[chrzescijanie] judaizacja chrześcijaństwa
Witold Jurgielewicz
wjur w poczta.onet.pl
Pon, 2 Paź 2006, 22:32:13 CEST
----- Original Message -----
From: "Tomasz G" <tomasz303 w wp.pl>
To: "chrzescijanie.net" <wspolnota w listy.kdm.pl>
Sent: Monday, October 02, 2006 7:01 PM
Subject: [chrzescijanie] judaizacja chrześcijaństwa
>Teraz kazdy moze sie przekonac ze przykazania obowiazywaly i obowiazuje
>zawsze , serdecznie pozdrawiam ! Tomasz G
Tomaszu, powybierałeś cytaty z Biblii i zrobiłeś z nich zlepek wygodny dla
uzasadnienia swoich argumentów.
>1 Moj. 2:1-3
>1. Tak zostały ukończone niebo i ziemia oraz cały ich zastęp.
>2. I ukończył Bóg w siódmym dniu dzieło swoje, które uczynił, i odpoczął
>dnia siódmego od wszelkiego dzieła, które uczynił.
>3. I pobłogosławił Bóg dzień siódmy, i poświęcił go, bo w nim odpoczął od
>wszelkiego dzieła swego, którego Bóg dokonał w stworzeniu.
Ale gdzie tu jest mowa o sobocie, bo dalej nie widzę.
>1 Moj. 26:5
>5. Dlatego że Abraham był posłuszny głosowi mojemu i strzegł tego, co mu
>poleciłem, przykazań moich, przepisów moich i praw moich.
Już to przerabialiśmy z Piotrem i Januszem - nie ma tu mowy o Dekalogu.
>2 Moj. 20,8-11
>8. Pamiętaj o dniu sabatu, aby go święcić.
>9. Sześć dni będziesz pracował i wykonywał wszelką swoją pracę,
>10. Ale siódmego dnia jest sabat Pana, Boga twego: Nie będziesz wykonywał
>żadnej pracy ani ty, ani twój syn, ani twoja córka, ani twój sługa, ani
>twoja służebnica, ani twoje bydło, ani obcy przybysz, który mieszka w
>twoich
>bramach.
>11. Gdyż w sześciu dniach uczynił Pan niebo i ziemię, morze i wszystko, co
>w
>nich jest, a siódmego dnia odpoczął. Dlatego Pan pobłogosławił dzień sabatu
>i poświęcił go.
Sabat = dzień odpocznienia, a nie konkretny dzień tygodnia. Tu jest
nawiązanie do Księgi Rodzaju, a tam nie ma mowy o dniach tygodnia
wymienionych z nazwy, mało tego, w ogóle nie ma mowy o czymś takim jak
tydzień, Pismo Święte wspomina tylko o 6 dniach stworzenia i siódmym -
odpocznienia, nic więcej.
>Mat. 5,17-19
>17. Nie mniemajcie, że przyszedłem rozwiązać zakon albo proroków; nie
>przyszedłem rozwiązać, lecz wypełnić.
>18. Bo zaprawdę powiadam wam: Dopóki nie przeminie niebo i ziemia, ani
>jedna
>jota, ani jedna kreska nie przeminie z zakonu, aż wszystko to się stanie.
>19. Ktokolwiek by tedy rozwiązał jedno z tych przykazań najmniejszych i
>nauczałby tak ludzi, najmniejszym będzie nazwany w Królestwie Niebios; a
>ktokolwiek by czynił i nauczał, ten będzie nazwany wielkim w Królestwie
>Niebios.
No to ja dorzucę inne:
Rzymian 3:20 Dlatego z uczynków zakonu nie będzie usprawiedliwiony przed
nim żaden człowiek, gdyż przez zakon jest poznanie grzechu.
Rzymian 3:27 Gdzież więc chluba twoja? Wykluczona! Przez jaki zakon?
Uczynków? Bynajmniej, lecz przez zakon wiary.
Rzymian 8:2 Bo zakon Ducha, który daje życie w Chrystusie Jezusie, uwolnił
cię od zakonu grzechu i śmierci.
Galacjan 2:19 Albowiem ja przez zakon umarłem zakonowi, abym żył Bogu.
Galacjan 2:21 Nie odrzucam łaski Bożej; bo jeśli przez zakon jest
sprawiedliwość, tedy Chrystus daremnie umarł.
Galacjan 3:11 A że przez zakon nikt nie zostaje usprawiedliwiony przed
Bogiem, to rzecz oczywista, bo: Sprawiedliwy z wiary żyć będzie.
Galacjan 3:21 Czy więc zakon jest przeciw obietnicom Bożym? Bynajmniej!
Gdyby bowiem został nadany zakon, który może ożywić, usprawiedliwienie
byłoby istotnie z zakonu.
Galacjan 3:24 Tak więc zakon był naszym przewodnikiem do Chrystusa, abyśmy
z wiary zostali usprawiedliwieni.
Galacjan 4:21 Powiedzcie mi wy, którzy chcecie być pod zakonem, czy nie
słyszycie, co zakon mówi?
Galacjan 5:3 A oświadczam raz jeszcze każdemu człowiekowi, który daje się
obrzezać, że powinien cały zakon wypełnić.
Hebrajczyków 7:19 gdyż zakon nie przywiódł niczego do doskonałości, z
drugiej zaś strony wzbudzona zostaje lepsza nadzieja, przez którą zbliżamy
się do Boga.
Hebrajczyków 10:1 Albowiem zakon, zawierając w sobie tylko cień przyszłych
dóbr, a nie sam obraz rzeczy, nie może w żadnym razie przez te same ofiary,
nieprzerwanie składane rok w rok, przywieść do doskonałości tych, którzy z
nimi przychodzą.
itd. itp.
Jak to pogodzisz? Chcesz w ten sposób dyskutować? Możemy tak dalej.
>Mat. 24,20
>20. Módlcie się tylko, aby ucieczka wasza nie wypadła zimą albo w sabat.
Ale co z tego wynika?
>Jak. 2,8-12
>8. Jeśli jednak wypełniacie zgodnie z Pismem królewskie przykazanie:
>Będziesz miłował bliźniego swego jak siebie samego, dobrze czynicie.
>9. Lecz jeśli czynicie różnicę między osobami, popełniacie grzech i
>jesteście uznani przez zakon za przestępców.
>10. Ktokolwiek bowiem zachowa cały zakon, a uchybi w jednym, stanie się
>winnym wszystkiego.
>11. Bo Ten, który powiedział: Nie cudzołóż, powiedział też: Nie zabijaj;
>jeżeli więc nie cudzołożysz, ale zabijasz, jesteś przestępcą zakonu.
>12. Tak mówcie i czyńcie, jak ci, którzy mają być sądzeni przez zakon
>wolności.
>Jan. 14,14-15
>14. Jeśli o co prosić będziecie w imieniu moim, spełnię to.
>15. Jeśli mnie miłujecie, przykazań moich przestrzegać będziecie.
Rzymian 13:8 Nikomu nic winni nie bądźcie prócz miłości wzajemnej; kto
bowiem miłuje bliźniego, zakon wypełnił.
Przykazań Zakonu jest 613. Proszę bardzo - wypełniaj je wszystkie, a nie
tylko 10.
A tak w ogóle:
Tytusa 3:9 A głupich rozpraw i rodowodów, i sporów, i kłótni o zakon
unikaj; są bowiem nieużyteczne i próżne.
Co też sobie samemu pod rozwagę przedkładam i temat kończę ze swej strony.
Witold
Więcej informacji o liście dyskusyjnej Wspolnota