[chrzescijanie] FW: Fwd: NObel z fizyki

Janusz i Kamilka Lasz kjlasz w wp.pl
Pon, 9 Paź 2006, 13:14:19 CEST

-----Original Message-----
From: Jurbo - Agro Wrocław [mailto:wroclaw w jurbo.com]
Sent: Monday, October 09, 2006 11:59 AM
To: 'Janusz i Kamilka Lasz'
Subject: RE: [chrzescijanie] Fwd: NObel z fizyki

*> > Go odnaleźć, by żyć wiecznie. Skoro zatem Bóg odpoczął w
*> siódmym cyklu
*> > stwarzania swoich dzieł i nic nie uczynił, to również człowiek
*> > powininen na pamiątkę stworzenia świata w tym dniu nic nie
*> czynić. A
*> > siódmy dzień tygodnia to sobota.
*>
*> Tylko, że w Księdze Rodzaju nie jest wcale powiedziane, ze
*> jest to sobota, ba, wcale nie jest powiedziane, że Bóg tym
*> dniom ponadawał nazwy. A sabat to ni mniej, ni więcej, jak
*> tylko dzień odpocznienia, a nie sobota.
*>
*> [Mirek]:
*> Ja nie napisałem. że Bóg ponadawał nazwy w Księdze Rodzaju.
*> Wszyscy wiemy,
*> że to czlowiek ponadawał nazwy. W Księdze Rodzaju nie ma
*> nawet użytego słowa
*> "sabat", tylko "siódmy dzień". A każdy kto umie liczyć
*> chociaż do siedmiu,
*> wie, że to sobota. Wiedzę tą znajdziesz w książkach historycznych, a
*> najłatwiej jest zapytać Żydów. Nie powinieneś mieć
*> wątpliwości, czy Żydzi
*> umieją liczyć. Umieją, umieją, i nie tylko do siedmiu, a
*> liczą skrupulatnie
*> od początku świata.

[[[< J L >]]]
A pewnie Adam był żydem ;)
Skoro żydzi są od Izraela to byli przy stworzeniu świata.

*>
*> [Witold]
*> Co do święcenia konkretnego dnia:
*>
*> Rzymian 14:5  Jeden robi różnicę między dniem a dniem, drugi
*> zaś każdy dzień ocenia jednakowo; niechaj każdy pozostanie
*> przy swoim zdaniu.
*>
*> oraz
*>
*> Kolosan 2:16  Niechże was tedy nikt nie sądzi z powodu
*> pokarmu i napoju albo z powodu święta lub nowiu księżyca bądź sabatu.
*>
*> [Mirek]
*> Ten kij ma dwa końce. Dlaczego zatem święcisz niedzielę? Albo Boże
*> Narodzenie, Wielkanoc?
*> Nie ma nic o tych świętach w Piśmie.
*> A dokładnie chodzi tu o wszelkiego rodzaju święta dodatkowe, inne
*> odpocznienia i dni wolne, poza siódmym dniem tygodnia.,
*> którego święcenie
*> wynika z obowiązku upodobniania się do Boga, jeśli Mu służymy.

[[[< J L >]]]
Ja świecę akurat sobotę tylko i wyłącznie, dlatego ze niedziele mam zajętą.
Ale mój pastor święci wtorek a koleżanka środę.
Dlaczego - bo wtedy maja odpoczynek w Bogu i dla ciała.

*> [Witold]
*>
*> Bracia sabatarianie, idąc za słowami apostoła Pawła
*> pozostańcie przy swoim zdaniu co do święcenia soboty, jeśli
*> wam jest to do czegoś niezbędnie potrzebne i jeśli wasze
*> sumienie wam to koniecznie nakazuje i dajmy temu już spokój,
*> bo nikt tu nikogo na siłę do niczego nie przekona.
*>
*> [Mirek]
*>
*> Ależ ja nikogo nie namawiam, jedynie zaprezentowałem swoje
*> zrozumienie I
*> rozdz. Księgi Rodzaju.

[[[< J L >]]]
Spokojnej niedzieli.

*> [Witold]
*>
*> Przy okazji pamiętajmy, że już pierwsi chrześcijanie
*> spotykali się w niedzielę na Wieczerzę Pańską:
*>
*> Dzieje Apostolskie 20:7  A pierwszego dnia po sabacie, gdy
*> się zebraliśmy na łamanie chleba, Paweł, który miał odjechać
*> nazajutrz, przemawiał do nich i przeciągnął mowę aż do północy.
*>
*> a byli tacy, którzy robili to codziennie, choć nie twierdzili
*> przecież, że jest to przykazanie Boże, którego należy przestrzegać:
*>
*> Dzieje Apostolskie 2:46  Codziennie też jednomyślnie
*> uczęszczali do świątyni, a łamiąc chleb po domach,
*> przyjmowali pokarm z weselem i w prostocie serca,
*>
*> [Mirek]
*> Wszystko się zgadza. Dla pierwszych chrześcijan pierwszy
*> dzień po sabacie
*> był bardzo wygodnym dniem na wieczerzę, gdyż wszyscy byli po
*> sabacie, który
*> kończył się wraz z zachodem słońca i mogli wtedy wieczorem
*> wszyscy razem
*> przygotować wieczerzę, gdyż sabat był przeznaczony przede
*> wszystkim na
*> modlitwę. A że Paweł z rana miał odjechać, to przeciągnęli
*> spotkanie aż do
*> pólnocy.
*> Wieczerza Pańska nie jest żadnym kryterium świętego dnia,
*> czego dowodem jest
*> fakt, że niektórzy czynili to codziennie.
Janusz