[chrzescijanie] (brak tematu)

Janusz Lasz kjlasz w wp.pl
Pią, 13 Kwi 2007, 09:50:37 CEST

Dnia 12-04-2007 o godz. 14:23 Witold Jurgielewicz napisał(a):

> Zatrzymajmy się na chwilę przy "predestynacyjnym", Twoim zdaniem,
> fragmencie z Rz 9:16-23.

Tak wierze ze jest to fragment o suwerennej decyzyjnosci odwiecznej Boga

> W żadnym tłumaczeniu nie jest powiedziane, że
> Bóg "przeznaczył", ale że jest "przeznaczone", a i to nie w każdym
> tłumaczeniu.

Witku Gdy mowimy o fragmencie to dobrze go zacytowac ;)
(11) Albowiem kiedy się one jeszcze nie narodziły ani też nie uczyniły
nic dobrego lub złego - aby utrzymało się w mocy Boże postanowienie
wybrania, (12) oparte nie na uczynkach, lecz na tym, który powołuje -
powiedziano jej, że starszy służyć będzie młodszemu, (13) jak napisano:
Jakuba umiłowałem, a Ezawem wzgardziłem. (14) Cóż tedy powiemy? Czy Bóg
jest niesprawiedliwy? Bynajmniej. (15) Mówi bowiem do Mojżesza: Zmiłuję
się, nad kim się zmiłuję, a zlituję się, nad kim się zlituję. (16) A
zatem nie zależy to od woli człowieka, ani od jego zabiegów, lecz od
zmiłowania Bożego. (17) Mówi bowiem Pismo do faraona: Na to cię
wzbudziłem, aby okazać moc swoją na tobie i aby rozsławiono imię moje po
całej ziemi. (18) Zaiste więc, nad kim chce, okazuje zmiłowanie, a kogo
chce przywodzi do zatwardziałości. (19) A zatem, powiesz mi: Czemu
jeszcze obwinia? Bo któż może przeciwstawić się jego woli? (20) O
człowiecze! Kimże ty jesteś, że wdajesz się w spór z Bogiem? Czy powie
twór do twórcy: Czemuś mnie takim uczynił? (21) Albo czy garncarz nie ma
władzy nad gliną, żeby z tej samej bryły ulepić jedno naczynie
kosztowne, a drugie pospolite? (22) A cóż, jeśli Bóg, chcąc okazać gniew
i objawić moc swoją, znosił w wielkiej cierpliwości naczynia gniewu
przeznaczone na zagładę, (23) a uczynił tak, aby objawić bogactwo chwały
swojej nad naczyniami zmiłowania, które uprzednio przygotował ku chwale,

> W Biblii Gdańskiej jest "na zginienie zgotowane", w Biblii
> Tysiąclecia "gotowe na zagładę", w Biblii Warszawskiej "przeznaczone na
> zagładę", w Biblii Brzeskiej "na stracenie przyprawione". Bóg znosił w
> swojej cierpliwości coś, czy raczej kogoś, kto zasługiwał na potępienie.

Yhm tylko ze
Zauwaz na co wskazuje Autor czyli apostol Pawel
Kto jest odrzucoany przez Boga Ezaw czy Jakub i jakie sa tego podstawy?
11-13
Dlaczego Pawel zadaje pytanie o sprawiedliwosc Boga w tym miejscu 14?
(gdyby zalezalo to od sprawiedliwosci czlowieka to to pytanie jest bez
sensu)
Co zalezy od Bozego zmilowania? 15-17
Co uczynil Bog z faraonem a 18 i od czego to zalezalo?
Po co Pawel zadaje pytanie o Obwinianie przez Boga skoro wszystko zalezy
od czlowieka?
CZy Pwel ma prawo uzyc obrazu garnkow i amienic forma z osobowej na
bezosobowa?
Dlaczgo twor nioe moze miec zarzutow to tworcy ze jest uczyniony jak
jest ?21-22
i w koncu twoje pytanie
KTO "katridzo = wydoskonalil, uksztaltowal, sporzadzil" naczynia na
zaglade?

To tyle jesli jestes na tyle uprzejmy to mi odpowiedz?

> A teraz co powiesz o fragmentach 2P 3:9,

(9) Pan nie zwleka z dotrzymaniem obietnicy, chociaż niektórzy uważają,
że zwleka, lecz okazuje cierpliwość względem was, bo nie chce, aby
ktokolwiek zginął, lecz chce, aby wszyscy przyszli do upamiętania.

Witku KTO jest podmiotrem tego zdania? Czy caly swiat czy tez Pawel mowi
o WAS czyli odbiorcach listu - kosciola.

> Łk 15:7

(7) Powiadam wam: Większa będzie radość w niebie z jednego grzesznika,
który się upamięta, niż z dziewięćdziesięciu dziewięciu sprawiedliwych,
którzy nie potrzebują upamiętania.

CZy Jezus mowi tu o mechanizmie upamietywania? czy tylko podaje
przypowiesc ukazujac ze dobrze jest gdzy czlowiek sie upamietuje?

Porownaj historie Jakuba i Ezawa w ksiedze rodzaju czy jest tam cos o
wybraniu? a Jednak Pawel o tym jasno mowi w liscie do ryzmian!?

Zobacz na historie Jozefa ktorego bracia chcieli zabic i sprzedali go do
Egiptu. czy mowa jest o tym ze to Bog uczynil? nie dopiero na koniec
kesigo Rodzaju Jozef mowi . To nie wy Lecz Bog mnie tu sprowadzil.
Jezus nie muwi tu o mechanizmie zbawienia tylko o RADOSCI z niej
wynikajacej

> czy Ez 18:23?

(23) Czy rzeczywiście mam upodobanie w śmierci bezbożnego - mówi
Wszechmocny Pan - a nie raczej w tym, by się odwrócił od swoich dróg i
żył?

Ocywiscie Ze Bog nie ma.
Jednoczesnie nie zmienia to Jego planow?

Rozwazmy podobny przypadek.
Jezus byl sprawidliwy CALKOWICIE. gdy przyjal nasze grzechy na siebie
Bog bez watpliwosci dopuscil na niego smierc.
Jednak nie tylko Dopuscil ON TO ZAPLANOWAL
por
Dzije 2
 (23) gdy według powziętego z góry Bożego postanowienia i planu został
wydany, tego wyście rękami bezbożnych ukrzyżowali i zabili;
Dzieje 4
26) Powstali królowie ziemscy i książęta zebrali się społem przeciw Panu
i przeciw Chrystusowi jego. (27) Zgromadzili się bowiem istotnie w tym
mieście przeciwko świętemu Synowi twemu, Jezusowi, którego namaściłeś,
Herod i Poncjusz Piłat z poganami i plemionami izraelskimi, (28) aby
uczynić wszystko, co twoja ręka i twój wyrok przedtem ustaliły, żeby się
stało.

Oto Dokonanano najgorszej rzeczy mna swiecie, Zabito syba Boga. BOG to
zaplanowal Kto jednak zabil? Zydzi rekami bezboznych.

Czy Bog mial upodobanie w smierci Jezusa?
Wiec dlaczego to Zaplanowal?

> Moim
> zdaniem jednoznacznie mówią o tym, ze Bogu zależy na każdym grzeszniku i
> że chciałby, aby każdy się nawrócił i był uratowany.

Amen

> Inna rzecz, ze nie
> każdy będzie uratowany, bo nie każdy Łaskę Bożą przyjmie.

Amen -
Pismo dodaje nie kazdemu jest to dane
Dzieje 13
48) Poganie słysząc to, radowali się i wielbili Słowo Pańskie, a wszyscy
ci, którzy byli przeznaczeni do życia wiecznego, uwierzyli

> No więc jak - Bogu na każdym zależy i równocześnie niektórych już od
> urodzenia przeznaczył do piekła? Tak myślisz? Przecież Słowo Boże nie
> jest sprzeczne samo z sobą.

Witku Mnie obowiazuje SOLA Scriptura i CALA Scriptura ;)
Jesli czegos nie potrafie pogodzic to sorki musze ulec slowu.
Dla mnie logicznie nie ma sensu aby swiety i dobry Bog planowal smierc
swojego Syna ktorego nad wszystko umilowal.
Jednak nie obowiazuje mnie
Sola Logika;)
To jest uleglosc SLowu Boga ktor moge niedokonca rozumiec a nie opycha
czy glupota choc tym sie czasami wydaje gdy nie chca sie ludzi ugiac pod
slowem.

> Zastanów się więc nad fragmentami, które
> przytoczyłeś jako argumenty predestynacji.

To male zdzbelko tego co mowi Biblia.

> No właśnie - nie jest to takie oczywiste, jak przedstawiałeś.

Prosze ci o wykladnie 9-11-23

> Ofiara na krzyżu jest wystarczająca, a skuteczna wtedy, gdy przyjmujemy
> ją poprzez wiarę.

Yhm a moze by tak wiecej co Jezus uczynil na krzyzu i to nie da sie
zmienic ;-)
Janusz Lasz
Bracie ;)

Historia miłosna, która urokiem i ilością wzruszeń
dorównuje "Marzycielowi". Renee Zellweger i Ewan McGregor
w najpiękniejszym filmie roku! MISS POTTER - w kinach!
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fadv.reklama.wp.pl%2Fas%2Fmisspotter.html&sid=1100