[chrzescijanie] Judaizacja chrześcijaństwa

Witold Jurgielewicz wjur w poczta.onet.pl
Śro, 27 Wrz 2006, 12:47:52 CEST

Użytkownik Janusz i Kamilka Lasz <kjlasz w wp.pl> napisał:
>Dostałem list o następującej treści na priva, więc nie ujawnię Autora,
>Odpowiem tyle.
>Wierzę, że nie ma innej Ewangelii od jednej jedynej. Gal 1,7
>Mówi ona, że każdy, kto odrzuca wiarę w Jezusa Chrystusa będzie potępiony.
>Ew Jana 3,18
>A kto głosi inną ewangelię będzie przeklęty. Gal 1,8
>Nie osądzam nikogo, kto wierzy w nauki żydów, bo czyni to już Prawo. Rzym
>2,12-20
>Wszelki sąd Ojciec przekazał Synowi i ja nie chce się ładować w kompetencje
>Syna. Ew Jana 5,22
> [...]

Amen, Janusz. Nic dodać, nic ująć. Kto chce wypełniać Zakon, przez Zakon też będzie sądzony. A ponieważ nikt nie jest w stanie wypełnić całego Zakonu, więc... I tu warto byłoby autora tego gniewnego listu odesłać do Listu do Rzymian (całego, od początku do końca). No, chyba, że apostoł Paweł to też dla niego heretyk :-)
Dziwię się też, że autor tamtego maila, zapewne uczestnik listy, nie miał odwagi, by wysłać ten mail na listę, do publicznego przeczytania i przedyskutowania.

Pozdrawiam w Chrystusie,
Witek