[chrzescijanie] dekalog

Piotr Zaremba (PP) zaremba w poznajpana.org
Nie, 1 Paź 2006, 14:26:39 CEST

Człowieku, ależ ty naciągasz.
Przeczytaj dokładnie kilka razy, przemyśl sprawe,zanim będziesz wyciągał
takie absurdalne wnioski.
Niczego nie ukradli, bo im nikt nie mówił, że to nie należy do nich, ani
nie zakazywał brać tego owocu, lecz zakaz dotyczył jedzenia tych owoców
jak też wyraźnie zapowiedział jakie będa konsekwencje jedzenia tego owocu.

Więc nie samo w sobie zerwanie było groźne, jak mówisz "ukradnięcie" owocu,
bo z tego by nic nie było, gdyby go gdzieś schowali na przykład na później.
ale zjedzenie go było zabronione i to też w nich najbardziej uderzyło -
poznanie dobra i zła.
gdyby go tylko ukradli to prawdopodobnie tak groźnych konsekwencji by nie
ponieśli.
WTedy NIE złamali by przykazania.

Mel Tari opowiada gdzieś trochę taką sytuację, gdy mieli zakazane zrywanie
owoców po drodze,
którą ich Pan prowadził przez dżunglę. wymyślił, że jak nie zerwie tylko
ugryzie sobie wiszący owoc, to będzie OK. CZyli wypełnił literę, a złamał
ducha przykazania, które dostali i prowadzenie Pańskie natychmiast
"znikło" (to było chyba jakieś światło prowadzące ich w gąszczu).

Tutaj przykazanie było jednoznaczne, możecie jeść ze wszystkich drzew z
wyjątkiem tego jednego.
Nie było mowy o żadnym dekalogu.

Więc to zjedzenie stanowiło złamanie przepisu, a nie samo zerwanie czy jak
twierdzisz kradzież.
To są już zresztą spory o słowa, których nie warto kontynuować, bo już się
wypowiedziałeś, że
zdanie masz i go nie zmienisz.
TYlko z jednej strony twierdzisz, że to już dla ciebie koniec dyskusji, a
z drugiej cały czas nam "podrzucasz" jedynie słuszny, jak przypuszczam,
punkt widzenia.

pozdro
Piotr Z

żadne prawo dekalogu tego nie mówi