[chrzescijanie] Judaizacja chrześcijaństwa

Piotr Zaremba (PP) zaremba w poznajpana.org
Wto, 26 Wrz 2006, 17:27:31 CEST

> Wedlug mnie proba identyfikowania swiecenia siodmego dnia, pochodzacego
> od stworzenia Bozego (Gen. 2,1-3) z judaizacja, to racjonalizacja
> poganstwa w chrzescijanstwie.

Ale też od stworzenia świata do Mojżesza nie ma ani jednej informacji o
tym,
aby jakakolwiek forma sabatu była gdziekolwiek przestrzegana, ani przez
pogan
(bo innych ludzi wtedy nie było) ani przez Abrahama czy jego potomków.
Fakt, że nawet Żydzi po otrzymaniu zakonu nie wiedzieli jak obchodzić ów
sabat
i złamali go zaraz po pierwszym jego pojawieniu się i ponowne szczegółowe
instrukcje
przekazane jak przestrzegać sabatu świadcza o tym, że czegoś takiego nie
było przed zakonem
jako praktyki postępowania (w przeciwieństwie do obrzezania na
przykład)
Nie znajdziesz ani jednego usprawiedliwienia na twierdzenie, że jest to
zasada postępowania
sprzed zakonu.

2. Sabat został włączony w Prawo Mojżeszowe własnie po to, aby oddzielić
Izraela od pogan
i przez ciało CHrystusa został zburzony jako przegorda dzieląca pogan od
żydów, więc powoływanie się na jego wczesniejsze pochodzenie jest
fikcyjne, bo wraz z zakonem jest to forma "przedawniona, starzejąca się i
bliska zaniku" (Hebr. 8:13).
Ci, którzy zakonu przez stulecia przestrzegali, do odpocznienia nie
weszli, wiec teraz tez
przestrzeganie sabatu do tego nie doprowadzi.

Piotr Z