[chrzescijanie] Fwd: NObel z fizyki

Witold Jurgielewicz wjur w poczta.onet.pl
Czw, 12 Paź 2006, 10:25:55 CEST


Użytkownik K.i M. Stefankiewicz <stefankiewicz w Jezus.pl> napisał:
>--===============1631008840==

>[Mirek]
>Wyjaśniłem przejrzyście, czym się różni prawo moralne od ceremonialnego, po 
>to, byś mógł zrozumieć, jakie Prawo nas obowiązuje. Dzięki temu podziałowi, 
>który zawsze wolno zrobić, gdyż nie zmienia to treści Prawa, łatwiej jest 
>zrozumieć pozornie sprzeczne fragmenty Pisma, takie jak
>Rz 3:28 (Tu właśnie mowa jest o Prawie Ceremonialnym)
>28. Sądzimy bowiem, że człowiek osiąga usprawiedliwienie przez wiarę, 
>niezależnie od pełnienia nakazów Prawa.(mój dopis: ceremonialengo)
>(BT)
>Jk 2:14-24(Tu mowa jest o Prawie Moralnym)
>14. Jaki z tego pożytek, bracia moi, skoro ktoś będzie utrzymywał, że 
>wierzy, a nie będzie spełniał uczynków? Czy /sama/ wiara zdoła go zbawić?
>...
>24. Widzicie, że człowiek dostępuje usprawiedliwienia na podstawie uczynków 
>(mój dopis: prawa moralnego), a nie samej tylko wiary.
>(BT)
>A więc Pismo Święte też dzieli Prawo na te dwie kategorie, tylko niestety 
>nie nazywa to różnymi słowami, a jedynie z kontekstu wiadomo o jakie Prawo 
>chodzi.


Mirek, nie manipuluj cytatami. To jest właśnie ten problem - nie ma podziału, to sobie w nawiasie dopiszemy i będziemy mieli wyjaśnienie. Ludzka nauka, niestety.

Co do tego fragmentu z Listu Jakuba, to nie chodzi tu o jakieś prawo moralne, tylko o uczynki będące świadectwem wiary, Prównaj to z Ef 2:8-10. Poza tym trzeba brać pod uwagę kontekst listu - po co to Jakub pisał i do kogo.

>Jeszcze inny fragment z moimi dopiskami w nawiasach:
>Rzym. 8:2-4
>2. Bo zakon Ducha (moralny), który daje życie w Chrystusie Jezusie, uwolnił 
>cię od zakonu grzechu i śmierci (ceremonialnego).
>3. Albowiem czego zakon (ceremonialny) nie mógł dokonać, w czym był słaby z 
>powodu ciała, tego dokonał Bóg: przez zesłanie Syna swego w postaci 
>grzesznego ciała, ofiarując je za grzech, potępił grzech w ciele,
>4. Aby słuszne żądania zakonu (moralnego) wykonały się na nas, którzy nie 
>według ciała postępujemy, lecz według Ducha.
>(BW)


No i znowu te nieszczęsne dopiski.

>[Mirek]
>Zamąciłeś to Ty teraz. Przeczytaj uważnie, że Prawo zostało dodane ze 
>wzgkędu na WYKROCZENIA.
>Przecież logiczne jest, że skoro były WYKROCZENIA, to i PRAWO było, bo 
>inaczej, wykroczenia czego to były, jak nie PRAWA? Gdyby zatem nie było 
>WYKROCZEŃ PRAWA, nie byłoby dodane kolejne PRAWO (ceremonialne), które 
>mówiło, jak się usprawiedliwić z WYKROCZEŃ PRAWA (moralnego).

Mirek, usiłujesz w innym miejscu wykazać, że Dekalog jest czymś odrębym zawierającym tzw. Prawo moralne, a cała reszta to tzw. Prawo ceremonialne. Tymczasem naprawdę w Piśmie Świętym nie ma takiego podziału i dobrze o tym wiesz. Próbowałeś się powoływać wcześniej na wierzenia Żydów, ale przecież powinieneś wiedzieć, ze prawowierni Żydzi usiłający przestrzegać Prawa po pierwsze: nie dzielą Prawa na jakieś kawałki , po drugie - mówią o 613 przykazaniach tegoż Zakonu i tyle faktycznie jest.

Witold 



Więcej informacji o liście dyskusyjnej Wspolnota