[chrzescijanie] batyskaf 2

Piotr Zaremba (PP) zaremba w poznajpana.org
Pią, 6 Paź 2006, 16:27:51 CEST

CD

> Nie wiem gdzie tu leży problem. Biblia naucza że nie miałbym pojęcia o
> tym
> iż pożądanie jest >grzechem gdyby nie było przykazania nie pożądaj. Nie
> miałbym pojęcia o tym że nie należy się >kłaniać bożkom gdyby nie 2
> przykazanie. Nie wiedziałbym także o tym że spanie z cudzą żoną >jest
> grzechem gdyby nie przykazanie nie cudzołóż, a to przykazanie znał Józef
> gdy odmówił żonie Putyfara, sam bowiem powiedział:...

No, problem leży w tym, Paweł znał zakon, bo był Żydem, Ty znasz zakon, bo
jest znany od 3.500 lat, a twierdzisz na podstawie domysłów i naciągania
do własnej definicji historycznych i biblijnych faktów wstecz, że znali go
wszyscy wcześniej, co jest nieprawdą i tyle.
Robisz wręcz wbrew słowu Bożemu, które mówi, że nie "uczynił tak żadnemu
ludowi i nie znaja jego praw" koniec, kropka.

Zakon został poznany i nadany na Syjonie, wyłącznie Żydom - "i nie uczynił
tak żadnemu innemu narodowi". Dopiero Żydzi mieli za zadanie uczynić
sławnym imię Pańskie i pokazać innym ludom, jak mądre są Jego przykazania
i tak się często działo.

POganie mieli i mają do dziś zakony wyłacznie w sercu i tak mówi Biblia, a
to co robisz z kilkoma werstami to jest zwykłe naciąganie faktów do
ludzkiej nauki.

A robisz dokładnie to, co zarzucasz innym: naciągasz Pisma do swojej
teologii (ogólnie nazwanej "sabatariańskie kościoły"), podobnie jak
wyznwcy obowiązkowej dziesięciny, sabatu i jeszcze pare innych dziwactw
wciśniętych na siłę przez róznych "zakonoznawców"
nowotestamentowemu kościołowi na podstwie jednego wersu ze ST.

2.
Józef był mężem Bożym, który miał objawienia Boże i rzeczywiscie mógł
należeć do tych "nielicznych", którzy wiedzieli więcej. Wystarczy, że
spędzał tyle czasu z Pane, ile spędzał
aby miał rozeznanie w sercu swoim, że jest to złe przed Bogiem, bez
wyraźnego zapisu.
Dziś Bóg przez Ducha Świętego pokazuje Swoim dzieciom rzeczy o wiele
"drobniejsze" jako złe,
np. motywacje działania i postawy serca, a gdzie tam do Dekalogu.
DZiś bez zapisu Bóg wskazuje na złe motywacj i postawy serca, które wcale
się nie ujawniają grzesznymi czynami, a jednak są złe i nieczyste przed
Bogiem, a uświęcenie wcale nie polega na przestrzeganiu dekalogu, tylko
bardzo głębokim wejżeniu w swoje postawy i "mysli serca".

Ja osobiście zamykam dyskusje na ten temat i "niech każdy pozostanie przy
swoim".