[chrzescijanie] Taniec wokół świętej krowy"

Piotr Zaremba zaremba w poznajpana.org
Pią, 25 Sie 2006, 01:10:32 CEST

Przepraszam, poprzedni "pusty" mail wysłał mi sie przez pomyłkę.

On Wed, 23 Aug 2006 09:58:32 +0200, Webservant <webservant w kdm.pl> wrote:

> O tym, że Izrael ma wiele obietnic
> ziemi nie muszę pisać a wiele się spełniło, w tym druga największa
> czyli powrót do ziemi Obiecanej w 1948 roku.  Także wielkie
> błogosławieństwo rolne i militarne, to są bardzo "ziemskie" obietnice
> które Bóg realizuje ze względu na swoje słowo na naszych oczach.

Autor trzyma się stale i wielu miejscach twierdzenia, że nie ma w Biblii
żadnych obietnic danych przez Boga budowania ponownie politycznego państwa
dla
Żydów i to jest prawda, tego nie znajdziesz. Są obietnice powrotu ich do
Ziemi
Obiecanej, pozbierania ich "ze wschodu, zachodu, płn, i płd." ale, to
wcale nie musi oznaczać powstania politycznego państwa Izrael, choć wydaje
się logicznie oczywiste
Błogosławieństwo rolne i militarne to dość wątpliwe 'dowody'
błogosławieństwa,
a jest nawet bardzo złudne. Chyba trochę starotestamentowe myślenie tutaj
ma za wiele
do powiedzenia. W świetle NT jest to zupełnie oczywiste, że "nie od
bogactwa zależy czyjeś życie" . . .
Nie ma też tych obietnic w Jego Słowie, jak twierdzisz, że one się
realizują na naszych oczach. Czy rzeczywiscie jakies obietnice dotyczą
Izraela żyjącego we wszelkim grzechu
i nieczystości, nie mających NAWET starotestamentowej formy "oczyszczenia"
przez "ofiary
składane co roku"? Czy kiedykolwiek Bóg składał takie obietnice, że bez
względu na stan
ludu będzie im błogosławił? Wątpię.
Przy czym jak się okazuje, większość z nich (Syjonistów) i wielu Żydów w
ogóle nie wierzy w Boga, lub ich wiara nie jest nawet formalnie związana z
Bogiem Izraela.

PiotrZ