[chrzescijanie] dziesiecina, a dawanie

Orange - Biuro Klienta Biznesowego proroczy w wp.pl
Czw, 23 Lis 2006, 14:40:04 CET

Nie dyslutuje na argumenty, wiec wiele watkow przemilcze.
Mysle odwrotnie, ale obawialbym sie tak stanowczo tego bronic. Zadam Tobie
pytanie tak jak michalskiemu.
Pod czyim jestes autorytetm, kto ma prawo i wglad do twojego zycia? Tak
ciekawy jestem

a.
----- Original Message -----
From: <zaremba w poznajpana.org>
To: "chrzescijanie" <wspolnota w kdm.pl>
Sent: Thursday, November 23, 2006 2:08 PM
Subject: [chrzescijanie] dziesiecina, a dawanie

Przepraszam, że troche przydługo  . . .

On Wed, 22 Nov 2006 20:28:30 +0100, www.proroczy.prv.pl <proroczy w wp.pl>
wrote:
>Rozumiem, ze zostales rozczarowany dzisiecina, ale sa inni ktorzy maja
>bardzo budujace doswiadczenia w tej dziedzinie.

Nie rozczarowałem się dziesięciną, ale zostałem dosłownie wyrawany za uszy z
fałszywego nauczania na ten temta, tzn. z sumie nauczania pozbawionego
jakichkolwiek nowotestamentowych podstaw i sprzecznego w sobie.
czyli, że jest obowiązkowa i jest równocześnie błogosławieństwem,
że jak nie daję to jestem pod przekleństwem, i mam dawać bez względu na to,
czy mam potem na utrzymanie rodziny, czy nie, bo na tym polega dawanie z
wiary.
Ze jak ja dam, to Bóg odpowie itd. itd.. jest fałszywe nauczanie całkowicie
sprzeczne z NT.

>Uwazaj z opiniami, bo jesli bedac kiedys "tam" dowiesz sie, ze zle myslales
>bedzie Ci bardzo glupio...

Tego to akurat nie muszę się obawiać, bo nie myśle źle, zostalem osobiscie
z tego wyciągnięty przez Pana a Pan raczej zdania nie zmienia, o ile wiem.
Cały mój duchowy wrost jak dotąd polega na ujawnianiu i pozbywaniu się
błędnego my
ślenia,to proste i zawsze tak samo działa. Tego się nie boje, a że będzie mi
gł
upio to trudno,teraz też mi jest za każdym razem.

>Poza tym po twoich opiniach i artukulach ktore tlumaczysz wnoskuje, ze
>usadawiasz sie w pewnej teologi i zrozumieniu chrzescijanstwa .

Nie wiem o jakiej teologii i zrozumieniu chrześcijaństwa mówisz? NIe
ustadawiam
się w żadnej,szukam tylko tej najbardziej skutecznej i niosącej największe
błogosł
awieństwo kościołowi, wierzącym i światu. Innych odmian jest wiele i nie
uważam
ich ani za gorsze, ani błędne... po prostu wiem,
że jest nieskonczenie wiele więcej do zyskania w Panu niż dysponuje tym
obecnie
kościół i poszczególnie wierzący. Szukam tego, co najlepsze dla Królestwa i
Koś
cioła i to promuję,nie potępiając, nie oskarżając, ani nie traktując gorzej
innych, wyznających Pana.Wiem to też z własnego doświadczenia, ojca
upośledzonego
dziecka, które nie jest dla mnie gorsze niż pozostałem zdrowe. Nie wykonuje
domu żadnej pożytecznej posługi, a wymaga więcej troski. I tak wierzę, Bóg
Ojciec
traktuje kościoły "mniej sprawne" w chodzeniu w Duchu. Nie wiem, jaką
"otrzymają
zapłatę za dzieło swoje" i nie mój to problem, ale chciałbym, aby jak
najwięcej
dzieci Bożych otrzymało jak najwięcej z JEgo Ręki.

>Uwazaj, bo coraz mocniej podnosi sie proroczy glos mowiacy o duchu obostwa
>(bardzo powiazanym ze zlym doswiadczeniem w dawaniu i nie dawaniu
>dziesieciny).

(chyba nie dokładnie zrozumiałem to zdanie w całosci z nawiasem, ale
zostawiam to,
co napisalem po pierszym czytaniu)

W takim razie jest to fałszywy głos proroczy, ponieważ nie ma NT poparcia,
a dawanie dziesięciny z przymusu (czy strachu przed ubóstwem)nie jest w
niczym
lepsze od nie dawania wcale. TO jest kolejne religijne oszustwo, a nie glos
proroczy, jeśli od dziesięciny uzależnia materialne błogosławieństwo, jestem
gotow
sie temu sprzeciwiac z cała stanowczością. Nie znam tego ruchu i nie wchodze
ten temat, bo na razie nie mam takiego zapotrzebowania w sercu, choć
materialne
problemy miewam prawie stale. Problemem chrześcijan jest ogólnie skąstwo i
nie
dawanie w ogóle, na nic i niczego. Na jednej z list subkrypcyjnych, na
której
jestem zapisany, moderator poprosił o wsparcie jego służby. Wszystko, co tam
się
znajduje jest za darmo. Na liscie jest (uwaga) 10 000 (dziesięć tysięc)
adresów,
a wsparcia udzieliło (uwaga) 30 (trzydzieści). Zasada, że im więcej
chrześcijanie
mają tym mniej z tego udzielają (tzn. procentowo) jest sprawdzona
statystycznie.
Te badania przeprowadzone w USA przez Barna Group są gdzieś w  necie
dostepne.
Więc obawiam się, że to nie ubodzy mają problem z dawaniem tylko bogaci.
Wmawianie biednym, że mają dawać więcej, to będą więcej mieli jest kolejnym
religijnym oszustwem, nawet w STarym (gorszym przeciez) Przymierzu biedota
była
zwolniona z dawania dziesięciny!! Ten system już raz został zniszczony.
Oprócz
"dawajcie, a będzie wam dane" jest też "ubogich zawsze miec będziecie" (w
domyśle
- abym im udzielać)- wiec to nie ubodzy mają dawać, bo  potem nie mają na
własne
potrzeby, ale ci, których na to stać i to jest zgodne z wiloma miejscam
w listach apostolskich.

Dzięsięcina nie działa dlatego, że jest to dziesięcina, ale dlatego, że jest
to w
ogóle dawanie. Bóg błogosławie dobrowolne i z serca dawanie a wtedy
dziesięcina
jest bardzo dobrym miejscem błogosławieństwa. Ale jest też najbardziej ubogą
formą
dawania, jeśli chodzi o  błogosławieństwo z niego płynące. Większym
błogosławieństem
jest dawanie tak, jak DUch Święty prowadzi, czasme 10%, czasem 50%, a
czasami
wcale. Przy współczesnym systemie dawania 10ciny, gdyby DUch Święty chciał
zamożyć
głodem jakiegoś  fałszywego kaznodzieję to nie da rady, bo i tak cały zbór
jest
nauczony, że dawać musi, bo to jego obowiazek i tyle, i czasem potrzeba lat,
zamiast kilku tygodni na przyklad, żeby tak rzecz, jak odsunięcie go od
kazalnicy miało miejsce. A z drugiej strony wielu płacących jest
satysfakcjonowanych swoim dawaniem, no bo dali na tacę, a to że obok
samotnej
wdowie brakuje na codzienny chleb już mało kogo martwi. (Jak powiada
Jeremiasz:
"Są otyli i opaśli, przekroczyli nawet miarę złego; nie dbają o sprawe wdowy
sieroty, aby im się dobrze powodziło" (Jer 5:28).  Znam osobiście takie
przypadki.:(
Znam świadectwa tego, ze ktoś wyszedł z ubóstwa przez wierne dawanie
dziesięciny,
ale ogólnie chodzi o dawanie, a dziesięcina jest tylko pewną formą.

>Pisze tak tylko, bo nigdy nie wiesz czy Pan nie zmieni twojego myslenia za
> >
>pare lat. Czy moze nie bedziesz musial pokutowac. Pamietaj o zasadzie
>pokuty. A nie zdajesz sobie sprawy jak twoje poglady moga wplywac na umysly
>serca innych.

Wiem, bardzo dobrze jak moje pisanie wpływa na poglądy innych, bo dzieki
paru
innym równie zdecydowanym głosom (nawet slawnemu G.Michalskiemu) zmieniałem
poglą
dy, czasem po dłuższym czasie, ale zasiew był dobry (a nieraz nagadałem
wtedy
komus od heretyków, dzis tak samo mysle). Znam też ostrzeżenie Boże o tym,
aby
"niewielu zostawało nauczycielami", i wiem jak to wpływa na ludzi, bo przez
wiele
lat głosiłem Słowo w zborze i Pan dał mi oglądać wyniki tego, po wielu
latach u
ludzi, którzy nawet nie bardzo byli chyba świadomi tego, że słyszeli to
wcześniej
z kazalnicy. Słowo ma moc zabić i ożywić, Amen.

Co do 10-ciny wiem, ze zdanie nie zmienie, przynajmniej jeśli chodzi o
zasady
dawania jej głoszone w większosci znanych mi kościołów. DZIESIECINA NIE JEST
bł
ogosławieństwem jesli jest dawana pod przymusem zakonu, czy pod strachem
przekleń
stwa i z jakichkolwiek innych powodów poza DOBROWOLNYM DARM WEDLUG SZCZERGO
SERCA. koniec, kropka, Amen.

>Ja bym naprawde wolal slyszec z twoich wypowiedzi pragnienie uslyszenia od
>PANA, czy to co myslisz nie zasmuca czasem Ducha Swietego.

Jak juz powiedziałem TO usłyszałem od Pana i zdanie nie zmienię.Co do innych
rzeczy zawsze o to pytam i, jak juz pisałem, często zdanie zmieniałem. Jeśli
widzę, że błądziłem, z tym akurat problemów nie mam. Interesuje mnie zawsze
biblijna prawda, to co lepsze, a nie religijna nauka ludzka.

Oki, za porady dziękuję.

Piotr Z

czuwajcie ...
www.chrzescijanie.net 2006