaszem.
"Ponieważ mnie znienawidzili.... " żadni grzesznicy (ponadnarodowi czy
ponadwyznaniowi),
ale żydowscy liderzy religijni tamtych czasów. NIc nowego pod słońcem,
dziś też się głosi
zupełnie innego JEzusa, bo "tamten" jest niewygodny.

Nigdzie w Biblii nie jest napisane, że to nasze grzechy Go przybiły do
krzyża, lecz że w Nim
nasze grzechy zostały przybite, że On uczyniony został grzechem, że nasze
grzeszne ciała wraz z Nim zostały ukrzyżowane itd..

A to, co już się teologicznie do tego dorobi to zupelnie inna sprawa.
Symbolizm i takie tam rzeczy są proste i oczywiste. Mozna to w pisenka
typu:
"To nie ludzie cie przybili lecz moj grzech" śpiewać, ale nie jest to
rzeczywistość historyczna.
Oczywiscie, ze przesladowania z tego powodu są tylko pretekstem dla ludzi,
ktorzy sa pełni
nienawisci i nie ma większego znaczenia, czy to będą dla nich Żydzi,
murzyni, słowianie, punki, czy komuniści. Nienawiść jest konkretną
zwierzchnoscią duchową i ludzi jej podlegający zwrócą się w każdą stronę,
i waga pretekstu tutaj nie mają większego znacznia.