[chrzescijanie] (brak tematu)

zaremba w poznajpana.org zaremba w poznajpana.org
Czw, 30 Lis 2006, 14:06:03 CET

On Thu, 30 Nov 2006 10:58:24 +0100, <Tomasz.Hoeflich w spinsa.pl> wrote:

TOmasz H
> Dlaczego wiekszosc ludzi ma oznaczac katolicyzm ??
PZ
NIeporozuminie, albo nie doczytałeś dokładnie. przez "większość ludzi" miałem na
myśli protestantów, którzy uważają katolików za ludzi religijnych, przy czym jest
to wyrażnie jest negatwyne w tym znaczeniu (p. dalej).
 - - - - -
"W miłości nie ma zgorszenia" - jeśli masz na tyle miłosci, aby się nie zgorszyć
protestantami (oczywiscie nie wszyscy tak myśla) to przeczytaj (trzy części połą
czone linkiem na końcu):

http://www.poznajpana.org/articlebody.asp?id=484

[...]

> Religijnosc co to jest ??

> Dla mnie osobiscie to pozostawanie w ciągłej relacji z Jezusem to trwanie
> na modlitwie to szukanie mozliwosci dawania siebie w imie miłosci to
> ciągłe umieranie z miłosci dla innych na wzór naszego Pana Jezusa
> Chrystusa.

Błąd!! To, co tu powyżej podałeś to nie jest "religijność" to jest żywa wiara.
Religijność określa samo pismo. Można pozbierać z różnych miejsc fragmenty, które
mówią to samo:
"Ustami swoimi chwalą mnie, ale ich serce jest daleko ode mnie" (lub inaczej
"mówią, a nie czynią").
Wiesz, co Bóg myśli na ten temat? To posłuchacie (tylko kilka mocniejszych):
Izajasz 1:
12) Gdy przychodzicie, aby zjawić się przed moim obliczem, któż tego żądał od was,
abyście wydeptywali moje dziedzińce? (13) Nie składajcie już ofiary daremnej,
kadzenie, nowie i sabaty mi obrzydły, zwoływanie uroczystych zebrań - nie mogę ś
cierpieć świąt i uroczystości. (14) Waszych nowiów i świąt nienawidzi moja dusza,
stały mi się ciężarem, zmęczyłem się znosząc je. (

Amos 5:
(21) Nienawidzę waszych świąt, gardzę nimi, i nie podobają mi się wasze uroczysto
ści świąteczne. (22) Nawet gdy mi składacie ofiary [....] nie mogę patrzeć. (23)
Usuń ode mnie wrzask twoich pieśni!I nie chcę słyszeć brzęku twoich harf.

Jeremiasz 7
(8) Oto wy polegacie na słowach zwodniczych, które nie pomogą. (9) Jak to?
Kradniecie, mordujecie, cudzołożycie i krzywoprzysięgacie, składacie ofiary
Baalowi i chodzicie za cudzymi bogami, których nie znacie, (10) a potem
przychodzicie i stajecie przed moim obliczem w tym domu, który jest nazwany moim
imieniem, i mówicie: Jesteśmy ocaleni - aby dalej popełniać te wszystkie
obrzydliwości! ....

I wszystko, co JEzus mówił o faryzeuszach . . .lubią być widziani, gdy ...dają,
modlą się, pierwsze miejsca w synagogach itd. itd.. itd...

To akurat dotyczy wszystkich kościołów (czy denominacji) bez względu na kolor i
wszystkich "wyznających Jezusa".

Ogólnie religijność to po prosty martwe wykonywanie zwyczajów, tradycji (nawet
tych nakazanych przez Boga), bez zaangażowania zarówno w trakcie, jak i bez
jakiegokolwiek wpływu na codzienne życie. Czyli, jak to ktoś powiedział:
"Niedziela z Bogiem, a cały tydzień z diabłem".

TomekH
> Kto tak postępuje ?? nie patrzac na to jakiego jest wyznania bo w czasie
> trudnych sytuacji nie patrzy sie na wyznanie na kolor skóry tylko sie
> idzie i ratuje, pomaga.

PZ
Wiesz, ucisk to jest opytmalna dla kościoła sytuacja i bez względu na to, co kto
mówi, czy porwanie kościoła przyjdzie przed, po czy w trakcie ucisku, ja mam
przekonanie własnie z tego powodu, że przyjdzie przed porwaniem, ponieważ tylko w
ucisku i to soooooolidddnyyyyymmmm kościół się naprawdę i w DUchu zjednoczy.
Jakby pogonić kilku pastorów i księży z różnych kosciołów niedźwiedziem na drzewo
to im żadne denominacyjne różnice nie będą przeszkadac w zjednoczonej modliwie.
Ucisk zawsze był korzystny dla rozwoju i wzrostu kościoła, a dobrobyt i spokój
rozkładowi.... Toteż mamy, tak jak mamy :(. Nie powiem, że czekam z utęsknieniem
na ten ucisk, ale troche by się przydało, tak odrobinę na początek.

Zainteresowanym tematem polecam b. fajną pozycję pt.: Duch Faryzeusza:
(pięć części połączonych linkiem na końcu)

http://www.poznajpana.org/articlebody.asp?id=308

Pozdro.

PiotrZ

--