[chrzescijanie] (brak tematu)

zaremba w poznajpana.org zaremba w poznajpana.org
Pią, 9 Lut 2007, 12:29:45 CET

------- Forwarded message -------
From: "Nowoście ze stron Poznaj Pana"
Subject: Być myśli Chrsytusowej
Date: Fri, 09 Feb 2007 12:00:25 +0100

Wersja wygodniejsza do czytania:
http://www.poznajpana.org/articlebody.asp?id=1239

Być myśli Chrsytusowej
Frangipane Francis

Widzieć tak, jak widzi Jezus

Człowiek duchowy rozsądza wszystko, sam zaś nie podlega nieczyjemu
osądowi. Bo któż poznał myśli Pana? Któż może go pouczać? Ale my jesteśmy
myśli Chrystusowej. (1 Kor. 2:15-16).

Jest to jedno najbardziej zdumiewających stwierdzeń poczynionych w Nowym
Testamencie. Paweł mówi tutaj, że można być całkowicie wolnym od naszych
cielesnych, zazdrosnych, bojaźliwych, niewierzących myśli i w ich miejsce
posiąść "myśl Chrystusową"! (lub "umysł Chrystusa" jak np. w tłumaczeniu
BB) Ta obietnica jest cudownie głęboka. Rzeczywiście, czym innym jest
nauczanie budujące zasady i prawdy na temat Pana, czymś zupełnie innym
faktycznie posiadać umysł Chrystusa! Posłuchajcie, co mówi Paweł (1 Kor.
2:11-13):

Bo któż z ludzi wie, kim jest człowiek, prócz ducha ludzkiego, który w nim
jest? Tak samo kim jest Bóg, nikt nie poznał, tylko Duch Boży. A myśmy
otrzymali nie ducha świata, lecz Ducha, który jest z Boga, abyśmy
wiedzieli, czym nas Bóg łaskawie obdarzył. Głosimy to nie w uczonych
słowach ludzkiej mądrości, lecz w słowach, których naucza Duch,
przykładając do duchowych rzeczy duchową miarę.

Gdy narodziliśmy się na nowo, otrzymaliśmy w naszym duchu Ducha Bożego.
Duchowy człowiek jest kimś u kogo Duch Boży powstał do wewnętrznej
dominacji. Paweł mówi nam, że ten duchowy człowiek może rozpoznać i
oceniać wszystko. Niektórzy chrześcijanie używają słowa "osądza" jako
zielonego światło do tego zostania "sędziami", co łączą z byciem duchowym.
Bóg nie chce, abyśmy byli osądzający, lecz chce abyśmy umieli rozeznawać.
I rzeczywiście, duchowy człowiek wyrzeka się postawy osądzające, a na jej
miejsce okazuje postawę odkupieńczą, która jest umysłem Chrystusa. Jak
Jezus postrzega życie? Jak patrzy na niedoskonałości naszego świata? Paweł
naucza tego w Liście do Filipian 2:5-8:

Takiego bądźcie względem siebie usposobienia, jakie było w Chrystusie
Jezusie, Który chociaż był w postaci Bożej, . . . wyparł się samego
siebie, przyjął postać sługi i stał się podobny ludziom; a okazawszy się z
postawy człowiekiem, Uniżył samego siebie i był posłuszny aż do śmierci, i
to do śmierci krzyżowej.

Postawa Jezusa była prosta: zobaczył upadły, buntowniczy stan ludzkości i
zrobił wszystko, co konieczne, aby ją zbawić. Pomimo, że świat zasługiwał
na sąd, On nie przyszedł na, aby świat sądzić, lecz aby świat zbawić (Jn
12:47) i jest to dokładnie ta sama postawa, która powoduje rozchodzenie
się zbawienia: Jak mnie Ojciec posłał, tak ja was posyłam (Jn 20:21).

Syn Boży zobaczył potrzebę świata i wyparł się Siebie, aby ją zaspokoić.
Porzucił wszystko, czym był w Bogu - Swoje przywileje, moc, pozycję jako
Boga i przyjął postać człowieka. Wtedy uniżył samego siebie jeszcze więcej
i był posłuszny aż do śmierci po to, aby zdobyć dla nas odkupienie. To
jest umysł, który mamy posiąść a który był również w Jezusie Chrystusie. Z
natury bezinteresownej miłości wynurza się umysł Chrystusa. Chwila, w
której przyjmujemy to, że zostaliśmy powołani do złożenia swego życia za
innych, zaczynamy rozumieć, co to znaczy posiąść umysł Chrystusa. Duchowy
człowiek rozsądza wszystko: widzi zarówno potrzebę jak i odpowiedź, i jest
gotów pomostem do pełnego wybawienia. Duchowy człowiek posiada rozeznanie;
zna ludzkie serce, jego podatność na demoniczną manipulację, jego
niezdolność do wzniesienia się ponad zranienia. Znając łaskę Bożą, jaką
Bóg mu okazał, płaci cenę za to, aby świadkiem uwolnienia kogoś innego.

Umiłowani, jeśli waszą motywacją jest miłość, jeśli jesteście prowadzeni
przez nadzieję, jeśli pragniecie podobieństwa do Chrystusa, jeśli kochacie
pokorę i posiadacie serce, które się nie gorszy, z pewnością odnajdziecie
Boży sposób myślenia - umysł Chrystusa. Panie Jezus, jak bardzo chcę
myśleć podobnie do Ciebie. Panie, chcę posiąść Twój umysł i być poruszany
przez Twoje serce. Udziel, Mistrzu, tego, abym większym stopniu przyjął
charakter i naturę Ducha Świętego, abym mógł znać myśli Boże wobec świata
wokoł mnie. Na Twoją chwałę modlę się. Amen.