[chrzescijanie] (brak tematu)

Janusz Lasz kjlasz w wp.pl
Pią, 13 Kwi 2007, 09:47:01 CEST

Jak Juz powiedzialem nie jestem do konca przkonany w to co pisze wiec
traktuj to jako probe obnrony stanowiska co do ktorego mam watpliwosci.
Bede wiec sie ocieral o trudne dla mnie stwierdzenia ale jak mowilem
testuje ta "teorie".

> A co w takim razie zrobiło? Czy w jego życiu coś się zmieniło i kiedy? Już
> w chwili narodzenia?

Niekoniecznie
moze byc tak ze Jezus umarl za niego aby w dniu 27 -04 -2007 narodzil
sie na nowo i mial wszystkie grzchy odpuszczone wiec byloby to cos
konkretnego

> Potencjał jest potencjałem i zmiana zachodzi, bądź powinna, w chwili
> "uruchomienia" potencjału.

Jesli Jest to tylko potencjal.
Biblia nie sugeruje ze Jezus cos uczynil ale mowi ze Uczynil KONKRETNE
RZECZY
Jesli jednak tak jest to tylko potencjal to nic sie faktycznie nie
dokonalo.
Czyli Jezus nikogo nie zbawil na krzyzu ale potencjalnie zbawil.
Jesli by wiec nikt nie uwierzyl to wtedy nikt nie jest zbawiony.
Jesli wierza z siebie to maja podstawe do chluby a to jest wykluczone
przez ef 2.8-10 i rzymian

Co zas do realnego zbawienia jako dziela krzyza - jesli umarl za
wszystkich a jego smierc i zmartwychwstainie niesie zbawienie to wtedy
wszyscy za ktorych umarl sa zbawieni.

> Czy więc wszyscy ludzie żyjący na ziemi żyją życiem, w którym śmierć
> Chrystrusa coś zmieniła?
> Nie kapuję tego wątku (?). jaki jest więc wyróżnik?
> Czy rzeczywiście coś innego?

> Drobny przerywnik - tych, których wybrał !!! Cóż więc to znaczy.

Jesli wybranie dotyczy wszystikich to wszyscy sa zbawieni
Jesli jednak tylko tych ogloszonych przed czasem to wtedy nie ma sensu
umierac za niewybranych

> [...]
> historia. Bóg też może wybierać jak i kogo chce, zresztą przecież
> wcześniej go przygotował. To przecież troche jak z tym, że "do nikogo w
> Izraelu nie został posłany prorok tylko do wdowy w Sarepcie", czy "wielu
> było trędowatych, a nikt nie został uzdrowiony tylko Naaman Syryjczyk".
> JEzus ponniósł na krzyż wszystkie choroby, a jednak nie wszyscy byli
> uzdrawiani, a element wiary
> jest bardzo silnie podkreślany przy okazji uzdrowień w NT.
> TO jednak niewiara nie pozwoliła Izraelowi wejść do Ziemi Obiecanej i
> takie ostrzeżenie pada i pod naszym adresem.

yhm tylko ze wiara jest darem od Boga
zarowno ta zbawienna jak i do czynienia cudow.
wiec znowu karty sa po stronie Boga

> Jeśli jest tylko tak jak cytujesz powyżej tzn.:
>
> Jaki to ma skutek?
> Zachowanie od karzacego gniewu
> usprawiedliwienie
> pojednanie z Bogiem przez smierc.
> Zbawienie
>
> to co znaczą, słowa Pawła z tego samego Listu do Rzymian:
> że chce "choćby niektórych z nich zbawić" ?
>
> 11:14 - Może w ten sposób pobudzę do zawiści rodaków moich i zbawię
> niektórych z nich.
>
> skoro mieliby już być zbawieni przez samą śmierć Chrystusa?

No ale Pawel tez ich nie zbawi;)
Jesli ktos moze ich zbawic to tylko Jezus Chrystus i w to obaj wierzymy
be problemu.
Problem zaczyna sie wtedu gdy zadaje sobie pytanie o krzyz.
Jesli Chrystus na krzyzu zbawil pana Kazia to znaczy ze to ZROBIL i Pan
Kazio sie nwroci uwierzy itp.
Jesli natomiast potencjalnie zbawil. Wtedu tak naprawde nie zbawil go.
Jezus nie przyniosl wtedy zbawienia na krzyzu tylko sobie umarl.

Janusz Lasz

> Piotr.
>

> --
> Moje strony to: http://www.poznajpana.org

Każdy ma jakieś tajemnice. Ale co byłbyś w stanie zrobić,
by ukryć prawdę? Bruce Willis, Halle Berry w thrillerze
KTOŚ CAŁKIEM OBCY - w kinach od 13 kwietnia!
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fadv.reklama.wp.pl%2Fas%2Fktos.html&sid=1099