[chrzescijanie] Fwd: NObel z fizyki

Witold Jurgielewicz wjur w poczta.onet.pl
Czw, 12 Paź 2006, 14:42:35 CEST

Mirku, ten mail nadal niczego nie wyjaśnia. Porobiłeś w cytatach dopiski "ceremonialne", "moralne", których w tekście Biblii nie ma, czyli dalej to samo - ludzka nauka, nie Boża.
W dodatku w cytacie z Jk 2:24 mylisz prawo z uczynkami, a tam naprawdę jest tylko mowa o uczynkach, o uczynkach będących owocem wiary. W tym wszystkim pominąłeś pewien ważny werset:

Jk 2:18 Bw  „Lecz powie ktoś: Ty masz wiarę, a ja mam uczynki; pokaż mi wiarę swoją bez uczynków, a ja ci pokażę wiarę z uczynków moich.”

A tak w ogóle ten fragment z Jakuba porównaj z Ef 2:8-10, doskonale ze sobą korespondują i uzupełniają.

Przy okazji Zakonu - Żydzi, na których się tak chętnie powoływałeś, nie tylko nie dzielili Prawa na ceremonialne i moralne, ale wręcz doliczyli się 613 przykazań Zakonu, nie wydzielając z nich Dekalogu i pozostałych 603. I tyle tych przykazań faktycznie jest.

Witold