[chrzescijanie] Fwd: NObel z fizyki

K.i M. Stefankiewicz stefankiewicz w Jezus.pl
Pią, 13 Paź 2006, 22:14:22 CEST

----- Wiadomość oryginalna -----
Od: "Witold Jurgielewicz" <wjur w poczta.onet.pl>
Do: <wspolnota w listy.kdm.pl>
Wysłano: 12 października 2006 10:25
Temat: Re: [chrzescijanie] Fwd: NObel z fizyki

Użytkownik K.i M. Stefankiewicz <stefankiewicz w Jezus.pl> napisał:
> [...]

>(BT)
>Jk 2:14-24(Tu mowa jest o Prawie Moralnym)
>14. Jaki z tego pożytek, bracia moi, skoro ktoś będzie utrzymywał, że
>wierzy, a nie będzie spełniał uczynków? Czy /sama/ wiara zdoła go zbawić?
>24. Widzicie, że człowiek dostępuje usprawiedliwienia na podstawie uczynków
>(mój dopis: prawa moralnego), a nie samej tylko wiary.
>(BT)
>A więc Pismo Święte też dzieli Prawo na te dwie kategorie, tylko niestety
>nie nazywa to różnymi słowami, a jedynie z kontekstu wiadomo o jakie Prawo

Mirek, nie manipuluj cytatami. To jest właśnie ten problem - nie ma
podziału, to sobie w nawiasie dopiszemy i będziemy mieli wyjaśnienie. Ludzka
nauka, niestety.

[Mirek]
Dziwny z Ciebie człowiek. Najpierw pytasz o cytaty świadczące o podziale
Prawa, a jak je podaję, to twierdzisz, że manipuluję cytatami. W tej
sytuacji nikt nie jest w stanie wyprowadzić Cię z błędu, bo zawsze powiesz,
że manipuluję cytatami, jeśli nie pasuje Ci ta prawda.
Przecież to jasne, że gdyby w tych dwóch cytatach nie było mowy o dwóch
różnych częściach Prawa, to te dwa cytaty wzajemnie by się kontrowały, gdyż
pierwszy mówi, że usprawiedliwiamy się jedynie przez wiarę niezależnie od
uczynków, a drugi że usprawiedliwiamy się również na podstawie uczynków, nie
tylko samej wiary.

[Witold]
Co do tego fragmentu z Listu Jakuba, to nie chodzi tu o jakieś prawo
moralne, tylko o uczynki będące świadectwem wiary, Prównaj to z Ef 2:8-10.
Poza tym trzeba brać pod uwagę kontekst listu - po co to Jakub pisał i do
kogo.

[Mirek]
Czy chcesz zasugerować że lista Jakuba nas nie obowiązuje, bo nie donas
adresowany?
A uczynki będące świadectwem wiary to jest właśnie Prawo Moralne, o którym
ja
piszę, bo skoro wierzysz Bogu, to przestrzegaj Jego Przykazania.
1 Kor. 7:19
19. Obrzezanie nie ma żadnego znaczenia i nieobrzezanie nie ma żadnego
znaczenia, ale tylko przestrzeganie przykazań Bożych.
(BW)
Pytam więc których, skoro list do Rzymian mówi, że nie ważne jest
wypełnianie zakonu?
A Nowy Testament w żadnym miejscu nie podaje jakiejś nowej kompletnej listy
Przykazań Bożych. Oznacza to jedno, że stara lista przyakzań jest ważna,
choć nie cała. I stąd się wziął podział.

>Jeszcze inny fragment z moimi dopiskami w nawiasach:
>Rzym. 8:2-4
>2. Bo zakon Ducha (MORALNY), który daje życie w Chrystusie Jezusie, uwolnił
>cię od zakonu grzechu i śmierci (CEREMONIALNEGO).
>3. Albowiem czego zakon (ceremonialny) nie mógł dokonać, w czym był słaby z
>powodu ciała, tego dokonał Bóg: przez zesłanie Syna swego w postaci
>grzesznego ciała, ofiarując je za grzech, potępił grzech w ciele,
>4. Aby słuszne żądania zakonu (moralnego) wykonały się na nas, którzy nie
>według ciała postępujemy, lecz według Ducha.
>(BW)

No i znowu te nieszczęsne dopiski.

[Mirek]
Po to żebyś zrozumiał.
Zakon Ducha - to Moralny Zakon Boga, bo Duch to Bóg.. Jes to Zakon wyryty
palcem Bożym na tablicach kamiennych. To są te przykazania,o których
Chrystus mówił "Przykazania Moje".
Zakon grzechu i śmierci - to przepisy o ofiarach, które rodziły tylko
śmierć, jak nie czlowieka, to zwierzęcia..Jest to Zakon Ceremonialny.
Zauważ, że to Zakon Boga daje życie, ale w Chrystusie Jezusie. A więc i
Jedno i Drugie jest niezbędne.
Rzym. 8:2. Bo zakon Ducha (MORALNY), który daje życie w Chrystusie Jezusie,
uwolnił
cię od zakonu grzechu i śmierci (CEREMONIALNEGO).
Albo bez dopisków::
Rzym. 8:2. Bo zakon Ducha, który daje życie w Chrystusie Jezusie, uwolnił
cię od zakonu grzechu i śmierci.
Czy widzisz, że jest Zakon, który daje życie i Zakon, który rodzi śmierć?
To jest właśnie ten podział,o który się dopominasz.
Przejrzyście jest nazwać te Zakony moralnym i ceremonialnym, gdyż wtedy
wiadomo, o co dokadnie chodzi.

>[Mirek]
>Zamąciłeś to Ty teraz. Przeczytaj uważnie, że Prawo zostało dodane ze
>wzgkędu na WYKROCZENIA.
>Przecież logiczne jest, że skoro były WYKROCZENIA, to i PRAWO było, bo
>inaczej, wykroczenia czego to były, jak nie PRAWA? Gdyby zatem nie było
>WYKROCZEŃ PRAWA, nie byłoby dodane kolejne PRAWO (ceremonialne), które
>mówiło, jak się usprawiedliwić z WYKROCZEŃ PRAWA (moralnego).

Mirek, usiłujesz w innym miejscu wykazać, że Dekalog jest czymś odrębym
zawierającym tzw. Prawo moralne, a cała reszta to tzw. Prawo ceremonialne.
Tymczasem naprawdę w Piśmie Świętym nie ma takiego podziału i dobrze o tym
wiesz. Próbowałeś się powoływać wcześniej na wierzenia Żydów, ale przecież
powinieneś wiedzieć, ze prawowierni Żydzi usiłający przestrzegać Prawa po
pierwsze: nie dzielą Prawa na jakieś kawałki , po drugie - mówią o 613
przykazaniach tegoż Zakonu i tyle faktycznie jest.

Witold

[Mirek]
Nie mam potrzeby podawać Ci więcej cytatów, bo i tak nazwiesz to
manipulacją. A podział jest i to wyraźny, tylko do wszystkiego trzeba mieć
oczy, żeby zobaczyć.
Choćby fakt, że Dekalog był wyryty osobiście palcem Bożym w kamieniu i był
przechowywany oddzielnie w Arce Przymierza, a cała reszta Prawa leżała obok
Arki, to też nie widzisz podziału?

Mirek
czuwajcie ...
www.chrzescijanie.net 2006