[chrzescijanie] Fwd: obraza uczuć religijnych

zaremba w poznajpana.org zaremba w poznajpana.org
Czw, 4 Gru 2008, 11:21:55 CET

WItam.

Nie wiem jaki jest 'denominacyjny przekrój" listy, ale czy rzeczywiście?
Kolejny przykład 'robienia czegoś z krzyżem" bez religijnych przesłanek,
czy nawet wbrew:
http://muzyka.onet.pl/10178,1520559,wywiady.html

Ale czy faktycznie tak przywiązani jestesmy do 'symboli' (u nas to chyba coś
znacznie więcej niż symbol),że obraża to jakieś 'religijne uczucia' (o ile coś
takiego istnieje). Czy faktycznie Chrystus Zmartwychwstały ma cokolwiek
wspólnego z tymi symbolami, czy nie? Czy nie jest to raczej bałwan we
współczesnej postaci? Skoro karykaturay Machometa wywołały taką reakcję,
czy nie jest to takie samo zachowanie - oczywiście kulutralne, europejskie -
ale w duchowym wymiarze?
(Czy fakt, że ktoś wytrze pupę moim zdjęciem, obraża mnie??)

Jakoś to do mnie nie dociera. Sam Chrystus, Osobiście, "gdy mu złorzeczono, nie
odpowiadał złorzeczeniem", gdy pluto na niego i wyśmiewano nie reagował na to,
lecz "pozostawił to gniewowi Bożemu".
Czy i komu takie protesty pomagają?

"W kraju, w którym tak wiele osób deklaruje swoją wiarę w Chrystusa, nie możemy
wyrazić zgody na publiczne znieważanie Jego osoby"

Przepraszam, nie widzę związku między Osobą Chrystusa, a drukowanym, rzeźbionym
czy odlewanym chochołem.
Jakie sa rzeczywiste efekty takich działań? Bo chyba jedynym jest większe
zacietrzewienie z obu stron. Pismo nie mówi, że mamy protestować, lecz
"prowadzić nienaganne chrześcijańskie życie, aby ci,którzy nas spotwarzają,
wysławiali Boga w dzień nawiedzenia".
Kiedy widoczny jest powszechny brak "nienagannego chrześcijańskiego życia" to
trzeba stosować inne, powszechne w świecie, środki ratowania honoru i to do
tego nie własnego. A skutkiem na pewno nie będzie "wysławianie Boga".

Pozdro
Piotr Z

http://www.petycje.pl/petycja/3549/petycja_przeciwko_obrazie_uczuc_religijnych.html