[chrzescijanie] Prochy Serweta

Piotr Zaremba (PP) zaremba w poznajpana.org
Nie, 21 Sty 2007, 15:37:57 CET

On Sat, 20 Jan 2007 18:57:11 +0100, Janusz i Kamilka Lasz <kjlasz w wp.pl>
wrote:

> Manipulacja manipulacja manioulacja
Żadna manipulacja, po prostu fakty i zamiary zapisane przez samego Kalwina

> ciekawe co na to Dawid moderca Uriasza hetyty umiłowany Boga.
Po pierwsze: raczej nie był narodzony na nowo,
Po drugie: natychmiast pokutował i zostało to zapisane, że Bóg mu
przebaczył.

[...]>

> Skoro nie ma argumentów Biblijnych na obalenie jaz w Chrystusie na zawze
> w Nim To trzeba szukac grzhu u cżłowieka który to wypowiada

Wybacz, Janusz, bla, bla, bla.
Jest tych argumentów na tyle, że spory są wiedzione od stuleci i przez
potężne teologiczne autorytetu, jak na razie bez
rozstrzygajacego wyniku. (Tzn. każda strona uważa, że owszem tak, ale na
jej korzyść;
więc to tak, jakby nie było wyniku wcale).
Pisałes tu kiedyś kilometrowa posty w tej sprawie, nie wiem czy fakt, że
nikt na to nie zareagował doprowadził
Cię do tego wniosku?

Osobiście jest mi ta dyskusja dość obojętna i jej osatateczny wynik, (do
bezpiecznego czucia się w Bogu, nie potrzebna mi jest doktryna o "wiecznym
bezpieczeństwie" - wynika ono z czegoś innego),
ale przeważnie zgadzam się z tym, że coś takiego jak "wieczne
bezpieczeństwo"
jest zwykłym naciąganiem i nadużyciem Pisma, argumentów świadczących
przeciwko
niej jest tyle samo, co za. . . .
Nauczanie na podstawie niektórych wersetów, mówi znacznie więcej niż mówią
to te fragmenty.
(Ale nie zamierzam wdac się tutaj w dyskusje!!)
Tłumacze taki obszerny artykuł omawiający wszyskie za i przeciw i na tym
koniec z mojej strony.

> Ot tak "świeta metoda"
Moze jest to dla niektórych i metoda,
ale fakt pozostaje faktem godnym zastanowienia, nie tylko dla potępienia
Kalwina, ale ku rozwadze własnej,
bo jak się czyta na niektórych forach pewne wypowiedzi to nie wydaje mi
się, żeby się inaczej skończyło, gdyby
tylko można było tak samo rozwiązać "problem". ;(

Pozdro
Piotr Z