[chrzescijanie] BATYSKAF 2 KSIĘGA PRAWA

Janusz i Kamilka Lasz kjlasz w wp.pl
Czw, 12 Paź 2006, 13:12:40 CEST

*[[[< J L >]]]
*Właśnie problemem jest to, że narzucasz coś na nas, za co Chrystus umarł,
*aby nie było narzucane. Dokładnie o tym pisze Jakub
*Kto jednemu uchybi winien wszystkiego.
*I Paweł do Tymoteusza.
*1,8 Wiemy zaś, że zakon jest dobry, jeżeli ktoś robi z niego właściwy
*użytek, 1,9 wiedząc o tym, że zakon nie jest ustanowiony dla
*sprawiedliwego,
*lecz dla nieprawych i nieposłusznych, dla bezbożnych i grzeszników
*Jeśli w Chrystusie jesteś sprawiedliwy to, co ono ma do ciebie?
*
*[Mirek]
*Każdy kto przestępuje Prawo, już nie jest w Chrystusie.

*[[[< J L >]]]
Czy więc wypadłeś z Chrystusa, BO pożądałeś? Po otrzymaniu łaski?
Czy więc kiedy ukradłeś to już nie jesteś w nim?
Dlaczego więc Paweł tak nie mówi w Efezjan?
4,28 Kto kradnie, niech kraść przestanie, a niech raczej żmudną pracą
własnych rąk zdobywa dobra, aby miał, z czego udzielać potrzebującemu.
Mówi po prostu przestań tak robić. Nie mówi, że ktoś umarł duchowo i mu się
znowu na nowo narodzić.
W chytrusie jesteś Sprawiedliwy nie swoja sprawiedliwością, ale Tego, który
umarł za KAŻDY twój grzech.

*[[[< J L >]]]
*Chyba ze nie wierzysz, że jesteś usprawiedliwiony. A czyni się to przez
*wiarę rodzącą miłość.
*
*Bóg objawił swoja sprawiedliwość w Prawie a miłość w Chrystusie, aby
*wykupił
*nas z przekleństwa Prawa. Cóż chyba ze śmierć za kradzież to
*błogosławieństwo i miłosierdzie.
*
*[Mirek]
*Ja nie mogę kwestionować postanowień Boga, a Ty to czynisz na każdym kroku.
*Czy tym chcesz udowodnić, że jesteś w Chrystusie?

[[[< J L >]]]
Cóż je tez nie kwestionuję, Postanowień Boga. Jestem W Chrystusie w 100%
SPRAWIEDLIWY przez WIARE nie z DEKALAOGU.

**> [[[< J L >]]]
**> Rozwijając swoją myśl mówi
**> JESTEŚCIE WOLNI OD ZAKONU
**> Czy znaczy to jako martwi dla grzechu, że wypełnili dekalog ?
**> Nie lecz dlatego ze są wolni w Chrystusie Od ZAKONU.
**>
**> [Mirek]
**> Nikt nie jest wolny od Zakonu, jeśli go przekracza. Chrystus nam jest
**> potrzebny, gdyż daje nam moc uwolnienia od Zakonu, co znaczy
**> dokładnie to,
**> że daje nam moc do wypełnienia Zakonu.
**> Rzym. 8:3-4
**> 3. Albowiem czego zakon nie mógł dokonać, w czym był słaby z
**> powodu ciała,
**> tego dokonał Bóg: przez zesłanie Syna swego w postaci
**> grzesznego ciała,
**> ofiarując je za grzech, potępił grzech w ciele,
**> 4. Aby SŁUSZNE ŻĄDANIA ZAKONU WYKONAŁY SIĘ NA NAS, którzy nie
**> według ciała
**> postępujemy, lecz według Ducha.
*
*[[[< J L >]]]
*I znowu, Co znaczy "słuszne żądania zakonu wykonały się na nas". Czy znaczy
*to abyśmy wypełniali zakon?
*Nie dobrze oddaje to Biblia gdańska
*8,4 Aby ona sprawiedliwość zakonu była wypełniona w nas, którzy nie według
*ciała chodzimy, ale według Ducha.
*
*Chodząc według Ducha Życia jesteś sprawiedliwy.
*Czy sprawiedliwy z uczynków?
*Jeśli tak to Chrystus umarł nadaremnie. Bo nie wypełniając prawa umierasz.
*
*[Mirek]
*Rzecz w tym, że po to Chrystus umarł, żebyś Ty miał moc wypełnić Prawo. O
*tym mówi Rz. 8:4

[[[< J L >]]]
Nie mówi tak, ale Mówi:
"Aby ona sprawiedliwość zakonu była wypełniona w nas",
Gdzie tu mowa, że dał nam moc do wypełnianie zakonu?
Mówi ze w Chrystusie mamy wypełnienie SŁUSZNE ŻADANIA ZAKONU!!!
Dlaczego pozbawiasz Chwałę Chrystusa że potępił grzeszne ciało wykonując
zakon dla nas.

*[[[< J L >]]]
*Słowem, aby być zbawionym należy wierzyć i wypełnić prawo. Paweł stale to
*zwalczał nawet tak głęboko ze nie nakazywał prawa, które obowiązywało
*człowieka wiary Abrahama - obrzezaj się. Kto chodzi pod stare prawo wypadł
*z
*łaski Chrystus jest dodatkiem do jego uczynków?
*
*Dokładnie o postawie próby wypełniania praw mówi trzeci rozdział listu do
*Galacjan.
*
*3,5 Czy Ten, który udziela wam Ducha i działa cuda wśród was, /czyni to/
*dlatego, że wypełniacie Prawo za pomocą uczynków, czy też dlatego, że
*dajecie posłuch wierze?
*3,6 W taki sam sposób Abraham uwierzył Bogu i to mu poczytano za
*sprawiedliwość.
*
*[Mirek]
*Przecież tu wyraźnie widać, że chodzi o uczynki z ofiar, które służyły
*USPRAWIEDLIWIANIU z grzechu, które teraz zastępuje wiara w ofiarę
*Chrystusa.
*Natomiast uczynki moralne, które nie służą usprawiedliwianiu, nas
*obowiązują, gdyż są wizytówką naszej wiary.

[[[< J L >]]]
Jakoś się motasz.
Mówisz tak
Jeśli nie wypełniam DEAKALOGU to nie jestem usprawiedliwiony (wiecznie
żywy).
Jednocześnie, Aby być w Chrystusie Usprawiedliwionym (wiecznie żywy) muszę
wypełniać DEKALOG.
DEKALOG nie jest tym co usprawiedliwia.
Jak godzisz to że
Dekalog przez ciebie nie wypełniony staje się twoim "potępiaczem"
Dekalog przez ciebie wypełniony staje się "przepustką do nieba"
Z tym ze przepustką do nieba nie jest dekalog?

*[[[< J L >]]]
*Wierząc Bogu jesteś SPRAWEIDLIWY
*Nie otrzymujesz Ducha dlatego że wypełniasz PRAWO.
*Jeśli wypełniasz DEKALOG nie otrzymujesz więcej Ducha Św. Dlatego że
*wypełniasz Dekalog - PRAWO !!!!
*
*[Mirek]
*Niestety jesteś w błędzie. Jedno i drugie jest konieczne.

[[[< J L >]]]
Cóż jakoś na to nie masz Argumentów Z Biblii.
Wolę być w błędzie z Pawłem niż w zgodzie z nie biblijnym patrzeniem.
3,2 Chcę dowiedzieć się od was tego jednego: Czy przez uczynki zakonu
otrzymaliście Ducha, czy przez słuchanie z wiarą?
Jeśli DEKALOG TO NIE ZAKON TO CO NIM JEST?

Dalej Paweł podaje co to jest ZAKON
3,10 Bo wszyscy, którzy polegają na uczynkach zakonu, są pod przekleństwem;
napisano bowiem: Przeklęty każdy, kto nie wytrwa w pełnieniu wszystkiego, co
jest napisane w księdze zakonu.

WSZYSTKO CO JEST W TEJ KSIEDZE 613 przykazań.
TO jest ten zakon!!.
Dlaczego nie zaufać Jezusowi tylko swoim "dobrym uczynkom DEKALOGU"

*[[[< J L >]]]
*To co ty mówisz to żyj według dekalogu
*Gal 3,10 Natomiast na tych wszystkich, którzy polegają na uczynkach Prawa,
*ciąży przekleństwo. Napisane jest bowiem: Przeklęty każdy, kto nie wypełnia
*wytrwale wszystkiego, co nakazuje wykonać Księga Prawa.
*
*[Mirek]
*Mogę tylko powtórzyć, że:
*
[...]

Zauważ jednak, że twoje patrzenie Kastruje ten werset.
Przeklęty każdy, kto nie wypełnia wytrwale WSZYSTKIEGO, co nakazuje wykonać
Księga Prawa
Czy księga PRAWA jest obcięta o dekalog?
Czy wszystko, co ona nakazuje to nie dekalog?
Wybacz, ale Dekalog to FUNDAMENT TEJ KSIEGI.
Ty o tym wiesz.
Problem w tym, że aby Ufać Chrystusowi odnośnie zbawienia należy przestać
ufać swojej dobroci. Że ja mogę coś dołożyć do swojego zbawienia.
Janusz Lasz