[chrzescijanie] "Strzelanie" z wersetów

zaremba w poznajpana.org zaremba w poznajpana.org
Pią, 24 Lis 2006, 21:18:59 CET

From: <Tomasz.Hoeflich w spinsa.pl>
 Friday, November 24, 2006 10:49 AM

>Ja nie rozumiem co masz do tych z koloratka ?? ja jestem katolikiem
>świecki ale mam pełen szacunek do kapłanów niezaleznie z jakiego wyznania.
>Przypominam sa to ludzie oddani na słuzbe Bogu.

Widzisz, bo kleru nie było do prawie III wieku, i nie było wyższych czy niższych,
a wszyscy wierzący byli kapłanami Chrystusa. WTedy też nie było potrzeby wrzucania
na tacę dziesięciny bo co zbierano to przede wszystkim dla ubogich.
Byli pastorzy, biskupi, starsi i diakoni, ale byli oni wszyscy braćmi i nie
mieli autorytetu duchowego nad pozostałą resztą wiernych z tytułu stanowiska czy
urzędu, lecz dzięki cnotom charakteru, miłości braterskiej. . .itd..
Potem zaczęto wynosić niektórych nad innymi, no i mamy . . . .to co mamy -
niemal wszędzie.