[chrzescijanie] Fwd: NObel z fizyki

K.i M. Stefankiewicz stefankiewicz w Jezus.pl
Sob, 14 Paź 2006, 01:38:42 CEST

----- Wiadomość oryginalna -----
Od: "Janusz i Kamilka Lasz" <kjlasz w wp.pl>
Do: <wspolnota w listy.kdm.pl>
Wysłano: 12 października 2006 13:12
Temat: Re: [chrzescijanie] Fwd: NObel z fizyki

*[[[< J L >]]]
*Co jest większym przekleństwem?
*"Nie pożądaj", które ciebie zabija
*Czy tez składanie ofiar, które jak piszesz służyło usprawiedliwianiu?
*
*[Mirek]
*
*"Nie pożadaj":
*Nigdy nie nazwę przekleństwem przykazań Zakonu Moralnego, bo są one dobre i
*święte.
*Rz 7:12
*12. Prawo samo jest bezsprzecznie święte; święte, sprawiedliwe i dobre jest
*też przykazanie.
*(BT)
*
*"skladanie ofiar"
*To prawdziwe przekleństwo, gdyż każde przekroczenie "Nie pożądaj" musiało
*skutkować śmiercią jakiegoś zwierzęcia.

[[[< J L >]]]
Zauważ tylko, że przykazanie to przykazanie "nie pożądaj" zabiło Jezusa.
Nie zabiło go budowanie namiotów albo składanie zwierząt.
Czy w takim razem "Nie pożądaj, które zabiło Jezusa" jest lepsze od tego,
"który umarł na drzewie stając się przekleństwem"?

[Mirek]
Jest to całkowicie błędna myśl. Chrystusa nie zabiło przykazanie "Nie
pożądaj", tylko nasze grzechy spowodowały, że musiał umrzeć. Chrystus umarł
po to, żeby przykazanie "Nie pożądaj" mogło być wykonane, gdyż ono jest
święte i słuszne. Skoro sam Chrystus umarł za to przykazanie, to tym samym
przyznał, że jest lepsze od Niego. Gdyby bowiem nie było lepsze, to sam by
je przekroczył.

*[Mirek]
**I tak przykazanie "Nie kradnij", jeśli przestrzegasz, to nie daje Ci to
**usprawiedliwienia z innych przekroczeń. Jest to przykazanie moralne.
**Natomiast obchodzenie podanych przez Ciebie Świąt dawało usprawiedlowienie
**ze wszystkich nieumyślnych przekroczeń Prawa Moralnego.
*
*[[[< J L >]]]
*Czy Dawid Zgrzeszył "nieświadomie z Batszebą?"
*
*[Mirek]
*Nie jestem Bogiem, bym znał stan świadomości umysłu Dawida, gdy ujrzał
*Batszebę. Skoro Bóg mu wybaczył, znaczy, że z jego świadomością nie było
*najlepiej, o czym świadczy jego szczera skrucha. Ale jakże solidnie go za
*ukarał!!! - Śmierć dziecka i krwawy miecz do końca życia.
*Z nami, jeśli służymy Bogu, jest podobnie. Każdy nasz grzech nieumyślny
*zostaje dobrze ukarany. Im większa świadomość, tym większa kara. Przy
*pełnej
*świadomości - karą jest śmierć wieczna.

[[[< J L >]]]
Rozumiem, więc ze nie wystarczy dekalog do pouczenia?

[Mirek]
Dokładnie tak. Potrzebna była jeszcze ofiara Chrystusa, żeby nam uświadomić
naocznie konsekwencje grzechu, co daje nam moc, do wypełnienia przykazania,
które musi się wypełnić

[[[< J L >]]]
Skoro czytał wprost nie cudzołóż.
Był wtedy niepoczytalny.
Za każdym razem, gdy czytano dekalog.
Myślę że szczera skrucha świadczy raczej o poznaniu niż nie poznaniu. Czy
mam tez wierzyć że Kiedy Dawid namawiał Do zabicia Uriasza to myślał że
postawią Uriaszowi tak naprawdę piwo i A Bóg Dawidowi pobłogosławi?

[Mirek]
A czy Ty potrafisz powiedzieć, że nigdy nie miałeś żadnego choćby małego
"zaćmienie umysłu", że nagle przez moment, czy nawet dłuższy moment, nie
wiesz co dobre, a co złe?
Nie wolno nam oceniać motywów czy świadomości człowieka na podstawie
uczynków, gdyż nie mamy wiedzy, jaką ma Bóg o aktualnym stanie umysłu
człowieka. Powinniśmy jedynie siebie osądzać, czy w danej chwili fizycznie
mogliśmy wypełnić przykazanie, czy nie, gdyż staranie musimy mieć cały czas
o wypełnienie przykazania.

[[[< J L >]]]
2 Gdyby tak było tak mówisz to tym bardziej nie opłaca się znać prawa. Po co
a "nóż widelec" poznam za dużo i popełnię grzech, za który umrę wiecznie?
Może lepiej w nieświadomości sobie grzeszyć i zacząć poznawać za 10 lat aby
mieć mniej szans na poznanie?

[Mirek]
Wszystko zależy od tego, gdzie masz serce, a osądzi to tylko Bóg, czy to, co
czynisz, nie jest przypadkiem świadomym dążeniem do pełnienia swoich
uczynków (swojej woli, a nie Bożej), a wtedy ofiara Chrystusa jest
nieskuteczna.

*[Mirek]
*Jest to Prawo
**Ceremonialne. Są to święta dodatkowe nakazane ze wzgłedu na grzech. Gdyby
**człowiek nie zgrzeszył, świąt tych by nie było.
**Ga 3:19
**19. Na cóż więc Prawo? Zostało ono DODANE ZE WZGLĘDU NA WYKROCZENIA aż do
**przyjścia Potomka, któremu udzielono obietnicy; przekazane zostało przez
**aniołów; podane przez pośrednika.
**(BT)
*
*[[[< J L >]]]
*Rozumiem z Twoje wypowiedzi, że "Nie pożądaj" to nie jest PRAWO. Czy tak?
*Czy mam tez rozumieć, że Galicjanie nie wypełniali uczynkami Dekalogu bo to
*nie jest Prawo?
*
*[Mirek]
*Przedziwne jest te Twoje rozumienie. Gdzie tak napisałem?

[[[< J L >]]]
Paweł mówi w wersecie 3,19 Na cóż, więc prawo. Dekalog, więc nie jest
Prawem, bo nie jest dodany. Czy tak?

[Mirek]
Nie tak. Dekalog jest tym Prawem,o którym jest napisane, że jest święte i
sprawiedliwe. Czy uważasz, że Prawo, które jest święte i sprawiedliwe, można
nie wypełniać?  I dalej uważać je za święte i sprawiedliwe? Czy to nie jest
obłuda? Za to Prawo umarł Chrystus, bo Prawo to daje życie w Jezusie
Chrystusie.
Rzym. 8:2
2. Bo zakon Ducha, który daje życie w Chrystusie Jezusie, uwolnił cię od
zakonu grzechu i śmierci.
(BW)
Zakon Ducha to właśnie "Nie pożądaj", a zakon grzechu i śmierci to bicie
ofiar. Chrystus stając się ofiarą doskonałą uwolnił nas od bicia ofiar -
śmierci niewinnych zwierząt.

*
*3,5 Czy Ten, który udziela wam Ducha i działa cuda wśród was, /czyni to/
*dlatego, że wypełniacie Prawo za pomocą uczynków, czy też dlatego, że
*dajecie posłuch wierze?
*
*[[[< J L >]]]
*Odpowiedz mi proszę czy księga Prawa zawierała Dekalog?
*3,10 Natomiast na tych wszystkich, którzy polegają na uczynkach Prawa,
*ciąży
*przekleństwo. Napisane jest, bowiem: Przeklęty każdy, kto nie wypełnia
*wytrwale wszystkiego, co nakazuje wykonać Księga Prawa.
*
*Czy z przekleństwa tego, co zawierał wykupił cię Jezus?
*
*[Mirek]
*Oczywiście, że Księga Prawa zawierała Dekalog, co nie znaczy, że Chrystus
*nas z niego zwolnił.
*Rz 3:31
*31. Czy więc przez wiarę obalamy Prawo? żadną miarą! Tylko Prawo właściwie
*ustawiamy.
*(BT)
*
*Czy nie rozumiesz, że Chrystus jest tylko ofiarą usprawiedliwiającą nas z
*nieumyślnych grzechów?
*A grzechy są cały czas rozpoznawane na podstawie Dekalogu

[[[< J L >]]]
Wybacz to, po co dekalog skoro nie może mnie pouczyć
Naprawdę nie jest dla mnie wybitnie intelektualnym i duchowym przeżyciem
zrozumienie nie zabijaj.
Albo nie cudzołóż.
Czy uważasz ze Paweł zabijając był nieświadomy tego, że zabija?
Albo Ta, której Jezus wybaczył w 8 rozdziale Ew. Jana, która była
cudzołożnicą i żyła w kraju dekalogu nie wiedział ze to złe?
Chyba czarujesz.

[Mirek]
Na czarach się nie znam, natomiast znam się na rozumieniu czegokolwiek.
Dlatego wiem, że wiedzieć, to wcale nie znaczy rozumieć. Ja mogę Cię
pouczyć, żebyś wiedział, ale o zrozumienie musisz prosić Boga sam. Dopiero
wtedy jak przychodzi pełne zrozumienie, wiesz, ile łaski masz od Boga, bo
rozumiesz, a dzięki rozumieniu dopiero nie grzeszysz więcej. Dlatego
napisano "łaską zbawieni jesteście". Bowiem wielką łaską jest zrozumienie
dające moc wypełnienia Zakonu Moralnego (Ducha). Jeśli nie mamy tego
zrozumienia, to jesteśmy w grupie tych, co
Jan. 12:40
40. Zaślepił oczy ich I zatwardził serce ich, Aby nie widzieli oczami swymi
I nie rozumieli sercem swym, I żeby się nie nawrócili, I żebym ich nie
uzdrowił.
(BW)
Jednak zrozumienie może przyjść do każdego jeśli tylko usilnie prosimy o
nie, a wtedy będziemy zbawieni.

*[[[< J L >]]]
*Proszę i błagam pokaż mi gdzie Bóg Objawił Abramowi PRAWO MORALNE i Dodał
*do
*niego PRAWO RYTUALNE w Mojżeszu.
*Proszę więc tez podaj mi wersety gdzie Paweł w liście do Galacjan zmienia
*Księgę PRAWA na PRAWO RYTUALNE.
*
*[Mirek]
*Nigdzie takich rzeczy nie pisałem, więc dlaczego mam Ci to pokazywać?

[[[< J L >]]]
Cóż skoro Rytualne zostało dodane do obietnicy Abrahamowej to proszę wykaż
to na podstawie pisma.

[Mirek]
Przecież znasz ten werset.
[...]

*Oraz
*Czy kiedyś rozważyłeś, że PRAWO zostało dodane DO WIARY ABRAHAMA i
*OBIETNICY
*mu danej a nie do dekalogu?
*Porównaj
*3,17 A chcę przez to powiedzieć: testamentu, uprzednio przez Boga prawnie
*ustanowionego, Prawo, które powstało czterysta trzydzieści lat później, nie
*może obalić tak, by unieważnić obietnicę.
*
*Rozumiem ze dla ciebie Wbrew temu co Mówi Paweł PRAWO powstało wcześniej?
*Czy tak?
*I Czy mógłbyś to rozważyć?
*
*[Mirek]
*Już tłumaczyłem, ale powtórzę. Prawo Moralne jest wieczne, tak jak Bóg. Na
*początku było ono zapisane w sercu człowieka i nie było potrzeby ogłaszać
*go
*na tablicach kamiennych.

[[[< J L >]]]
Proszę o Wersety Biblijne.
Odnośnie Prawa moralnego
Oraz że wpisane było w serce człowieka.

[Mirek]
A zabicie Abla przez Kaina? Dlaczego było ukarane? Gdyby Kain w sercu swoim
nie miał zakazu zabijania, Bóg by nie mógł go ukarać. Przed zabójstwem
jeszcze Bóg go ostrzegł:
Rdz 4:7
7. Przecież gdybyś postępował dobrze, miałbyś twarz pogodną; jeżeli zaś nie
będziesz dobrze postępował, grzech leży u wrót i czyha na ciebie, a przecież
ty masz nad nim panować.
(BT)

[Mirek]
W związku z pogłębiającym się odstępstwem
*człowieka
*od Boga, Bóg uczynił łaskę i wyrył własnym palcem swoje Prawo na tablicach
*kamiennych i przekazał je Mojżeszowi, by on je ogłosił. I do tego spisał
*Prawo Ceremonialne - przepisy prawne mówiące, co trzeba uczynić, jeśli ktoś
*przez nieuwagę przekroczy Jego Prawo. "Powstanie Prawa czterysta lat
*później", to nic innego, jak oficjalne ogłoszenie i spisanie całego prawa.
*Nastąpiła wtedy też znaczna rozbudowa ceremonialnej części prawa.

[[[< J L >]]]
Rozumiem że istniało zanim powstało Wybitna filozofia. Proszę więc o cytaty
z Pisma.

[Mirek]
Wracam do przypadku Abla i Kaina.
Rdz 4:3-5
3. Gdy po niejakim czasie Kain składał dla Pana w ofierze płody roli,
4. zaś Abel składał również pierwociny ze swej trzody i z ich tłuszczu, Pan
wejrzał na Abla i na jego ofiarę;
5. na Kaina zaś i na jego ofiarę nie chciał patrzeć. Smuciło to Kaina bardzo
i chodził z ponurą twarzą.
(BT)
Bóg przecież nie karze, jeśli wcześniej nie poda za co. Nie bez przyczyny
zatem przyjął ofiarę Abla, która była ze zwierząt. Bo taka miała być, gdyż
tak mieli podane w sercu od Boga. Nie z roślin, jak na przekór sercu chciał
Kain.

*[Mirek]
**I właśnie te "dodatkowe" Prawo już nas nie obowiązuje, gdyż raz na zawsze
**wypełnił je Chrystus.
**Teraz Jego śmierć usprawiedliwia nas ze wszystkich nieumyślnych
*przekroczeń
**Prawa Moralnego.
**A wypełnił je po to, żeby człowiek, który Mu służy dostał moc wypełniania
**Prawa Moralnego, o czym mówi cytat
**Rzym. 8:3-4
**3. Albowiem czego zakon nie mógł dokonać, w czym był słaby zpowodu ciała,
**tego dokonał Bóg: przez zesłanie Syna swego w postacigrzesznego ciała,
**ofiarując je za grzech, potępił grzech w ciele,
**4. Aby SŁUSZNE ŻĄDANIA ZAKONU WYKONAŁY SIĘ NA NAS, którzy nie
**według ciała postępujemy, lecz według Ducha.
*
*[[[< J L >]]]
*Wybacz, żądanie zakonu mówi - bądź sprawiedliwy - Czy powiesz, że w
*Chrystusie nie jestem, w pełni sprawiedliwy z Łaski przez wiarę a nie z
*uczynków?
*
*[Mirek]
*Odpowiem słowami Pisma
*Jk 2:24
*24. Widzicie, że człowiek dostępuje usprawiedliwienia na podstawie
*uczynków,
*a nie samej tylko wiary.
*(BT)

[[[< J L >]]]
Już gdzie indziej napisałem Ale zapytuję?
Czy ma zabić swojego syna ? Z godnie z tym co usprawiedliwiło Abrama?

[Mirek]
A nie zabił go w sercu swoim? Przecież o to chodzi!

*[Mirek]
**Natomiast święcenie siódmego dnia tygodnia na pamiątkę stworzenia nigdy
*nie
**usprawiedliwiało z innych wykroczeń Prawa, gdyż samo jest tylko nakazem
**moralnym. Należy bowiem Bogu pamiętać, że to On stworzył ten świat. Bóg
**bardzo się upomina o pamięć za wszelką dobroć, jaką wyświadcza
*człowiekowi,
**cóż dopiero za stworzenie całego świata, który cały służy człowiekowi.
**
**pozdrawiam
**Mirek
**[Mirek]
**P.S.
**Gdyby to było takie nudne, to by nikt nie odpowiadał...
*
*[[[< J L >]]]
*Apostoł Paweł cierpliwie tłumaczył wiele razy Rzymianom, Galicjanom,
*Tymoteuszowi takz samo ja i Jakub, że Prawo nie ma nic Do sprawiedliwych z
*wiary w Usprawiedliwienie przez Chrystusa.
*
*[Mirek]
*Pod warunkiem, że przestrzegamy Prawo Moralne.
*Chrystus mówił: "IDŹ I NIE GRZESZ WIĘCEJ"

[[[< J L >]]]
Tak Nie grzeszę
1 Jana
3,8 Kto popełnia grzech, z diabła jest, gdyż diabeł od początku grzeszy. A
Syn Boży na to się objawił, aby zniweczyć dzieła diabelskie. 3,9 Kto z Boga
się narodził, grzechu nie popełnia, gdyż posiew Boży jest w nim, i nie może
grzeszyć, gdyż z Boga się narodził.

[Mirek]
Jak możesz mówić nie grzeszę, skoro nie chcesz wypełniać Jego Przykazań,
którym jest Dekalog.
1 Jn 2:4
4. Kto mówi: Znam Go, a nie zachowuje Jego przykazań, ten jest kłamcą i nie
ma w nim prawdy.
(BT)
Jedne są Jego Przykazania. Te, które wyrył własnym palcem na tablicah
kamiennych, DEKALOG.

Mirek

czuwajcie ...
www.chrzescijanie.net 2006