[chrzescijanie] Tomasz Lis na żywo - in vitro

Paweł Borkowski pawelborkowski w interia.pl
Nie, 4 Sty 2009, 20:04:18 CET

Dwa główne powody czyniące technikę in vitro kontrowersyjną, to:
1.Likwidowanie „zbędnych” zarodków.
2.Doprowadzenie do zapłodnienia metodą „sztuczną”, to jest inną niż kontakt płciowy kobiety i mężczyzny.
Jeśli chodzi o punkt 1, to w tym miejscu nie ma dyskusji. Wiara chrześcijańska pozwala nam widzieć człowieka od chwili jego poczęcia. Choćby nie wiem jak gimnastykował się oponent, czyli zwolennik in vitro, to nie ma prawa ingerować w czyjekolwiek przekonania, w tym przypadku chrześcijan. To jest pułapka , którą sami na siebie zastawili relatywiści (czytaj zwolennicy filozofii wielopoglądowości). Oczywiście można rozważać udoskonaloną technikę in vitro, w której zabijanie zarodków nie ma miejsca. Wtedy pozostaje nam do rozważenia punkt 2.
Punkt 2. Co jest złego w tym, że do zapłodnienia dochodzi poza ciałem kobiety? Osobiście nie wiem. Być może jest jakiś ustęp w Biblii, który można odpowiednio zinterpretować. Jeśli ktoś wie, proszę o zdanie na ten temat. Oczywiście można się krzywić nad estetyką takiego zabiegu. Faktem jest, że niesamowity rozwój techniki in vitro w dużym stopniu zahamował pracę nad innymi sposobami leczenia bezpłodności. Myślę, że ma to związek z działaniem lobby naukowców parających się genetyką. Ale przecież nie może być to argument przeciw in vitro.

Ot, taki głos w dyskusji.
Pozdrawiam
Paweł Borkowski

Tanie rozmowy telefoniczne!