[chrzescijanie] o co chodzi z tym autorytetm?

Critical System Error Pawel pawel888 w hotmail.com
Pią, 24 Lis 2006, 11:33:13 CET

Witaj Januszu

Po ilus tam latach , kazdy z nas przeszedl rozne rzeczy w kosciele, czy
dobre czy zle, doswiadczenie, studiowanie slowa i koniecznie myslenie, nasze
myslenie a nie czyjes, powinno nas zaniesc dalej niz bylismy kilka lat
wczesniej.

Nikt tutaj nie neguje sluzby w kosciele (nie urzedu) jakim sa starsi w
kosciele. Istnienie starszych kosciola a nauka ,, o byciu pod autorytetem''
to dwie oddzielne sprawy.
Jesli ktos nie zgadza sie z jedna nie oznacza iz neguje druga, jak ty
sugerujesz.

Spytalem sie proroczego, co rozumie pod pojeciem ,,Byc pod autorytetem'' .
To jest wazne abysmy ustalili co to znaczy, inaczej sie niezrozumiemy.

Pozdrawiam
Jezus Jest moim Panem

Pawel

PS
w Nowym Testamencie pasterze i starsi to jest ta sama sluzba, nie rozumiem
dlaczego w kosciolach chrzescijanskich starsi z pastorem ponad nimi. Starsi
to takze pasterze. Pastor to z laciny pasterz.
Czyli mamy chierarchie:
Jezus Pasterz
Pastor  Pasterz
Starszy Pasterz
Lider Pasterz

nie uwazasz iz ta chierarchia jest sprzeczna z nauka Nowego testamentu

PS2
Kosciol bardzo potrzebuje starszych=pasterzy (nie urzedow i wladzy), lecz
starszych, ktorzy sluza i sa przykladem

PS3
Januszu napisales: {Parę razy uległem jego autorytetowi "wbrew sobie"}
czy nie uwazasz ze jest grzechem przeciwko sobie, postepowanie przewciwko
wlasnemu sumieniu.
Czyz nie jestesmy odpowiedzialni sami za nasze zycie, nikt inny, i
powinnismy postepowac wg wlasnego sumienia a nie czyjegos?