[chrzescijanie] Fwd: NObel z fizyki

Janusz i Kamilka Lasz kjlasz w wp.pl
Śro, 11 Paź 2006, 12:47:56 CEST

[[[< J L >]]]

Tylko proszę odpowiadaj na pytania.

[Mirek]
*
*Mylisz Prawo Moralne, z Prawem, które służyło usprawiedliwieniu z grzechów.

[[[< J L >]]]
Co jest większym przekleństwem?
"Nie pożądaj", które ciebie zabija
Czy tez składanie ofiar, które jak piszesz służyło usprawiedliwianiu?

[Mirek]
*To są dwie różne grupy Prawa, choć razem tworzą jedno Prawo

[[[< J L >]]]
Pokaz proszę taki podział W Biblii. Że ktoś sugeruje chociaż DWA RODZAJE
PRAWA.

[Mirek]
*I tak przykazanie "Nie kradnij", jeśli przestrzegasz, to nie daje Ci to
*usprawiedliwienia z innych przekroczeń. Jest to przykazanie moralne.
*Natomiast obchodzenie podanych przez Ciebie Świąt dawało usprawiedlowienie
*ze wszystkich nieumyślnych przekroczeń Prawa Moralnego.

[[[< J L >]]]
Czy Dawid Zgrzeszył "nieświadomie z Batszebą?"

[Mirek]
Jest to Prawo
*Ceremonialne. Są to święta dodatkowe nakazane ze wzgłedu na grzech. Gdyby
*człowiek nie zgrzeszył, świąt tych by nie było.
*Ga 3:19
*19. Na cóż więc Prawo? Zostało ono DODANE ZE WZGLĘDU NA WYKROCZENIA aż do
*przyjścia Potomka, któremu udzielono obietnicy; przekazane zostało przez
*aniołów; podane przez pośrednika.
*(BT)

[[[< J L >]]]
Rozumiem z Twoje wypowiedzi, że "Nie pożądaj" to nie jest PRAWO. Czy tak?
Czy mam tez rozumieć, że Galicjanie nie wypełniali uczynkami Dekalogu bo to
nie jest Prawo?
3,5 Czy Ten, który udziela wam Ducha i działa cuda wśród was, /czyni to/
dlatego, że wypełniacie Prawo za pomocą uczynków, czy też dlatego, że
dajecie posłuch wierze?

Odpowiedz mi proszę czy księga Prawa zawierała Dekalog?
3,10 Natomiast na tych wszystkich, którzy polegają na uczynkach Prawa, ciąży
przekleństwo. Napisane jest, bowiem: Przeklęty każdy, kto nie wypełnia
wytrwale wszystkiego, co nakazuje wykonać Księga Prawa.

Czy z przekleństwa tego, co zawierał wykupił cię Jezus?

Proszę i błagam pokaż mi gdzie Bóg Objawił Abramowi PRAWO MORALNE i Dodał do
niego PRAWO RYTUALNE w Mojżeszu.
Proszę więc tez podaj mi wersety gdzie Paweł w liście do Galacjan zmienia
Księgę PRAWA na PRAWO RYTUALNE.

Oraz
Czy kiedyś rozważyłeś, że PRAWO zostało dodane DO WIARY ABRAHAMA i OBIETNICY
mu danej a nie do dekalogu?
Porównaj
3,17 A chcę przez to powiedzieć: testamentu, uprzednio przez Boga prawnie
ustanowionego, Prawo, które powstało czterysta trzydzieści lat później, nie
może obalić tak, by unieważnić obietnicę.

Rozumiem ze dla ciebie Wbrew temu co Mówi Paweł PRAWO powstało wcześniej?
Czy tak?
I Czy mógłbyś to rozważyć?

[Mirek]
*I właśnie te "dodatkowe" Prawo już nas nie obowiązuje, gdyż raz na zawsze
*wypełnił je Chrystus.
*Teraz Jego śmierć usprawiedliwia nas ze wszystkich nieumyślnych przekroczeń
*Prawa Moralnego.
*A wypełnił je po to, żeby człowiek, który Mu służy dostał moc wypełniania
*Prawa Moralnego, o czym mówi cytat
*Rzym. 8:3-4
*3. Albowiem czego zakon nie mógł dokonać, w czym był słaby zpowodu ciała,
*tego dokonał Bóg: przez zesłanie Syna swego w postacigrzesznego ciała,
*ofiarując je za grzech, potępił grzech w ciele,
*4. Aby SŁUSZNE ŻĄDANIA ZAKONU WYKONAŁY SIĘ NA NAS, którzy nie
*według ciała postępujemy, lecz według Ducha.

[[[< J L >]]]
Wybacz, żądanie zakonu mówi - bądź sprawiedliwy - Czy powiesz, że w
Chrystusie nie jestem, w pełni sprawiedliwy z Łaski przez wiarę a nie z
uczynków?

[Mirek]
*Natomiast święcenie siódmego dnia tygodnia na pamiątkę stworzenia nigdy nie
*usprawiedliwiało z innych wykroczeń Prawa, gdyż samo jest tylko nakazem
*moralnym. Należy bowiem Bogu pamiętać, że to On stworzył ten świat. Bóg
*bardzo się upomina o pamięć za wszelką dobroć, jaką wyświadcza człowiekowi,
*cóż dopiero za stworzenie całego świata, który cały służy człowiekowi.
*
*pozdrawiam
*Mirek
*[Mirek]
*P.S.
*Gdyby to było takie nudne, to by nikt nie odpowiadał...

Apostoł Paweł cierpliwie tłumaczył wiele razy Rzymianom, Galicjanom,
Tymoteuszowi takz samo ja i Jakub, że Prawo nie ma nic Do sprawiedliwych z
wiary w Usprawiedliwienie przez Chrystusa.

Janusz Lasz