[chrzescijanie] Dojrzewanie do milosci

piotr zaremba zaremba w poznajpana.org
Wto, 18 Gru 2007, 11:44:29 CET

Kolejny artykul tego samego autora, co wczorajsze 'Oczyszczanie Swiatyni"

Wersja wygodnijesza do czytania:
http://poznajpana.org/articlebody.asp?id=1807

Dojrzewanie do milosci
McGatlin Ron

TERAZ JEST NAD NAMI najbardziej znaczacy Bozy czas od chwili, gdy Jezus i jego uczniowie fizycznie byli obecni na ziemi. Teraz jest czas dojrzewania prawdziwego "Ciala Chrystusa".

W poprzednich stuleciach odnowienie przychodzilo falami czy okresami. Byla zmiana z kaznodziejstwa "ogni piekielnych" do "zbawienia, aby uniknac piekla", dalej ku przezyciu przemiany zycia teraz i na wieki w postaci "nowego narodzenia". Okres zielonoswiatkowy skupil sie na prawie i wprowadzil pelnie "Chrztu Duchem Swietym", po czym nastapil wspanialy "Ruch Wiary", który sprowadzil moc, nadzieje, cuda i uzdrowienia wraz ze skupieniem sie na Slowie. "Charyzmatyczne Dary" zostaly wylane wraz z naciskiem na proroctwo i uzdrowienie. Uwielbienie i chwala dostaly sie na nowe poziomy rzeczywistosci. Uwolnienie z wiezów i uzdrowienie serc przynioslo wiele wolnosci. A calkiem ostatnio zaczelo sie objawiac Ojcowskie Serce, czego wynikiem staly sie przemieniajace zycie doswiadczenia.

Obecnie jestesmy w okresie "Dojrzewania do Milosci". Milosc jest wieksza od wiary - wieksza od prawa - wieksza od proroctwa - wieksza niz dary - to wszystko emanuje z milosci - to wszystko dziala przez milosc, poniewaz Bóg jest miloscia (1 Jn 4:8-16). Te wszystkie rzeczy sa wazne i nie mozna dojrzewac w Bogu bez nich. Punktem skupienia czy ich celem jest doprowadzic nas do wypelniania dojrzalosci, która jest MILOSCIA - Boza miloscia w nas i i nas w Nim.

Jezus powiedzial

Mat 22:37 -40:
Bedziesz milowal Pana, Boga swego, z calego serca swego i z calej duszy swojej, i z calej mysli swojej.
To jest najwieksze i pierwsze przykazanie.
A drugie podobne temu: Bedziesz milowal blizniego swego jak siebie samego.
Na tych dwóch przykazaniach opiera sie caly zakon i prorocy.

      Dojrzewanie jest konieczne przed malzenstwem.
   Przez te wszystkie okresy "Cialo Chrystusa" dojrzewalo jak dziecko do dojrzalosci. Dojrzewanie jest konieczne przed malzenstwem. "Oblubienica" zaczyna byc obecnie widoczna z daleka. Alleluja! Po raz pierwszy w moim ponad 70 letnim zyciu piekno "Oblubienicy Chrystusa" znalazlo sie niewyraznie w polu widzenia, nie bardzo daleko od nas.

Okres dojrzewania milosci jest nad nami. Jezus odkupil nas i przez Ducha Swietego prowadzil nas ku Ojcu przez caly czas. Przez te okresy Boze jestesmy oczyszczani i przygotowywani, aby wejsc do serca Ojca. Znac Go w osobistej intymnosci i byc napelnionym Bogiem, który jest miloscia - na zawsze pochlonieci ogniem intymnej relacji z Bogiem Ojcem i naszym Mezem, Jezusem. Jesli naprawde trwamy w Nim - w Jego intymniej obecnosci jestesmy przemieniani w czysta milosc i On literalnie zyje w nas. Literalnie stajemy sie jedno z Jezusem, który jest jedno z Ojcem, a wtedy stajemy sie jedno ze soba nawzajem.

Jn. 17:20-23: ..... A nie tylko za nimi prosze, ale i za tymi, którzy przez ich slowo uwierza we mnie. Aby wszyscy byli jedno, jak Ty, Ojcze, we mnie, a Ja w tobie, aby i oni w nas jedno byli, aby swiat uwierzyl, ze Ty mnie poslales. A Ja dalem im chwale, która mi dales, aby byli jedno, jak my jedno jestesmy. Ja w nich, a Ty we mnie, aby byli doskonali w jednosci, zeby swiat poznal, ze Ty mnie poslales i ze ich umilowales, jak i mnie umilowales.

Nasza pycha moze uniemozliwic nam intymnosc z Bogiem.

Jk 4:6: Bóg sie pysznym przeciwstawia, lecz pokornym laske daje

Przyp. 8:13 .... nienawidze pychy i buty, zlych postepków i przewrotnej mowy

Pycha jest wynikiem braku prawdziwego przezycia milosci Bozej. Doswiadczenie milosci w sercu Ojca jest najbardziej unizajace. Wiedziec, ze On z pasja kocha cala ludzkosc i czuje w Swym sercu Bóg, gdy ludzkosc nie kocha Go w zamian i wiedziec, ze gdy my reagujemy kochajac Jego calym sercem powoduje, ze czuje ogromna radosc w Swym sercu jest bardzo unizajace.

Pycha moze manifestowac sie w postaci pychy religijnej czy socjalnej, jest nia tez wyrazne skupienie na sobie, a jej siostra jest strach - strach przed tym, co ludzie pomysla - jak wygladam. Lecz laska poprzedza chwale i jest dawana pokornym.

Dojrzala milosc powoduje, ze jestesmy pokorni i otwiera drzwi na spotkanie TWARZA W TWARZ z Bogiem. Jest powiedziane, ze Mojzesz byl najpokorniejszym mezem na ziemi i rozmawial z Bogiem TWARZA W TWARZ (IV Moj. 12:3-8).

Przedmiotem 13 rozdzialu Pierwszego Listu do Koryntian jest milosc. Wersy 10-13 wyraznie mówia o dojrzewaniu w milosci i "wówczas" ogladaniu Pana "twarza w twarz". To "wówczas" znajdujace sie w tym wersie rozwazone w kontekscie w wyrazny sposób mówi o tym, ze stanie sie to "wówczas", gdy bedziemy dojrzali w milosci. A "twarza w twarz" jest intymna jednoscia z Bogiem.

1 Kor 13:10-11: Lecz gdy nastanie doskonalosc (dojrzalosc), to, co czastkowe, przeminie. Gdy bylem dziecieciem, mówilem jak dziecie, myslalem jak dziecie, rozumowalem jak dziecie; lecz gdy na meza wyroslem, zaniechalem tego, co dzieciece.

1 Kor 13:12-13: Teraz bowiem widzimy jakby przez zwierciadlo i niby w zagadce, ale wówczas twarza w twarz. Teraz poznanie moje jest czastkowe, ale wówczas poznam tak, jak jestem poznany. Teraz wiec pozostaje wiara, nadzieja, milosc, te trzy; lecz z nich najwieksza jest milosc.

Intymnosc z Bogiem jest czyms znacznie wiecej niz chodzenie z Nim. Wejscie do Jego swietej obecnosci w uwielbieniu i chwale od czasu do czasu jest wspanialym spotkaniem z Nim, lecz trwanie w Nim w ukrytych miejscach Jego komór jest intymnym procesem stawania sie jedno w milosci. Trwanie z Nim w zaciszu jest codziennym doswiadczeniem, w którym nie jestesmy juz indywiduum, lecz jestesmy jedno z Nim i nie mozemy byc rozdzieleni. Zakochujemy sie tak bardzo, ze zostajemy przemienieni w Jego cialo, Jego miazsz, Jego kosci.

Ef. 5:30-32: Gdyz czlonkami ciala jego jestesmy. Dlatego opusci czlowiek ojca i matke, i polaczy sie z zona swoja, a tych dwoje bedzie jednym cialem. Tajemnica to wielka, ale ja odnosze to do Chrystusa i Kosciola.

Gdy dojrzewamy w milosci, mozemy powiedziec tak, jak powiedzial Pawel: "Poniewaz dla mnie zyciem jest Chrystus". Ta sama wielka tajemnica znajduje sie w Pierwszym Liscie do Kolosan.

1 Kol 1:26-27: Tajemnice, zakryta od wieków i od pokolen, a teraz objawiona swietym jego. Im to chcial Bóg dac poznac, jak wielkie jest miedzy poganami bogactwo chwaly tej tajemnicy, która jest Chrystus w was, nadzieja chwaly.

Pawel tesknil za dniem, gdy Chrystus bedzie uksztaltowany przez Ducha Swietego w Jego dzieciach. Ten dzien, gdy Cialo Chrystusa stanie sie jedno w milosci z Glowa, Jezusem Chrystusem, w sercu Ojca.

Gal 4:19 Dzieci moje, znowu w bolesci was rodze, dopóki Chrystus nie bedzie uksztaltowany w was.

Podazajcie za miloscia - milosc nigdy nie zawodzi.

Wiele milosci

Ron McGatlin