[chrzescijanie] modlitwa i post

sandy hatfield sandyhatfield14 w gmail.com
Pon, 12 Gru 2016, 04:19:35 CET

Drodzy przyjaciele!

Jeśli u Was wygląda to podobnie jak u mnie, jesteście ciągle zajęci, a
Wasze dni są wypełnione. Zwłaszcza gdy zbliża się przerwa świąteczna,
wydaje się, że dzień ma za mało godzin. Być może mierzycie się z tym samym
dylematem, próbując pogodzić pracę, rodzinę, kościół i wszelkie życiowe
wymagania, nie wykańczając się przy tym i nie wariując.

W tym tygodniu rozważałam Księgę Izajasza i czytałam o odpoczynku w Sabat
(Izajasza 56;2). Jeden z komentatorów napisał, że zachowanie Sabatu
oznacza, że zupełnie reorganizujemy nasze życie na rzecz Bożych wymogów i
Jego uwielbienia [The Prophecy of Isaiah, (Proroctwo Izajasza), J. Alec
Motyer, str. 465]. Zamiast oddawania Bogu resztek naszego czasu,
porządkujemy nasze dni w taki sposób, że staje się On priorytetem. Mogę
poświadczyć, że poświęcanie Bogu pierwszych godzin dnia pomaga mi uciszyć
duszę i patrzeć z Bożej perspektywy. Gdy trwam i odpoczywam w Nim, znajduję
siłę na cały dzień i radość z podróży, która jest przede mną. Ustanowienie
Sabatu jako dnia, w którym przestajemy pracować, by uwielbiać Boga odświeża
również naszego ducha i oddaje Bogu należną Mu cześć.

Módlmy się, abyśmy byli ludźmi, którzy odpoczywają w Bogu. Obyśmy nie stali
się na tyle zajęci, by porzucić wartościowy czas u stóp naszego Zbawcy.
Jeśli to konieczne, bądźmy gotowi wprowadzić duże zmiany do naszego życia,
aby to Bóg znalazł się na pierwszym miejscu.

...Sandy

Dear friends,

If you're like me, life is busy and days are full. Especially as the
holidays approach, there just doesn't seem to be enough hours in the day.
Maybe you are facing that same dilemma -- trying to balance work, family,
church, and all of life's demands without becoming exhausted or going
crazy.
This week I was studying the book of Isaiah and was reading about Sabbath
rest (Isaiah 56:2). One commentator wrote that keeping the Sabbath means we
completely reorganize our life around the requirements and worship of God (*The
Prophecy of Isaiah,* by J. Alec Motyer, p. 465). Instead of giving God the
leftovers of our schedule, we order our days with God being the central
priority. I can testify that giving God the first hours of my day helps to
quiet my soul and realigns me with His perspective. As I abide and rest in
Him, I find strength for the day and joy for the journey. Setting aside a
day of Sabbath to cease from work and to worship God also refreshes the
spirit and gives God the honor He is due.

Let us pray that we will be a people who rest in God. May we not become so
busy that we forsake quality time at the feet of our Savior. If necessary,
let us be willing to make big changes in our lives so God will be in the
first place.

...Sandy