[chrzescijanie] Batyskaf gdzie jest prawo?

K.i M. Stefankiewicz stefankiewicz w Jezus.pl
Sob, 14 Paź 2006, 01:39:04 CEST

----- Wiadomość oryginalna -----
Od: "Janusz i Kamilka Lasz" <kjlasz w wp.pl>
Do: <wspolnota w listy.kdm.pl>
Wysłano: 12 października 2006 13:12
Temat: [chrzescijanie] Batyskaf gdzie jest prawo?

*[Mirek]
**> Czy można zatem mieć nadzieję, że znając Zakon, możemy go
**> przestępować i
**> mieć życie wieczne?
**> Dalszy ciąg tego samego wiersz mówi:
**> Rzym. 2:12 ..., a ci, którzy w zakonie zgrzeszyli, przez
**> zakon SĄDZENI będą;
*
*[[[< J L >]]]
*Cóż tak mam taka nadzieję a nie tylko nadzieję, ale i wiarę.
*Ef. 2,8 Łaską bowiem jesteście zbawieni przez wiarę. A to pochodzi nie od
*was, lecz jest darem Boga: 2,9 nie z uczynków, aby się nikt nie chlubił.
*
*Rzymian
*4,3 Bo cóż mówi Pismo? Uwierzył Abraham Bogu i zostało mu to poczytane za
*sprawiedliwość. 4,4 Otóż temu, który pracuje, poczytuje się zapłatę nie
*tytułem łaski, lecz należności. 4,5 Temu jednak, który nie wykonuje
*pracy, a wierzy w Tego, co usprawiedliwia grzesznika, wiarę jego poczytuje
*się za tytuł do usprawiedliwienia, 4,6 zgodnie z pochwałą, jaką Dawid
*wypowiada o człowieku, którego Bóg usprawiedliwia niezależnie od uczynków:
*4,7 Błogosławieni ci, których nieprawości zostały odpuszczone i których
*grzechy zostały zakryte. 4,8 Błogosławiony mąż, któremu Pan nie poczyta
*grzechu
*
*Moje grzechy zostały wiarą przykryte przez krzyż Chrystusa czy chcesz Go ze
*mnie zedrzeć?
*
*[Mirek]
*Cóż za idiotyczne pytanie.
*Jeśli naprawdę masz krzyż Chrystusa na sobie, to respektujesz Dekalog.
*Ale jeśli przekraczasz dalej Przykazania Dekalogu, to na czym polega Twój
*krzyż Chrystusa?

[[[< J L >]]]
Cóż to jest twoje patrzenie.
Nie mam krzyża Chrystusa na sobie.

[Mirek]
A to dobrze, że wiesz o tym. Tylko, że jednak powinieneś go mieć.
Mt 16:24
24. Wtedy Jezus rzekł do swoich uczniów: Jeśli kto chce pójść za Mną, niech
się zaprze samego siebie, niech weźmie krzyż swój i niech Mnie naśladuje.
(BT)

[[[< J L >]]]
Miałbym gdybym musiał ponieść sam swoje grzechy i sam za nie umrzeć.
Moje grzechy są przybite do krzyża razem z listem wymagań.
Kol.
2,13 I was, umarłych na skutek występków i nieobrzezania waszego
/grzesznego/ ciała, razem z Nim przywrócił do życia. Darował nam wszystkie
występki, 2,14 skreślił zapis dłużny obciążający nas nakazami. To właśnie,
co było naszym przeciwnikiem, usunął z drogi, przygwoździwszy do krzyża.

[Mirek]
Tu mowa o zakonie grzechu i śmierci, czyli o zakonie ceremonialnym

[[[< J L >]]]
To zostało na krzyżu A Chrystus Zmartwychwstał

[Mirek]
Dla tych, którzy chodzą w Zakonie Ducha, czyli w Zakonie Moralnym.

[[[< J L >]]]
Jak mówi Paweł
6,3 Czy nie wiecie, że my wszyscy, ZANURZENI w Chrystusa Jezusa, w śmierć
jego zostaliśmy ZANURZENI? 6,4 Pogrzebani tedy jesteśmy wraz z nim przez
ZANURZENIE w śmierć, abyśmy jak Chrystus wskrzeszony został z martwych przez
chwałę Ojca, tak i my nowe życie prowadzili.

Zanurzenie w wodzie nie ma "mocy" jest obrazem zanurzenia w Chrystusie. W
jego śmierć. nie tylko jednak śmierć ale i życie wieczne.
Gdzie SĄ WSZYSTKIE NASZE GRZECHY - na krzyżu Chrytusa.
Gdzie list z wymaganiami i nakazami - Na KRZYZU.
Gdzie życie TYLKO W ZANURZENIUE W CHRUSTUSIE. Kto w nim przebywa jest
bezpieczny.

[Mirek]
Pod warunkiem, że żyjesz zgodnie z Zakonem Ducha,to jest Moralnym

-----

**>
**> *
**> *
**> *[Mirek - poprzednio]
**> **A uczynki powstają nie inaczej, jak:
**> **1. Najpierw przez wypełnianie Dekalogu,
**> **2. Potem przez realizację poleceń otrzymanych indywidulanie
**> bezpośrednio *od **samego Boga.
**> **
**> **Mt 19:16-21
**> **16. A oto podszedł do Niego pewien człowiek i zapytał:
**> Nauczycielu, co **dobrego mam czynić, aby otrzymać życie
**> wieczne? **17. Odpowiedział mu: Dlaczego Mnie pytasz o dobro?
**> Jeden tylko jest Dobry. **A **jeśli chcesz osiągnąć życie,
**> zachowaj przykazania. **18. Zapytał Go: Które? Jezus
**> odpowiedział: Oto te: Nie zabijaj, nie **cudzołóż, nie
**> kradnij, nie zeznawaj fałszywie, **19. czcij ojca i matkę
**> oraz miłuj swego bliźniego, jak siebie samego! **20. Odrzekł
**> Mu młodzieniec: Przestrzegałem tego wszystkiego, czego mi
**> **jeszcze brakuje? **21. Jezus mu odpowiedział: Jeśli chcesz
**> być doskonały, idź, sprzedaj, co **posiadasz, i rozdaj
**> ubogim, a będziesz miał skarb w niebie. Potem przyjdź *i
**> **chodź za Mną!
**> **(BT)
**> *
**> *[[[< J L >]]]
**> *
**> *Czy chcesz mi powiedzieć ze ten młodzieniec osiągnął życie? *Janusz
**> *
**> *
**> *[Mirek]
**> *Ewangelia nie sprawozdaje, że ten młodzieniec osiągnął życie
**> wiecznie. *Ewangelia sprawozdaje jedynie, że on dostał
**> wytyczne, jak osiągnąć życie *wieczne. Są to wytyczne od
**> samego Chrystusa Pana. Wierzę zatem, że gdyby je *wypełnił,
**> na pewno by osiągnął życie wieczne. Wierzę też, że nie miał
**> on *innej drogi, żeby to osiągnąć, bo gdyby była, to Chrystus
**> Pan, który jest *miłością, na pewno by mu powiedział o innej drodze.
**>
**> [[[< J L >]]]
**> Co mu powiedział Pan.
**> Musisz wypełnić całe Prawo ( w tym dekalog )
**> Jednocześnie Jezus nie chwali młodego za wykonywanie tego.
**>
**> [Mirek]
**> Toż to jakaś ironia. Sam Chrystus kazał młodzieńcowi
**> przestrzegać Dekalog, a
**> Ty piszesz, że go potem nie chwali za to, że go przestrzegał?
*
*[[[< J L >]]]
*Tak. Gdyż złamał jedno przykazanie. Więc winien jest też tych przykazań o
*których myślał że je wykonywał.
*
*[Mirek]
*Czy ty świadomie zmyślasz, czy przez nieuwagę?
*Które przykazanie Dekalogu złamał?
*

[[[< J L >]]]
Pożądał.
Pożądał majątku i skarbów bardziej niż Jezusa
Jezus bezlitośnie mu wykazał.
Wydaje ci się ze spełniłeś dekalog ale nie dałeś rady bo pożądasz pieniądze.

[Mirek]
Znowu zmyślasz. On miał majątek, on go nie pożądał.. On go nie chciał rozdać
na polecenie Chrystusa, które otrzymał, kiedy zapewnił, że przestrzega
wszystkie Przykazania Dekalogu. Chrystus nie zakwestionował tego, tylko dał
kolejne polecenie sprawdzające jego serce. Dekalog bowiem to nie wszystko.
Jest on jakby egzaminem wstępnym na służbę Chrystusowi. Właściwy egzamin
jest na służbie.

*[Mirek]
**> Nie można tak
**> zmyślać. Bóg nie jest sadystą, żeby coś kazał, a potem nie
**> pochwalił za
**> wykonanie tego. Przecież Chrystus dał mu następne zadanie,
**> które powinien
**> wykonać, które gdyby wykonał, osiągnąłby życie wieczne.
*
*[[[< J L >]]]
*Jakie to był przykazanie?
*Uwierz w mnie pójdź za mną.
*Dekalog nie daje ci życia tylko pójście z mną.
*
*[Mirek]
*Wszystko razem wzięte dopiero daje życie.

[[[< J L >]]]
Tak myśleli żydzi, do których wiele razy pisywał Paweł i Piotr
Zauważ co mamy dodać do wiary
1Piotra
1,5 I właśnie dlatego dołóżcie wszelkich starań i uzupełniajcie waszą wiarę
cnotą, cnotę poznaniem, 1,6 poznanie powściągliwością, powściągliwość
wytrwaniem, wytrwanie pobożnością, 1,7 pobożność braterstwem, braterstwo
miłością. 1,8 Jeśli je bowiem posiadacie i one się pomnażają, to nie
dopuszczą do tego, abyście byli bezczynni i bezużyteczni w poznaniu Pana
naszego Jezusa Chrystusa.

Zauważ, że NIEGDZIE NIE MA PRAWA!!!
Dlaczego?
Dla ciebie pewnie, dlatego że "to milczący aksjomat"
Prawo tez nie jest miłością, co już kilka razy pokazywałem.

[Mirek]
Jak to nigdzie nie ma prawa?. Tam właśnie jest prawo moralne, bo czym jest
cnota, powściągliwiść, pobożność, miłość, jak nie prawem moralnym?
Mt 22:37-40
37. On mu odpowiedział: Będziesz miłował Pana Boga swego całym swoim sercem,
całą swoją duszą i całym swoim umysłem.
38. To jest największe i pierwsze przykazanie.
39. Drugie podobne jest do niego: Będziesz miłował swego bliźniego jak
siebie samego.
40. Na tych dwóch przykazaniach opiera się całe Prawo i Prorocy.
(BT)
A więc miłość jest Prawem, które nas obowiązuje. Rozwninięciem minimum
miłości do Boga i do człowieka jest Dekalog.

*[Mirek]
**> Zauważ, że zanim
**> dostał ostateczne zadanie do wykonania, najpierw miał
**> przestrzegać DEKALOG.
**> Sam Chrystus mu to zlecił.
*
*[[[< J L >]]]
*Po co?
*Czy brak dekalogu uniemożliwia przyjście do Boga? Por Gal 3.
*Czy Dekalog pomógł młodzieńcowi?
*
*[Mirek]
*Tymi idiotycznymi pytaniami wykazujesz tylko swój brak wiary Chrystusowi.
*Przycież Chrystus mu kazał wypełniać Dekalog, więc te pytania to kieruj do
*Niego. Ja natomiast Mu po prostu wierzę, że przestrzeganie Dekalogu jest
*konieczne, aby dostać od Niego ostateczne zadanie "pójścia za mną".

*[[[< J L >]]]

Gdyby tak było to niepotrzebne jest pójście za Chrystusem !!!
Bo i po co?
Jeśli wypełniasz Dekalog masz Zycie!!!.

Gal
3,12 Zakon zaś nie jest z wiary, ale: Kto go wypełni, przezeń żyć będzie.
Masz życie wieczne
Po co ci kolejny dawca życia wiecznego?
Janusz Lasz

[Mirek]
Bo tylko dwaj dają życie skutecznie. Nie jestem w stanie wypełnić Zakonu
Moralnego bez Chrystusa. Sama wiara w Chrystusa bez uczynków też mi nic nie
da.

Mirek