[chrzescijanie] Batyskaf

Piotr Zaremba (PP) zaremba w poznajpana.org
Śro, 4 Paź 2006, 15:00:44 CEST

Jest jeszcze jeden element, czesto zapominany, zycie pod zakonem.
Otoz:
"Grzech przez przykazanie otrzymał bodziec iw zbudził we mnie wszelką
pożadliwość, bo bez zakonu grzech jest martwy" oraz następne wersy
Rzm.7:8).
Jeśli więc ktoś chce przestrzegać dekalogu wraca do tego, że "grzech
otrzymawszy podnietę przez przykazanie zwiódł mni i przez nie mnie zabił".

TEraz "Ci, których Duch Boży prowadzi są dziećmi Bożymi", nie ma zakonu,
który wzbuda pożądanie,
lecz jest Duch Święty, który nigdy nie prowadzi przeciw Dekalogowi, lecz
daje bojaźń Bożą i obrzydzenie do grzechu. Jeśli jesteś blisko Boga i masz
spoleczność Ducha Świetego, to
grzech powinien budzić obrzydzenie w człowieku, a nie postawę "tego nie
wolno".
To dwie zupełnie inne drogi.

Nie masz przykazania, przez które grzech jest pobudzany, lecz takie
obrzydzenie,
jak propozycja popływania w szambie. Wtedy nie ma problemu tej walki z
Rzym 7.
o "podwójnej naturze człowieka". Owszem, ona jest podwójna pod zakonem.
W Chrystusie staliśmy się "uczestnikami boskiej natury", otrzymaliśmy
"prawe umysły",
"nowe serca, które pragną wypełniać przykazania Boze" itd. itd.

Piotr Z.