[chrzescijanie] (brak tematu)

Piotr Zaremba (PP) zaremba w poznajpana.org
Czw, 12 Kwi 2007, 13:07:53 CEST

On Thu, 12 Apr 2007 10:53:36 +0200, Janusz Lasz <kjlasz w wp.pl> wrote:

> Czyli jest to tylko potencjalna ofiara.
> Tzn Jezus umierajac za niezbawionego pana Kazia nie zrobil dla niego
> rzeczywiscie nic to wszystko jest obok niego dostepne ale nie zmienilo
> to nic w Jego zyciu.

A co w takim razie zrobiło? Czy w jego życiu coś się zmieniło i kiedy? Już
w chwili narodzenia?
Potencjał jest potencjałem i zmiana zachodzi, bądź powinna, w chwili
"uruchomienia" potencjału.
Czy więc wszyscy ludzie żyjący na ziemi żyją życiem, w którym śmierć
Chrystrusa coś zmieniła?
Nie kapuję tego wątku (?). jaki jest więc wyróżnik?

> Jednak Slowo Boze zdaje sie mowic cos innego.
Czy rzeczywiście coś innego?

> Taka sama jest wymowa 8 rozdzialu
> (31) Cóż więc na to powiemy? Jeżeli Bóg z nami, któż przeciwko nam? (32)
> On, który nawet własnego Syna nie oszczędził, ale Go za nas wszystkich
> wydał, jakże miałby wraz z Nim i wszystkiego nam nie darować? (33) Któż
> może wystąpić z oskarżeniem przeciw tym, których Bóg wybrał? Czyż Bóg,
> który usprawiedliwia? (34) Któż może wydać wyrok potępienia? Czy
> Chrystus Jezus, który poniósł [za nas] śmierć, co więcej -
> zmartwychwstał, siedzi po prawicy Boga i przyczynia się za nami?

Drobny przerywnik - tych, których wybrał !!! Cóż więc to znaczy.

> Bog w smierci Syna daruje nam wszystko. A wiec i nasza niewiare w niego.
> Przykaladem tego jest Pawel ktory z niewierzacego czlowieka porwany
> zostal przez Boga i ten zmazal grzech jego niewiary. Wiec niewiara jako
> wybaczalny grzech nie jest przeszkoda dla Boga jesli Ofiara Jezusa jest
> skuteczna.

Zły przykład, Paweł nie był niewierzącym człowiekiem. W Nowotestamentowym
sensie
nikt nie świecie nie był wierzący. Sam Paweł pisze o sobie, że służbył
Bogu gorliwie ale nie w niewierze, lecz w nieświadomosci, błądził. Pisał o
Żydach, że nie połączyli wiary ze Słowem, które usłyszeli, ale to inna
historia. Bóg też może wybierać jak i kogo chce, zresztą przecież
wcześniej go przygotował. To przecież troche jak z tym, że "do nikogo w
Izraelu nie został posłany prorok tylko do wdowy w Sarepcie", czy "wielu
było trędowatych, a nikt nie został uzdrowiony tylko Naaman Syryjczyk".
JEzus ponniósł na krzyż wszystkie choroby, a jednak nie wszyscy byli
uzdrawiani, a element wiary
jest bardzo silnie podkreślany przy okazji uzdrowień w NT.

TO jednak niewiara nie pozwoliła Izraelowi wejść do Ziemi Obiecanej i
takie ostrzeżenie pada i pod naszym adresem.

  - - - -

Jeśli jest tylko tak jak cytujesz powyżej tzn.:

Jaki to ma skutek?
Zachowanie od karzacego gniewu
usprawiedliwienie
pojednanie z Bogiem przez smierc.
Zbawienie

to co znaczą, słowa Pawła z tego samego Listu do Rzymian:
że chce "choćby niektórych z nich zbawić" ?

11:14 - Może w ten sposób pobudzę do zawiści rodaków moich i zbawię
niektórych z nich.

skoro mieliby już być zbawieni przez samą śmierć Chrystusa?

Piotr.