[chrzescijanie] Judaizacja chrześcijaństwa

Witold Jurgielewicz wjur w poczta.onet.pl
Śro, 27 Wrz 2006, 14:13:51 CEST

Użytkownik Tomasz G <tomasz303 w wp.pl> napisał:
>Witam !
>A czy Ty lub ktos inny moze dac glowe ze Abraham i reszta nie przestrzegali
>dekogu i inny praw , przypomnianych pozniej Izrelowi ktory wiele zapomnial w
>niewoli ( gdzie nie prawa nie ma grzechu , wiec od czasu Adama do czasu
>Mojzesza nie ma grzechu a np potop czy Sodoma to pomylka? ) przpominacie mi
>tlumaczenie ksiedza ze Pan Jezus kazal bagatemu przestrzegac przykazan ale
>wszystkich 10 nie cytuje , wiec pytam ksiedza to On powinien wierzyc i
>przestrzegac tylko te zacytowane , ksiadz byl czerwony i powiedzial ze
> [...]

Tomaszu, konkretnie: w którym miejscu Biblii czytamy, że Bóg nakazał Abrahamowi święcić sobotę i że Abraham to robił?
A z innej beczki - gdyby tak np. Żydzi podzielili sobie rok na tygodnie po 10 dni, to nie byliby w stanie świętować szabasu jako dnia odpocznienia po 6 dniach pracy?

Pozdrawiam,
Witold