[chrzescijanie] Fwd: Atrybuty świadczenia w miejscu pracy cz.1

Piotr Zaremba zaremba w poznajpana.org
Wto, 5 Wrz 2006, 22:51:24 CEST

------- Forwarded message -------
From: "Subskrypcja PoznajPana" <piotr864 w gmail.com>
To: piotr864 w gmail.com
Subject: Atrybuty świadczenia w miejscu pracy cz.1
Date: Tue, 05 Sep 2006 15:31:08 +0200

Nowa rzeczy, niemal w całości poświęcona tematowi "Chrześcijanin w pracy".
Tego samego autora co poprzedni o "Zmianie punktu widzenia", ale znacznie
bardziej konkretny.

Wersja wygodniejsza do czytania:
http://www.poznajpana.org/articlebody.asp?id=998
-----------------------------------

Atrybuty świadczenia w miejscu pracy (cz. I)
Os Hillman

www.marketplaceleaders.org

Gdybym cię zapytał jakie są najbardziej fundamentalne atrybuty osoby,
które wyraża Boży ideał biblijnego pracownika, co mógłbyś powiedzieć? W
ciągu ostatnich kilku lat zauważyłem osoby, w których Bóg wykonuje
szczególną pracę i używa ich do wywierania wpływów w obszarze ich
oddziaływania. Odkryłem cztery kluczowe atrybuty, które tego typu osoby
posiadają i wierzę, że te atrybuty są dziś Bożym ideałem dla prowadzonego
przez Ducha pracownika.

Tak więc, spójrzmy na cztery cechy, które odkryte przez
"Workplaceleaders", które przemienią twoje miejsce pracy dla Chrystusa.

1. Powołany do doskonałości: To stanowi różnicę.

(2 Moj. 31:2).
napełniłem go duchem Bożym, mądrością, rozumem, poznaniem, wszechstronną
zręcznością w rzemiośle...

Kilka lat temu wydałem magazyn poświęcony chrześcijanom w miejscu pracy.

Gdy dawałem ten magazyn przyjacielowi, spojrzał na niego i powiedział: "To
nawet nie wygląda na chrześcijański magazyn". Mówił przez to, że wiele
rzeczy, które chrześcijanie produkują wydaje się być gorszej jakości niż
te ze świata. Było to jak akt oskarżenia wobec etyki pewnej grupy ludzi –
chrześcijan.

Jednym z czterech podstawowych sposobów wywierania w miejscu pracy wpływu
dla Chrystusa to wykonywanie pracy z doskonałością. Uczeń Jezusa powinien
być pracownikiem, który obrazuje doskonałość przez to, jak wykonuje swoją
pracę. Jak to widać w powyższym fragmencie Biblii, Besalel był mężem
wybranym osobiście przez Boga, aby wykonał ważną pracę, zaprojektowania i
wykonania Arki Przymierza. Faktycznie, Besalel jest pierwszą w Biblii
osobą opisaną jako napełnioną Duchem Bożym.

(2 Moj. 31:1-6).
I rzekł Pan do Mojżesza: Patrz! Powołałem imiennie Besalela, syna Uriego,
syna Chura z plemienia Judy, i napełniłem go duchem Bożym, mądrością,
rozumem, poznaniem, wszechstronną zręcznością w rzemiośle, pomysłowością w
wyrobach ze złota, srebra i miedzi, w szlifowaniu drogich kamieni do
oprawy, w snycerstwie i we wszelkiej artystycznej robocie. I oto przydałem
mu Oholiaba, syna Achisamacha, z plemienia Dan. A serce każdego zręcznego
obdarzyłem umiejętnością wykonania wszystkiego, co ci rozkazałem:

Mogę sobie tylko wyobrazić jakiego rodzaju stolarkę produkował Jezus w
swoim zakładzie. Mogę sobie wyobrazić, że ludzie w Nazarecie mówili o tym,
że ich stół został wykonany przez Jezusa, jego kunszt był wyjątkowy a Jego
sprzęty miały gwarancję trwałości na całe życie. Nie potrafię sobie
wyobrazić, aby Jezus mógł robić cokolwiek gorszego.

Daniel, wzór pracownika

(Daniel 6:1-3).
A Dariusz Medyjczyk objął królestwo, mając sześćdziesiąt dwa lata. I
postanowił Dariusz powołać nad królestwem stu dwudziestu satrapów; mieli
być wszędzie w całym królestwie. Nad nimi ustanowił trzech ministrów, z
których jednym był Daniel. I owi satrapowie mieli przed nimi zdawać
sprawę, aby król nie był poszkodowany.

Zwróć uwagę na to, że w tym fragmencie Daniel jest wymieniany jako
kierujący pracą 120 satrapów (zarządców) w Perskiej administracji Króla
Dariusz. Daniel jest modelem cywilnego pracownika. Wykonywał swoją pracę
dobrze i dlatego był szanowany przez swego szefa i stał się obiektem
zazdrości innych pracowników.

Jednym z najłatwiejszych sposobów zdyskredytowania Chrystusa w miejscu
pracy jest wykonywanie przez nas pracy w sposób mniej niż doskonały. Aby
zdobyć właściwe rodzaj uwagi i reputacji nasza praca powinna być
wyjątkowa, ponieważ wykonujemy naszą parcę dla Pana. wszystko, cokolwiek
czynicie w słowie lub w uczynku, wszystko czyńcie w imieniu Pana Jezusa,
dziękując przez Niego Bogu Ojcu. (Kol. 3:17)

Wykonywanie pracy wysokiej jakości nie będzie głównym środkiem do
zdobywania ludzi dla Chrystusa, lecz bylejakość może bardzo szybko
pozbawić nas wszelkiej możliwości prezentowania Chrystusa w pozytywnym
świetle. Idź dodatkowy kilometr jeśli trzeba. Podejmij wysiłek, aby
usługiwać tym wokół ciebie. Gdy wykonujesz swoją pracę, rób to z
doskonałością.

2. Etyka i spójność : to twój fundament.

W grudniu 1983 roku The Princeton Religion Research Center opublikowało
badania statystyczne, zlecone przez Organizację Gallupa dla "The Wall
Street Journal", które stały się kamieniem milowym. Zbadano szeroki zakres
moralnych i etycznych zachowań takich jak: powoływanie się na chorobę, gdy
choroby nie ma; oszukiwanie w podatkach od dochodów; drobne kradzieże
wyposażenia firmy na prywatny użytek.

To, co jednak najbardziej zaskoczyło badaczy to fakt, że nie było żadnej
znaczącej różnicy co do systemu wartości pracowników oraz ich etyki w
pracy, między chodzącymi do kościoła, a niechodzącymi. Innymi słowy:
pomimo faktu, że coraz więcej ludzi uczestniczy w kościele, kościoły
wydają się mieć coraz mniejszy wpływ na moralny kręgosłup swoich ludzi, co
najmniej w ich miejscu pracy. Ujmując to słowami badaczy: "Te wyniki . . .
będą szokiem dla religijnych przywódców i podkreślają ich potrzebę
zwrócenia swego zainteresowania nie tylko na religijne zaangażowanie, lecz
również na głębokie duchowe oddanie".

Thomas Linacre, lekarz Henryka VIII i renesansowy myśliciel, gdy otrzymał
cztery ewangelie po grecku, stwierdził: "Albo to nie są ewangelie, albo to
nie byli chrześcijanie".

Pięć lat później Marcin Luter przybił pewne tezy do drzwi kościoła i
zaczęła się protestancka Reformacja. Św. Franciszek z Asyżu powiedział
kiedyś: "Zawsze głoszę ewangelię, a gdy potrzeba używam słów".

Pierwszoplanową strategią Szatana jest, aby pokonać chrześcijan w miejscu
pracy, spowodować, aby byli nieskuteczni w świadczeniu w miejscu pracy i
oddziela chrześcijan, trzymając ich z boku. Jego celem jest stworzenie
podziału w ciele Chrystusa. To dlatego wielu mówi, że raczej wolałoby nie
robić biznesu z chrześcijanami. Szatan wygrywa tą bitwę. Potrzebna jest
nam zmiana paradygmatu w ciele Chrystusa wśród wierzących pracowników.

Wierzę, że ta tendencja zmieni się, gdy zostaniemy lepiej wyposażeni, aby
postrzegać swoją pracę jako służbę i powołanie. Tak bardzo
posegregowaliśmy nasze życie w pracy i życie wiary, że dopuściliśmy do
tego, aby nasza kultura przekonała nas, że etyka i nasza spójność nie są
ważne w porównaniu do wyników. Pamiętaj, że integralność (spójność
postępowania z wiarą) definiowana jest przez to, co robisz, gdy nikt cię
nie widzi.

Wypisanie się z tej gazetki:
http://sub.4free.pl/u/?s=38840&u=257060&i=2545854

Zidane i Materazzi - jak bylo naprawde?