[chrzescijanie] FW: batyskaf 1

Janusz i Kamilka Lasz kjlasz w wp.pl
Czw, 12 Paź 2006, 10:42:47 CEST

**[Mirek]
**Zarzuciłeś błędne zrozumienie tekstu
**
***> Rz 5:14 A przecież śmierć rozpanoszyła się od Adama do
***> Mojżesza nawet nad tymi, którzy nie zgrzeszyli przestępstwem
***> na wzór Adama. On to jest typem Tego, który miał przyjść.(BT)
**
**A sam nie podałeś żadnego.
**Dlaczego ap.Pawel napisał, że śmierć rozpanoszyła się od Adam do Mojżesza?
*
*[[[< J L >]]]
*Zgodnie z tym, co Paweł napisał, ludzie umierają, bo są na wzór Adama. Są
*Jego potomkami i on ściągnął przekleństwo na cała ludzkość a nie tylko
*ludzkość, ale i na świat.
*Nie muszę popełnić grzechu osobistego, aby umrzeć. Inaczej dzieci w brzuchu
*kobiet by nie umierały. No chyba ze to nie ludzie.
*Paweł mówi ilu ludzi zgrzeszyło w Adamie?
*Cała ludzkość.
*
*[Mirek]
*No i gdzie tu wyjaśniłeś, dlaczego śmierć rozpanoszyła się od Adama do
*Mojżesza?
*Co takiego było za Mojżesza, po nim już tak śmierć się nie panoszyła?
*A może ten cytat jest po prostu niewygodny dla Ciebie, skoro nie chcesz go
*wyjaśnić?

[[[< J L >]]]
Już napisałem, ale powtórzę. Śmierć panuje nad człowiekiem z powodu
przestępstwa Adama przeciwko "nie jedz".
5,17 Jeżeli bowiem przez przestępstwo jednego śmierć zakrólowała z powodu
jego jednego,
Śmierć króluje do końca świata z powodu grzechu Adama" ZJEGO JEDNEGO
POWODU". I nie musimy grzeszyć jak on, aby umrzeć.
Po Mojżeszu nic się nie zmieniło. Każdy kto wypełnił całkowicie zakon ma
Zycie wieczne. Czy znasz kogoś innego od Jezusa? Ja widzę ze zmienił dopiero
Chrystus dając Zycie wieczne wierzącym w usprawiedliwienie z wiary a nie a
uczynków.
Wyjaśnia go sam Paweł, więc nie wiem, o co podnosisz larum.

**Zwróć uwagę, że chodzi o okres do Mojżesza, nie do Chrystusa.
**Jedyne wytłumaczenie jest to, co podałem. Mojżesz przekazał Zakon od Boga,
**i
**odtąd każdy kto chciał żyć, wiedział co ma czynić. I jeśli nie czynił,
**wówczas dopiero grzeszył w pełni świadomie (przestępstwem na wzór Adama).
**Zanim Mojżesz podał Zakon, wszyscy grzeszyli bez świadomości grzechu i
*choć
**nie poczytuje im się grzechu, to jednak muszą umierać.
*
*[[[< J L >]]]
*Czy z powodu własnych grzechów czy tez grzechu Adama a którym zawarta jest
*cała ludzkość ?
*
*[Mirek]
*Obydwa powody są istotne, gdyż z powodu grzechu Adama my umieramy, jeśli
*nie
*nawiążemy kontaku z Bogiem, a kontakt z Bogiem możemy nawiązać wypełniając
*Dekalog, który przekazał nam Mojżesz. A przed Mojżeszem Dekalog nie był
*powszechnie ogłoszony.

[[[< J L >]]]

Cóż a ja "głupiutki uwierzyłem Pawłowi"
1 tym 2,5 Albowiem jeden jest Bóg, jeden też pośrednik między Bogiem a
ludźmi, człowiek, Chrystus Jezus,
Nie znajduje pośrednika do Boga poprzez wypełnianie dekalogu, ale przez
wiarę w moc krwi Jezusa.
10,19 Mając, więc, bracia, ufność, iż przez krew Jezusa mamy wstęp do
świątyni 10,20 drogą nową i żywą, którą otworzył dla nas poprzez zasłonę, to
jest przez ciało swoje, 10,21 oraz kapłana wielkiego nad domem Bożym,
10,22	 wejdźmy na nią ze szczerym sercem, w pełni wiary, oczyszczeni w
sercach od złego sumienia i obmyci na ciele wodą czystą; 10,23 trzymajmy się
niewzruszenie nadziei, którą wyznajemy, bo wierny jest Ten, który dał
obietnicę; 10,24 i baczmy jedni na drugich w celu pobudzenia się do miłości
i dobrych uczynków
Czyż nie jest on tym który wprowadził nas przed Obliczę Boga?

[[[< J L >]]]

**Nie ma innego wyjaśnienia tego tekstu, co potwierdza inny cytat:
**Rz 2:12
**12. Bo ci, którzy bez Prawa zgrzeszyli, bez Prawa też poginą, a ci, co w
**Prawie zgrzeszyli, przez Prawo będą sądzeni.
**(BT)
*
*[[[< J L >]]]
*Widzisz czy tu jest mowa, że z powodu braku prawa poginą? A ci że zginą z
*powodu prawa?
*
*[Mirek]
*Cóż za dziwne pytanie.
*Nikt nie ginie z powodu prawa czy braku prawa, tylko z powodu przekroczenia
*prawa, nawet przy nie znajomości prawa.

[[[< J L >]]]
A ja myślałem, że z powodu grzechu Adama por Rzym 5,1-20. A wiecznie
jesteśmy martwi z natury naszej. Por. Ef 2,1-5. Nasze grzechy praktycznie
nie mogą nas zabić, bo już jesteśmy martwi. I choć za każdy grzech jest
śmierć Rzym 6,23 to czy grzech może zabić trupa? Może jedynie potwierdzać
słuszny wyrok.

*[[[< J L >]]]
*Nie Paweł podaje zasadę, że Ci, co bez prawa żyją sami dla siebie są
*prawem.
*Jako nieznający Prawa umrą bez Niego i będą sądzeni ze skrytości serc
*swoich
*przez Boga nie prze Prawo. Rzym 2,16
*Wybacz ale czytaj całe teksty a nie wyrywasz z kontekstu.
*
*[Mirek]
*Tylko kto tu wyrywa teskty z kontekstu, jak nie Ty? Pomijasz werset, który
*podaje warunek, kiedy poganie sami są dla siebie prawem. Wtedy gdy, idąc za
*naturą, czynią to, CO PRAWO NAKAZUJE.
*Rz 2:14
*14. Bo gdy poganie, którzy Prawa nie mają, idąc za naturą, czynią to, co
*Prawo nakazuje, chociaż Prawa nie mają, sami dla siebie są Prawem.
*(BT)
*Czytaj uważnie. Przecież nie każdy poganin idąc za naturą czyni to, co
*Prawo
*nakazuje.

[[[< J L >]]]
Zgadza się jednak SMAI DLA SIEBIE SA PRAWEM. Nie jest to prawo Dekalogu jak
sugerujesz. Jest to ICH PRAWO.

[Mirek]
Zatem tylko Ci, którzy podświadomie czynią to, co Prawo nakazuje,
*chociaż nie znają Prawa, sami są dla siebie Prawem.
*A poza tym zastanów się, co ty piszesz. Czy Bóg możne sądzić kogoś bez
*Prawa? Bez Prawa nie ma sądu!

[[[< J L >]]]
1. Może sadzić pogan gdyż sami dla siebie są prawem. Więc maja prawo w
sercach i zna je tylko Bóg i oni o ON ICH OSADZI NIE PRAWO. Żydów osądza
PRAWO MOJZESZA.
2. Jeśli Dobrze mówisz mówiąc, że dla tych, co nie maja prawa nie ma sądu,
to zastanów się, dlaczego Jezus mógł śmiało powiedzieć, że przez wiarę ma
nad nami sądu. Czy tez nie dlatego ze "nie ma prawa które ich potępią"
3,18 Kto wierzy w niego, nie będzie sądzony; kto zaś nie wierzy, już jest
osądzony, dlatego, że nie uwierzył w imię jednorodzonego Syna Bożego.

Chyba, że szykujesz się na sąd.

Janusz Lasz