[chrzescijanie] (brak tematu)

Janusz Lasz kjlasz w wp.pl
Czw, 12 Kwi 2007, 10:53:36 CEST

Dnia 11-04-2007 o godz. 22:39 Piotr Zaremba (PP) napisał(a):

> Co do A, jest to jednoznacznie zapisane w Rzm. 3;23-25:
>
> 25. którego Bóg ustanowił jako ofiarę przebłagalną przez krew jegok
>
> 	SKUTECZNĄ PRZEZ WIARĘ, dla okazania . . . .
>
> Ofiara Chrystusa jest skuteczna w chwili nawrócenia. Jest dostępna dla
> wszystkich,
> wszystkie grzech zostały w niej odkupione, ale skutek tej ofiary, czyli
> zbawienie, odkupienie,
> usprawiedliwienie. . . . . .  zachodzi w chwili uwierzenia.

Czyli jest to tylko potencjalna ofiara.
Tzn Jezus umierajac za niezbawionego pana Kazia nie zrobil dla niego
rzeczywiscie nic to wszystko jest obok niego dostepne ale nie zmienilo
to nic w Jego zyciu.

Co do slowa skutecznosc to nie ma go w grece w rzymian 3.25

Jednak Slowo Boze zdaje sie mowic cos innego.
Rzymian 5
(8) Bóg zaś okazuje nam swoją miłość [właśnie] przez to, że Chrystus
umarł za nas, gdyśmy byli jeszcze grzesznikami. (9) Tym bardziej więc
będziemy przez Niego zachowani od karzącego gniewu, gdy teraz przez krew
Jego zostaliśmy usprawiedliwieni. (10) Jeżeli bowiem, będąc
nieprzyjaciółmi, zostaliśmy pojednani z Bogiem przez śmierć Jego Syna,
to tym bardziej, będąc już pojednani, dostąpimy zbawienia przez Jego
życie.

Chrystus umiera za ludzi (wszystkich lub nie ) gdy SA JESZCZE
GRZESNIKAMI tu chyba jest zgoda miedzy nami;)

Jaki to ma skutek?
Zachowanie od karzacego gniewu
usprawiedliwienie
pojednanie z Bogiem przez smierc.
Zbawienie
Przez sama smierc.
jesli on tego dokonal to jest to UCZYNIONE niezlaeznie od uczynkow czy
wiary czlowieka

Jesli to jest skutek smierci Jezusa to nie moze byc innych warunkow bo
wtedy Pawel powinien powiedziec potencjalnie pojednal nas....

Taka sama jest wymowa 8 rozdzialu
(31) Cóż więc na to powiemy? Jeżeli Bóg z nami, któż przeciwko nam? (32)
On, który nawet własnego Syna nie oszczędził, ale Go za nas wszystkich
wydał, jakże miałby wraz z Nim i wszystkiego nam nie darować? (33) Któż
może wystąpić z oskarżeniem przeciw tym, których Bóg wybrał? Czyż Bóg,
który usprawiedliwia? (34) Któż może wydać wyrok potępienia? Czy
Chrystus Jezus, który poniósł [za nas] śmierć, co więcej -
zmartwychwstał, siedzi po prawicy Boga i przyczynia się za nami?

Bog w smierci Syna daruje nam wszystko. A wiec i nasza niewiare w niego.
Przykaladem tego jest Pawel ktory z niewierzacego czlowieka porwany
zostal przez Boga i ten zmazal grzech jego niewiary. Wiec niewiara jako
wybaczalny grzech nie jest przeszkoda dla Boga jesli Ofiara Jezusa jest
skuteczna.

Ja poprostu szukam bozego zrozumienia Slowa i Krzyza nie mam gotowej
odpowiedzi czy tez nie chce przekonac nikogo do swojego stawnowiska w
tej sprawie. bronie pewnych twierdzen i podwazam inne ale nie jestem
zafiksowany wiec jestem otwarty na obie strony. Dotychczas myslalem jak
ty ale rozwazam inne stanowisko i dlatego to pytanie.
Jedna z lepszych metod jest poddanie teorii werfikacji braci i ich
poznaniu Pisma wiec nie jest to jakies tam dyskuzja dla "przekory czy
przpychania"
Janusz Lasz

Nowość "Płoną koty w Biłgoraju" - książka Janusza Palikota
cenionego przedsiębiorcy i polityka, ukazuje czytelnikom
jego mniej znane, choć intrygujące oblicze. Zobacz:
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fksiazki.wp.pl%2Fkatalog%2Fksiazki%2Fksiazka.html%3Fkw%3D32463&sid=1097