[chrzescijanie] Miara wiary

Janusz i Kamilka Lasz kjlasz w wp.pl
Czw, 12 Paź 2006, 13:12:40 CEST

*[[[< J L >]]]
*Czy polegasz na uczynkach Dekalogu?
*Czy polegasz na tym, że są miarą twojej świętości? A może pokazują, że
*jesteś usprawiedliwiony? A może Prawo to wiara?
*
*[Mirek]
*Ja nie polegam na uczynkach Dekalogu, bo jak już pisałem, one nie służą
*usprawiedliwianiu z grzechu, ale wyżywam uczynki Dekalogu, gdyż w ten
*sposób
*sam siebie sprawdzam, czy jest we mnie Chrystus. Jeśli tak, żadne z
*przykazań Dekalogu, nie będzie dla mnie za ciężkie.

[[[< J L >]]]
A gdzie Jezus zaleca taką miarę?
Czy mówi mierzcie wiarę swoimi uczynkami DEKALOGU?
Jakub mówi
2,20 Chcesz, przeto poznać, nędzny człowieku, że wiara bez uczynków jest
martwa? 2,21 Czyż Abraham, praojciec nasz, nie został usprawiedliwiony z
uczynków, gdy ofiarował na ołtarzu Izaaka, syna swego? 2,22 Widzisz, że
wiara współdziałała z uczynkami jego i że przez uczynki stała się doskonała.

Jeśli tu mowa o Dekalogu albo o prawie moralnym to masz u mnie piwo.

Wcześniej tez mówi:
2,14 Cóż to pomoże, bracia moi, jeśli ktoś mówi, że ma wiarę, a nie ma
uczynków? Czy wiara może go zbawić? 2,15 Jeśli brat albo siostra nie mają
się w co przyodziać i brakuje im powszedniego chleba, 2,16 a ktoś z was
powiedziałby im: Idźcie w pokoju, ogrzejcie się i nasyćcie, a nie dalibyście
im tego, czego ciało potrzebuje, cóż to pomoże? 2,17 Tak i wiara, jeżeli nie
ma uczynków, martwa jest sama w sobie.

Czy jest tu dekalog czy raczej Czyńcie dobrze potrzebującym?

Czy nie widzisz, że z uczynkami wiary nie ma wspólnego nic DEKALOG CZY
ZAKON, ale Raczej owoc Ducha Świętego?

5,25 Jeśli według Ducha żyjemy, według Ducha też postępujmy.
Oraz
Dobroć jako owoc Ducha.
Czy to jest wbrew Zakonowi?
NIE.
Czy to jest w Zakonie?
NIE.

Jednoczenie zakon jest wbrew uczynkowi Abrahama (nie morduj)

Zauważ, że każdy kwadrat jest prostokątem, lecz nie każdy prostokąt
kwadratem.

[...]

*Nie
*Gal 3,12 Prawo nie opiera się na wierze.
*Wciskając dekalog w ewangelie łaski pozbawiasz ludzi wiary....
*
*[Mirek]
*Ale życie chrześcijanina opiera się na wierze i na Prawie
*To Ty wyrzucając Dekalog z obowiązku chrześcijan, pozbawiasz ich dostępu do
*Chrystusa.

Cóż pokaż mi werset, który mówi, że życie opiera się na WIERZE I PRAWIE.
A ja mówię jasno za Pawłem, że wiara jest różna od Prawa.
Porównaj
Gal
3,2 Chcę dowiedzieć się od was tego jednego: Czy przez uczynki zakonu
otrzymaliście Ducha, czy przez słuchanie z wiarą?

Rzymian.
10,9 Bo jeśli ustami swoimi wyznasz, że Jezus jest Panem, i uwierzysz w
sercu swoim, że Bóg wzbudził go z martwych, zbawiony będziesz. 10,10
Albowiem sercem wierzy się ku usprawiedliwieniu, a ustami wyznaje się ku
zbawieniu. 10,11 Powiada bowiem Pismo: Każdy, kto w niego wierzy, nie będzie
zawstydzony.

Ef.
2,8 Albowiem łaską zbawieni jesteście przez wiarę, i to nie z was: Boży to
dar; 2,9 nie z uczynków, aby się kto nie chlubił.

Rzymian 4,13 Albowiem nie na podstawie zakonu była dana obietnica Abrahamowi
bądź jego potomstwu, że ma być dziedzicem świata, lecz na podstawie
usprawiedliwienia z wiary. 4,14 Bo jeśli dziedzicami są tylko ci, którzy
polegają na zakonie, tedy wiara jest daremna i obietnica wniwecz się
obróciła;

Polegając na zakonie twoja wiara WNIWECZ SIĘ OBRÓCIŁA.
Stosując złą miarę to wiary wiara jest daremna.

Miarą wiary jest Obecno Jego w naszym życiu w owocu jakościowym Gal 5,23 j
ilościowym 30 60 i 100 krotnym.

Rzym 5,1 Usprawiedliwieni tedy z wiary, pokój mamy z Bogiem przez Pana
naszego, Jezusa Chrystusa,
Czy masz pokój przez DEKALOG? NIE

Dekalog rodzi gniew.
Rzymian 4,15 gdyż zakon pociąga za sobą gniew; gdzie, bowiem nie ma zakonu,
nie ma też przestępstwa.

[...]

*3,19 Na cóż, więc Prawo? Zostało ono dodane ze względu na wykroczenia aż do
*przyjścia Potomka, któremu udzielono obietnicy; przekazane zostało przez
*aniołów; podane przez pośrednika.
*
*Prawo poprawnie ustawione jest Dodatkiem do wiary Abrahamowej Do czasu
*Chrystusa. Czy to tylko "obrzędy"? Nie gdyż wcześniej pisane było o KSIĘDZE
*PRAWA. Cóż to za księga prawa bez jej filaru dekalogu? Czy dodatek jest
*konieczny gdy pojawił się ten który był oczekiwany Odpowiedz sobie sam.
*
*[Mirk]
*To przecież ja sam o tym piszę, Tylko że ja odrzucam tylko "obrzędy", Ty
*natomiast odrzucając Dekalog, wprowadzasz bezprawie.

[[[< J L >]]]
Jeśli bezprawiem nazywasz Brak DEAKALOGU i TEGO CO USTANOWIŁ MOJŻESZ to amen
jestem bezprawny według tego prawa.
Mam natomiast inne
Gal
5,22 Owocem zaś Ducha są: miłość, radość, pokój, cierpliwość, uprzejmość,
dobroć, wierność, 5,23 łagodność, wstrzemięźliwość. Przeciwko takim nie ma
zakonu.

Mat
28,19 Idźcie tedy i czyńcie uczniami wszystkie narody, chrzcząc je w imię
Ojca i Syna, i Ducha Świętego, 28,20 ucząc je przestrzegać wszystkiego, co
wam przykazałem. A oto Ja jestem z wami po wszystkie dni aż do skończenia
świata.

Łuk
10,27 A ten, odpowiadając, rzekł: Będziesz miłował Pana, Boga swego, z
całego serca swego i z całej duszy swojej, i z całej myśli swojej, i z całej
siły swojej, a bliźniego swego, jak siebie samego.

To moje prawo - prawo wiary.

**> (BW)
**> Musisz zrozumieć, kiedy Prawo ma nad Tobą moc? Ano wtedy, gdy go
**> przekraczasz. Jeśli natomniast Prawo wypełniasz, wówczas
**> dopiero Prawo nie
**> ma nic do Ciebie i wtedy dopiero jesteś wolny od Prawa.
**>
**>
**> [Mirek]
**> *Ja wiem jedno. Że Bóg jest niezmienny, że wszystko
**> zaplanował przed *stworzeniem świata, a dekalog jest po
**> prostu charakterem Boga, który jest *Miłością.
*
*[[[< J L >]]]
*Cóż jednak Dekalog jest sprawiedliwością. Chrystus jest wyrazem miłości.
*Nie
*myl tego.
*
*[Mirek]
*Nigdy tego nie myliłem. Mało tego, wiem, że Chrystus jest jednocześnie
*miłością i sprawiedliwością.

[[[< J L >]]]
Dlatego możemy przez niego wejść do królestwa
Jednak on nie sadzi wierzących w niego
Jan
3,17 Bo nie posłał Bóg Syna na świat, aby sądził świat, lecz aby świat był
przez niego zbawiony. 3,18 Kto wierzy w niego, nie będzie sądzony; kto zaś
nie wierzy, już jest osądzony dlatego, że nie uwierzył w imię jednorodzonego
Syna Bożego.

Prawo natomiast nigdzie nie jest nazwane miłością.
Miłość zakrywa mnóstwo grzechów. Prawo jest Jednoznacznie do potępiania.
Zapłatą za grzech jest śmierć to mówi prawo.

**> [[[< J L >]]]
**> Rozumiem więc, że jeśli kiedykolwiek złamałeś przykazanie
**> służenia innym bogom to twoje dzieci są przeklęte. I rozumiem
**> ze wybawiony zostałeś z Egiptu. I rozumie ze jak nadużyłeś
**> jego imienia to zostaniesz ukarany.
**>
**> [Mirek]
**> Dokładnie tak, gdyż tak sam Bóg powiedział, a ja mu wierzę.
*
*Czy wierzysz że za złamanie obrzezania umrzesz?
*
*[Mirek]
*Oczywiście. Tylko, że mam na uwadze obrzezanie serca, nie ciała.

Abraham był obrzezany sercem czy ciałem ?

Janusz