[chrzescijanie] Fwd: NObel z fizyki

K.i M. Stefankiewicz stefankiewicz w Jezus.pl
Pon, 9 Paź 2006, 21:56:13 CEST

----- Wiadomość oryginalna -----
Od: "Witold Jurgielewicz" <wjur w poczta.onet.pl>
Do: "K.i M. Stefankiewicz" <stefankiewicz w Jezus.pl>
Wysłano: 8 października 2006 13:11
Temat: Re: [chrzescijanie] Fwd: NObel z fizyki

[Mirek]

Mylisz Prawo Moralne, z Prawem, które służyło usprawiedliwieniu z grzechów.
To są dwie różne grupy Prawa, choć razem tworzą jedno Prawo
I tak przykazanie "Nie kradnij", jeśli przestrzegasz, to nie daje Ci to
usprawiedliwienia z innych przekroczeń. Jest to przykazanie moralne.
Natomiast obchodzenie podanych przez Ciebie Świąt dawało usprawiedlowienie
ze wszystkich nieumyślnych przekroczeń Prawa Moralnego. Jest to Prawo
Ceremonialne. Są to święta dodatkowe nakazane ze wzgłedu na grzech. Gdyby
człowiek nie zgrzeszył, świąt tych by nie było.
Ga 3:19
19. Na cóż więc Prawo? Zostało ono DODANE ZE WZGLĘDU NA WYKROCZENIA aż do
przyjścia Potomka, któremu udzielono obietnicy; przekazane zostało przez
aniołów; podane przez pośrednika.
(BT)

I właśnie te "dodatkowe" Prawo już nas nie obowiązuje, gdyż raz na zawsze
wypełnił je Chrystus.
Teraz Jego śmierć usprawiedliwia nas ze wszystkich nieumyślnych przekroczeń
Prawa Moralnego.
A wypełnił je po to, żeby człowiek, który Mu służy dostał moc wypełniania
Prawa Moralnego, o czym mówi cytat
Rzym. 8:3-4
3. Albowiem czego zakon nie mógł dokonać, w czym był słaby zpowodu ciała,
tego dokonał Bóg: przez zesłanie Syna swego w postacigrzesznego ciała,
ofiarując je za grzech, potępił grzech w ciele,
4. Aby SŁUSZNE ŻĄDANIA ZAKONU WYKONAŁY SIĘ NA NAS, którzy nie
według ciała postępujemy, lecz według Ducha.

Natomiast święcenie siódmego dnia tygodnia na pamiątkę stworzenia nigdy nie
usprawiedliwiało z innych wykroczeń Prawa, gdyż samo jest tylko nakazem
moralnym. Należy bowiem Bogu pamiętać, że to On stworzył ten świat. Bóg
bardzo się upomina o pamięć za wszelką dobroć, jaką wyświadcza człowiekowi,
cóż dopiero za stworzenie całego świata, który cały służy człowiekowi.

pozdrawiam
Mirek

> [...]
> nie grzeszą przez to. Robię wiele rzeczy w swoim życiu, które nie są
> objęte żadnymi nakazami Bożymi, ale też nie są łamaniem przykazań.

> Gruba nadinterpretacja. Nic w tych fragmentach, które podałem nie ma o
> żadnych "dodatkowych". Co to znaczy "święta dodatkowe"? Zacytowałem
> fragment z Księgi Wyjścia - to są święta obowiązkowe, nakazane przez Boga,
> a nie jakieś "dodatki"! To są Boze przykazania!

> Po prostu rozumienie KADS. Na każdej liście się to powtarza. Zawsze
> prędzej czy później wszystko sprowadza się do soboty, aż do znudzenia.

[Mirek]
P.S.
Gdyby to było takie nudne, to by nikt nie odpowiadał...