[chrzescijanie] (brak tematu)

zaremba w poznajpana.org zaremba w poznajpana.org
Śro, 29 Lis 2006, 22:16:52 CET

On Tue, 28 Nov 2006 01:45:25 +0100, szymon słomczyński <szymon w as.pila.pl>
wrote:

[...]
Sz.S
> pozatym...wielu ludzi spytani o religijnosc i jej skutki powie ze sa zle.
> nie mniej nie maja oni mozliwosci rozroznienia...jakby mieli zaslone na
> oczach...."faryzejstwo"? dziwne to co napisalem ale tak to widze czasem

Ale podejrzewam, że tych większość ludzi ma na myśli religijność czyli katolicyzm,
wypytaj bardziej szczegółowo, a nie własną.
Oczywiscie, tepienie własnych religijnych zachowań jest najtrudniejsze zgodnie
ze słowami Pana,
że łatwiej jest dostrzec drzezgę u brata niż belkę u sibie.

[...]
> Sz.S
> duzo mysle ostatnio o relacjach...powiazaniach w kosciele...jesli w
> kosciele jest Milosc to nie ma podwyzszenia ani nie ma podzialow. jesli
> spotykamy sie co niedziela i mowimy wszystkim ze ich kochamy...to raczej
> malo to
> prawdziwe. jesli spotykam sie z bratem kilka razy w tygodniu. jesli
> zyjemy razem. dzielimy sie tym co przezywamy z Bogiem, wzrastamy razem,
> wspieramy sie...to mi bez roznicy gdzie stoi moj brat na zgromadzeniu w
> niedziele -
> wiem ze jestesmy razem.
Tu moge powiedzieć tylko: Amen!

[...]
> Sz.S
> byc moze jest to 90%...nie wiem...ale pewnie to duza liczba
> ale moze poprostu to Bog wybiera sobie narod...a nie narod Boga

Owszem, ale też ostrzega, aby ten "nowo wybrany" ród nie był podobny do Izreale,
bo go spotka podobny los :(. Cokolwiek ktokolwiek uważa na temat "wiecznego
bezpieczeństwa"
'zbawienia raz na zawsze' te ostrzeżenia powtarzają się zbyt czesto, aby je
lekceważyć.
"abyśmy nie poginęli, jak tamci poginęli". Owszem Bóg wybiera naród, ale naród
wybiera,
jakimi drogami chce chodzić, Bożymi czy własnymi.
I, skoro Bóg ostrzega, to skończy się to tak samo, jak skończyło się dla Izraela.
Jak dramatycznie w kontekście późniejszej historii Izraela wypełniły się słowa
Jozuego 23:15:
"A jak wypełniło się wam każde dobre słowo, jakie wypowiedział do was Pan, Bóg
wasz,
tak wypełni Pan nad wami każde złe słowo, aż was wygubi z tej dobrej ziemi, którą
dał wam Pan, Bóg wasz",
tak i wypełni się wobec nieposłusznego kościoła. Już w w listach do zborów w
Objawnieniu Jana widać wypełnienie
tego.
pozdro.

--