[chrzescijanie] Judaizacja chrześcijaństwa

Piotr Zaremba (PP) zaremba w poznajpana.org
Śro, 27 Wrz 2006, 16:22:23 CEST

On Wed, 27 Sep 2006 14:28:15 +0200, Tomasz G <tomasz303 w wp.pl> wrote:

>  Witam !
> Wedlug mnie tu chodzi o prawo Boze w tym o przykazania , podobmnie mysla
> i ucza Zydzi   , serdecznie pozdrawiam ! Tomasz G .
> 1 Moj. 26:5
> 5. Dlatego że Abraham był posłuszny głosowi mojemu i strzegł tego, co mu
> poleciłem, przykazań moich, przepisów moich i praw moich.
> (BW)

Owszem, ale:
1. są to tylko domysły;

2. budowanie jakiejkolwiek doktryny w oparciu o jeden werset do zdrowych
wniosków jeszcze
nikogo nie doprowadziło; znajdź "drugiego świadka"

3.
nawet jeśli tak, to polecenie jest wyraźne: Bóg przekazał te polecenia
Abrahamowi (włącznie z obrzezaniem całego domu), wiec nie mozna tego
stosować do całej ludzkości czy nas dziś.

4. List do Hebrajczyków wyraźnie pokazuje, że chodzi o coś znacznie więcej
niż tylko przestrzeganie tego, czy innego wolnego dnia, ale o "wejście do
odpocznienia od uczynków swoich", a to zupełnie nie zależy do tego, który
dzień sie zrobi wolny, świąteczny, sabatni, czy jaki tam jeszcze nie bądź.

A pogaństwa to najwięcej jest w chrześcijaństwie z powodu sporów, kłótni i
niezgody (jak pisze Jakub "zmysłowej i demonicznej mądrości") a nie
rzekomego świętowania słońca, którego nikt nie świetuje, skoro wolno nam
"kazdy dzien traktować JEDNAKOWO".

Pozdro
Piotr Z