[chrzescijanie] Fwd: Moc integralnosci

piotr zaremba zaremba w poznajpana.org
Pon, 22 Paź 2007, 14:53:50 CEST



------- Forwarded message -------
From: "Nowosci ze stron Poznaj Pana"  
Subject: Moc integralnosci
Date: Mon, 22 Oct 2007 13:18:20 +0200

Wersja wygodniejsza do czytania:
http://www.poznajpana.org/articlebody.asp?id=1674
-------------------------------------------------------------------

Moc integralnosci
Wright Richard

The Power of Integrity

Richard Wright
www.eaglesaint.net

    Zyjemy w swiecie pelnym kompromisu, w spoleczenstwie, które odrzucilo
moralne standardy i chrzescijanskie zasady na rzecz wygody i
praktycznosci. Lezaca u podstaw tego filozofia jest oparta na osiaganiu
celów bez wzgledu na to, jakie srodki trzeba do tego wykorzystac. Te
egoistyczna perspektywa powinna byc opatrzona mottem: "Jesli to jest dla
ciebie skuteczne, zrób to" (lub: Cel uswieca srodki – przyp.tlum.). Jest
to poglad, który nieodwolalnie prowadzi do kompromisu sumienia i
przekonan. Poniewaz kompromis stal sie tak przewazajacy w naszym
spoleczenstwie, mozna powiedziec, ze nie mamy juz narodowego sumienia;
wina i wyrzuty sumienia nie sa czynnikami okreslajacymi zachowania.
Politycy, którzy powinni podtrzymywac najwyzsze idealy naszego kraju,
zamiast tego prowadza nas droga wsród kompromisów. Promuja wzniosle
standardy i wysokie idealy przed wyborami, po czym ida na kompromis z
nimi, gdy juz zasiada na swoim urzedzie. To samo dotyczy biznesu,
zaczynajac od kierownictwa, a na sprzedawcach konczac; i na wszystkich
drogach zycia. W wyniku tego, ludzie ucza sie klamac, oszukiwac, krasc i
zaciemniac prawde - robic wszystko, co tylko jest potrzebne, aby dostac
to, czego chca. W ten sposób kompromis staje sie sposobem na zycie.

    Niestety, filozofia i praktyka kompromisu dokonala inwazji nawet w
Kosciele. Poniewaz tolerancja jest obowiazujaca w naszym spoleczenstwie
ideologia, kosciól zaadoptowal podobna perspektywe wobec zdobywania
niezbawionych. Wiele sluzb szuka teraz sposobów jak przekazac ewangelie
nie urazajac ludzi. A jednak ewangelia w samej swej naturze jest
obrazliwa, poniewaz konfrontuje grzesznika z jego grzechem. Ignorujac to,
wiele sluzb z ochota idzie na kompromis z Bozym Slowem i zamiast stac
zdecydowanie za ewangelia, przekazuje swiatu rozwodniona wersje ewangelii,
które nie moze wywierac zadnego wplywu.
Bóg przyciaga wybranych do Królestwa przez chrzescijan, którzy udowodnili,
ze sa inni od tego swiata – którzy ujawniaja ich prawdziwe przymierze
przez swoje oddanie i posluszenstwo Bozym standardom.
Obecnie kosciól jest tak biegly w kompromisie ze swiatem, ze zapomnial w
jaki sposób byc bezkompromisowym. Jest tak dlatego, ze szybko akceptujemy
swiatowy system wartosci i poblazamy sobie, az do tego stopnia, ze staje
sie on naszym pragnieniem. W istocie, nasze standardy zastepuja Boze.
Pismo wzywa nas do sprzeciwiania sie kompromisowi. Przez cale Slowo Boze,
Pan wyraznie nakazuje swoim ludziom, aby zyli z dala od swiata.

W 1 Liscie Piotra 2:9 czytamy:
Ale wy jestescie rodem wybranym, królewskim kaplanstwem, narodem swietym,
ludem nabytym, abyscie rozglaszali cnoty tego, który was powolal z
ciemnosci do cudownej swojej swiatlosci.

Zawsze, gdy jestesmy kuszeni do pójscia na kompromis musimy tylko
przypomniec sobie, ze Bóg nigdy nie idzie na zadne uklady jesli chodzi o
Jego absolutna prawde. On zawsze zyje wedlug Swojego Slowa i jako Jego
dzieci równiez mamy zyc wedlug Jego Slowa.
Oddaje poklon przybytkowi twemu swietemu I wyslawiam imie twoje Za laske i
za wiernosc twoja, Bo nad wszystko wywyzszyles imie i slowo swoje. (Psalm
138:2)

    BOZE SLOWO JAKO OSTATECZNY AUTORYTET

    Gdy patrzymy na Boze Slowo jako na ostateczny autorytet to otwiera
droge do rozwijania integralnosci (spójnosci) zamiast kompromisu. American
Heritage Dictionary definiuje integralnosc jako: "zdecydowane stosowanie
(lub przylgniecie do – przyp.tlum.) scislego moralnego czy etycznego
kodeksu"; "stan bycia nieuszkodzonym"; "zdecydowanie" lub "jakosc lub stan
bycia calym, niepodzielonym; pelnia". Integralnosc zasadniczo oznacza
trwanie w prawdzie wobec swoich standardów etycznych, w naszym przypadku:
Bozych standardów. Synonimami sa: "uczciwosc, szczerosc, nienaruszalnosc".
Opisuje to kogos pozbawionego hipokryzji czy falszu – kogos, kto
calkowicie jest spójny ze swoimi stwierdzeniami, kogos, kto robi to, co
mówi. W naszym swiecie wszystko zaczyna sie od integralnosci.

    Nigdzie integralnosc nie jest bardziej krytycznym czynnikiem niz w
przywództwie kosciola, poniewaz duchowy lider musi byc integralny, aby
stanowic wartosciowy wzór dla tych, którzy go nasladuja. Chrystus
powiedzial o religijnych przywódcach Swoich czasów: Wszystko wiec,
cokolwiek by wam powiedzieli, czyncie i zachowujcie, ale wedlug uczynków
ich nie postepujcie; mówia bowiem, ale nie czynia (Mat. 23:3). Po
ogloszeniu im kilku przeklenstw Jezus przekazal to ostateczne upomnienie:
Weze! Plemie zmijowe! Jakze bedziecie mogli ujsc przed sadem ognia
piekielnego? (w. 33)
Lecz czlowiekowi zachowujacemu integralnosc Bóg obiecuje blogoslawienstwo.
Gdy Salomomn zakonczyl budowe domu Panskiego, Bóg objawil sie mu i
powiedzial:

I rzekl do niego: Slyszalem modlitwe i blagania twoje, które zanosiles do
mnie. Poswiecilem ten przybytek, który zbudowales, aby tam przebywalo moje
imie po wieczne czasy; tam beda tez moje oczy i moje serce po wszystkie
dni Jezeli zatem bedziesz postepowal przede mna jak postepowal Dawid, twój
ojciec, w szczerosci serca i w prawosci, czyniac wszystko zgodnie z tym,
co ci nakazalem, przestrzegajac moich przykazan i praw, Utwierdze twój
tron królewski nad Izraelem na wieki, jak obiecalem Dawidowi, twojemu
ojcu, mówiac: Nie zabraknie ci meskiego potomka na tronie Izraela.
(1 Krl 9:3-5)

Celem tego listu jest to, abys mógl odpowiedziec na pytanie postawione
przez Dawida:

Panie! Kto przebywac bedzie w namiocie twoim? Kto zamieszka na twej górze
swietej? Ten, kto zyje nienagannie I pelni to, co prawe, I mówi prawde w
sercu swoim (Psalm 15:1-2).

    TOTALNA PRZEMIANA

    To wiec mówie i zaklinam na Pana, abyscie juz wiecej nie postepowali,
jak poganie postepuja w próznosci umyslu swego Majacy przycmiony umysl i
dalecy od zycia Bozego przez nieswiadomosc, która jest w nich, przez
zatwardzialosc serca ich, Majac umysl przytepiony, oddali sie rozpuscie
dopuszczajac sie wszelkiej nieczystosci z chciwoscia. Ale wy nie tak
nauczyliscie sie Chrystusa, Jesliscie tylko slyszeli o nim i w nim
pouczeni zostali, gdyz prawda jest w Jezusie. Zewleczcie z siebie starego
czlowieka wraz z jego poprzednim postepowaniem, którego gubia zwodnicze
zadze, I odnówcie sie w duchu umyslu waszego, A obleczcie sie w nowego
czlowieka, który jest stworzony wedlug Boga w sprawiedliwosci i swietosci
prawdy (Ef.4:17-24).

    Gdy zostales wprowadzony do Królestwa Bozego, zostales calkowicie
przemieniony. Stales sie nowym stworzeniem, stare rzeczy przeminely, oto
wszystko stalo sie nowe (2 Kor. 5:17). Nie tylko otrzymales cos nowego –
stales sie kims nowym Pawel powiedzial: Z Chrystusem jestem ukrzyzowany;
zyje wiec juz nie ja, ale zyje we mnie Chrystus; a obecne zycie moje w
ciele jest zyciem w wierze (w) Syna Bozego, który mnie umilowal i wydal
samego siebie za mnie (Gal. 2:20).
Nowa natura nie zostala dodana do starej, lecz ja zastapila! Nastapila
zmiana. Przemieniona osoba jest calkowicie nowa. Jesli mamy przemieniona
nature to zmienia sie równiez nasze zachowania. Prosze zwrócic uwage na
stwierdzenie z Gal 2:20, które mówi: moje zycie w ciele, jest zyciem (w)
wierze Syna Bozego... Innymi slowy: mówi, ze nie jest jakims super-duchem
czy czyms w tym rodzaju, lecz ze zyje w tym ciele. Jest zwykla ludzka
istota, która nauczyla sie, ze wszystko, co musi zrobic to umrzec dla
siebie i zyc w wierze (w) Syna Bozego. To wymaga, aby "ja" zostalo
ukrzyzowane.

Spójrzmy na fragment z Listu do Rzymian 6:1-7:
Cóz wiec powiemy? Czy mamy pozostac w grzechu, aby laska obfitsza byla? 2.
Przenigdy! Jakze my, którzy grzechowi umarlismy, jeszcze w nim zyc mamy?
3. Czy nie wiecie, ze my wszyscy, ochrzczeni w Chrystusa Jezusa, w smierc
jego zostalismy ochrzczeni? 4. Pogrzebani tedy jestesmy wraz z nim przez
chrzest w smierc, abysmy jak Chrystus wskrzeszony zostal z martwych przez
chwale Ojca, tak i my nowe zycie prowadzili. 5. Bo jesli wroslismy w
podobienstwo jego smierci, wrosniemy równiez w podobienstwo jego
zmartwychwstania, 6. Wiedzac to, ze nasz stary czlowiek zostal wespól z
nim ukrzyzowany, aby grzeszne cialo zostalo unicestwione, bysmy juz nadal
nie sluzyli grzechowi; 7. Kto bowiem umarl, uwolniony jest od grzechu.

Gdy badamy Pismo w takich miejscach jak powyzej, musimy dojsc do
nastepujacych wniosków dotyczacych tematu "integralnosci charakteru":

1. Jesli nadal zyjemy w jakimkolwiek grzechu, to nie umarlismy dla niego!
(Grzech to niechodzenie w prawdzie, która zostala nam przekazana zgodnie z
Jk 4:17).

2. ze chrzest nie jest swieceniem zamoczenia, lecz jest przeslaniem
smierci dla starego "ego"!

3. ze bedziemy prowadzic nieustanne walke ze rezultatami zlego charakteru,
jesli nie pozwolimy sobie na to, abysmy zostali pogrzebani z Chrystusem!
Stara natura musi zostac calkowicie pogrzebana; totalnie zakryta ziemia, 2
m ponizej,... zadnych rak wystajacych z grobu; zadnych ruszajacych sie
paluszków nogi; zadnej szansy na to, aby jakakolwiek czesc starej natury
zostala 'wygrzebana'.

4. Jak mówia wersy 4 i 5 jest to jedyny sposób na to, aby chodzic w
zmartwychwstalym zyciu. Wiem, ze bez wzbudzonego z martwych zycia, nie
mozemy doswiadczac zycia wskrzeszonego z martwych! Musimy byc calkowicie
zjednoczeni z Nim w podobienstwie do Jego smierci, po to, aby doswiadczyc
Jego zycia po Jego smierci.

5. Werset 7 zdecydowanie wskazuje na to, ze tylko ci, którzy umarli sa
wolni od grzechu!

    Kwintesencja tego przeslania o "integralnosci charakteru" jest to, ze
aby odzwierciedlac charakter Chrystusa w naszym zyciu, musimy stac sie
jedno z Nim w Jego smierci, zmartwychwstaniu i wskrzeszeniu z martych.
Jesli nie zachowujemy naszego slowa to oczywiscie nie umarlismy jeszcze
prawdziwie dla siebie. Jesli jest jakas nieuczciwosc czy klamstwo w nas,
to jak mamy oczekiwac, ze ktokolwiek zobaczy Chrystusa "w" nas?

    Juz czas na to, aby uchwycic sie faktu, ze musimy przestac gonic za
namaszczeniem i darami, a zajac sie korzeniami charakteru. Teraz jest czas
na to, aby szukac owoców Ducha, skoro przez tak wiele lat gonilismy za
darami Ducha! Musimy oblec sie w Chrystusa, aby stal sie nasza druga
natura dla nas, abysmy tak zyli, jak On chce. Musimy identyfikowac sie z
Jego slowami, gdy twierdzi: tylko to czynie, co widze, ze Ojciec czyni
oraz mówie tylko to, co slysze, ze mój Ojciec mówi

    W obecnej apostolskiej reformacji nie chodzi o przestrzeganiu peku
zasad, lecz chodzi o to, aby byc W CHRYSTUSIE!

    Abyscie sie stali nienagannymi i szczerymi dziecmi Bozymi bez skazy
posród rodu zlego i przewrotnego, w którym swiecicie jak swiatla
na swiecie, (Flp. 2:15)

------[ Twoja prywatnosc ]---------------------------------
Wypisanie sie z tej gazetki:
http://sub.4free.pl/u/?s=43830&u=257060&i=2635340

-- 
--------------------------------------------------------------------
moje strony to: http://www.poznajpana.org







Więcej informacji o liście dyskusyjnej Wspolnota