[chrzescijanie] Miara wiary

K.i M. Stefankiewicz stefankiewicz w Jezus.pl
Sob, 14 Paź 2006, 17:10:20 CEST

----- Wiadomość oryginalna -----
Od: "Janusz i Kamilka Lasz" <kjlasz w wp.pl>
Do: <wspolnota w listy.kdm.pl>
Wysłano: 12 października 2006 13:12
Temat: [chrzescijanie] Miara wiary

*[[[< J L >]]]
*Czy polegasz na uczynkach Dekalogu?
*Czy polegasz na tym, że są miarą twojej świętości? A może pokazują, że
*jesteś usprawiedliwiony? A może Prawo to wiara?
*
*[Mirek]
*Ja nie polegam na uczynkach Dekalogu, bo jak już pisałem, one nie służą
*usprawiedliwianiu z grzechu, ale wyżywam uczynki Dekalogu, gdyż w ten
*sposób
*sam siebie sprawdzam, czy jest we mnie Chrystus. Jeśli tak, żadne z
*przykazań Dekalogu, nie będzie dla mnie za ciężkie.

[[[< J L >]]]
A gdzie Jezus zaleca taką miarę?
Czy mówi mierzcie wiarę swoimi uczynkami DEKALOGU?

[Mirek]
Jn 14:21
21. Kto ma przykazania moje i zachowuje je, ten Mnie miłuje. Kto zaś Mnie
miłuje, ten będzie umiłowany przez Ojca mego, a również Ja będę go miłował i
objawię mu siebie.
(BT)
Spróbuj jeszcze raz zrozumieć ten werset. O jakich Przykazaniach Moich mógł
mówić Chrystus? Chodzi o te Przykazania Boże, dzięki którym Chrystus
obiecuje, że "objawi mu siebie". Chodzi zatem o człowieka, który jeszcze nie
zna Chrystusa. Jeśli ten człowiek ma Przykazania Chrystusa i zachowuje je,
wtedy Chrystus objawi mu siebie. Chrystus Przykazaniami Moimi mógł nazwać
tylko Dekalog, gdyż nikt nie znał innych Przykazań Bożych, a jeśli tamten
bogaty młodzieniec chciał się utwierdzić, o które Przykazania chodzi, to
Chrystus wtedy precycyjnie wskazał na Przykazania Dekalogu.

[[[< J L >]]]
Jakub mówi
2,20 Chcesz, przeto poznać, nędzny człowieku, że wiara bez uczynków jest
martwa? 2,21 Czyż Abraham, praojciec nasz, nie został usprawiedliwiony z
uczynków, gdy ofiarował na ołtarzu Izaaka, syna swego? 2,22 Widzisz, że
wiara współdziałała z uczynkami jego i że przez uczynki stała się doskonała.

Jeśli tu mowa o Dekalogu albo o prawie moralnym to masz u mnie piwo.

[Mirek]
Tu akurat jest mowa o uczynku nakazanym specjalnie przez Boga, dla
ostatecznego sprawdzianu miłości Abrahama do Boga. Podobny sprawdzian
otrzyma każdy, kto przestrzega Przykazań Bożych ogólnych dla każdego, to
jest Dekalogu. Bowiem wówczas dopiero Chrystus zgodnie z obietnicą objawia
się takiemu człowiekowi i zapoznaje go z treścią egzaminu końcowego. Dla
Abrahama było to ofiarowanie syna, dla bogatego młodzieńca było to rozdanie
swego majątku. Dla każdego będzie to co innego, zawsze jest to to, co
człowiek najbardziej umiłował. Jeśli tedy człowiek posłusznie Bogu odda to,
co najbardziej umiłował, wówczas dostępuje zbawienia.

[[[< J L >]]]
Wcześniej tez mówi:
2,14 Cóż to pomoże, bracia moi, jeśli ktoś mówi, że ma wiarę, a nie ma
uczynków? Czy wiara może go zbawić? 2,15 Jeśli brat albo siostra nie mają
się w co przyodziać i brakuje im powszedniego chleba, 2,16 a ktoś z was
powiedziałby im: Idźcie w pokoju, ogrzejcie się i nasyćcie, a nie dalibyście
im tego, czego ciało potrzebuje, cóż to pomoże? 2,17 Tak i wiara, jeżeli nie
ma uczynków, martwa jest sama w sobie.

Czy jest tu dekalog czy raczej Czyńcie dobrze potrzebującym?

[Mirek]
To jest tylko wymowny przykład, że uczynki nasze muszą wynikać z wiary.
Jeśli zatem twierdzisz, że wierzysz Bogu, to musisz to wykazać uczynkami
posłuszeństwa Jego Przykazaniom.
Bo czy uważasz, że tylko pomagając potrzebującym, osiągniesz zbawienie?
1 Kor 13:3
3. I gdybym rozdał na jałmużnę całą majętność moją, a ciało wystawił na
spalenie, lecz miłości bym nie miał, nic bym nie zyskał.
(BT)

[[[< J L >]]]
Czy nie widzisz, że z uczynkami wiary nie ma wspólnego nic DEKALOG CZY
ZAKON, ale Raczej owoc Ducha Świętego?

5,25 Jeśli według Ducha żyjemy, według Ducha też postępujmy.
Oraz
Dobroć jako owoc Ducha.
Czy to jest wbrew Zakonowi?
NIE.
Czy to jest w Zakonie?
NIE.

[Mirek]
Piszesz o owocu Ducha Świętego nie wiedząc o co chodzi.
Zapominasz, że Duch Święty to Bóg. Toteż życie według Ducha, to jest właśnie
życie zgodne z przestrzeganiem Przykazań Bożych.
Rzym. 8:2
2. Bo zakon Ducha, który daje życie w Chrystusie Jezusie, uwolnił cię od
zakonu grzechu i śmierci.
(BW)

[[[< J L >]]]
Jednoczenie zakon jest wbrew uczynkowi Abrahama (nie morduj)

[Mirek]
Mam nadzieję, że nie sugerujesz tym, że przykazanie to nie obowiązuje?

[...]

*Nie
*Gal 3,12 Prawo nie opiera się na wierze.
*Wciskając dekalog w ewangelie łaski pozbawiasz ludzi wiary....
*
*[Mirek]
*Ale życie chrześcijanina opiera się na wierze i na Prawie
*To Ty wyrzucając Dekalog z obowiązku chrześcijan, pozbawiasz ich dostępu do
*Chrystusa.

[[[< J L >]]]
Cóż pokaż mi werset, który mówi, że życie opiera się na WIERZE I PRAWIE.

[Mirek]
Oto ten werset.
Rz 8:2
2. Albowiem prawo Ducha, który daje życie w Chrystusie Jezusie, wyzwoliło
cię spod prawa grzechu i śmierci.
(BT)
Jest Prawo Ducha, które daje życie w Chrystusie. Prawo Ducha to są właśnie
Przykazania Boże Dekalogu. Sam Dekalog bez Chrystusa nie był w stanie ożywić
nikogo, gdyż rodził tylko śmierć niewinnych zwierząt lub człowieka. Sam
Chrystus bez Prawa też nikogo nie ożywi, gdyż nikomu się Chrystus nie
objawi, kto nie przestrzega Jego Przykazań

[[[< J L >]]]
A ja mówię jasno za Pawłem, że wiara jest różna od Prawa.
Porównaj
Gal
3,2 Chcę dowiedzieć się od was tego jednego: Czy przez uczynki zakonu
otrzymaliście Ducha, czy przez słuchanie z wiarą?

Rzymian.
10,9 Bo jeśli ustami swoimi wyznasz, że Jezus jest Panem, i uwierzysz w
sercu swoim, że Bóg wzbudził go z martwych, zbawiony będziesz. 10,10
Albowiem sercem wierzy się ku usprawiedliwieniu, a ustami wyznaje się ku
zbawieniu. 10,11 Powiada bowiem Pismo: Każdy, kto w niego wierzy, nie będzie
zawstydzony.

Ef.
2,8 Albowiem łaską zbawieni jesteście przez wiarę, i to nie z was: Boży to
dar; 2,9 nie z uczynków, aby się kto nie chlubił.

Rzymian 4,13 Albowiem nie na podstawie zakonu była dana obietnica Abrahamowi
bądź jego potomstwu, że ma być dziedzicem świata, lecz na podstawie
usprawiedliwienia z wiary. 4,14 Bo jeśli dziedzicami są tylko ci, którzy
polegają na zakonie, tedy wiara jest daremna i obietnica wniwecz się
obróciła;

Polegając na zakonie twoja wiara WNIWECZ SIĘ OBRÓCIŁA.
Stosując złą miarę to wiary wiara jest daremna.

[Mirek]
Ja nie polegam na zakonie, bo nie biję baranów, gdyz zgrzeszę nieumyślnie. O
tym tylko jest mowa w tych cytatach. A ponieważ ja wierzę Chrystusowi, więc
przestrzegam Jego Przykazań zawartych w Dekalogu, gdyż jedynie Te są
prawdziwie Boże, gdyż pisane palcem Bożym.

[[[< J L >]]]
Miarą wiary jest Obecno Jego w naszym życiu w owocu jakościowym Gal 5,23 j
ilościowym 30 60 i 100 krotnym.

Rzym 5,1 Usprawiedliwieni tedy z wiary, pokój mamy z Bogiem przez Pana
naszego, Jezusa Chrystusa,
Czy masz pokój przez DEKALOG? NIE

Dekalog rodzi gniew.
Rzymian 4,15 gdyż zakon pociąga za sobą gniew; gdzie, bowiem nie ma zakonu,
nie ma też przestępstwa.

[Mirek]
Tak, mam pokój przez Dekalog, bo dzięki niemu objawia mi się Chrystus i
przekazuję mi Jego wolę do wykonania. Bowiem ja nie przestępuję Dekalogu, a
więc nie mam nad sobą gniewu.
Ty myślisz, że odrzucając zakon, pozbędziesz się możliwości przestępstwa.
Owszem, tylko że to Ci nie da życia, gdyż wtedy umrzesz bez zakonu.
Rzym. 2:12
12. Bo ci, którzy bez zakonu zgrzeszyli, bez zakonu też poginą;
(BW)

Jedynie Zakon Boga w Chrystusie Jezusie daje życie.
[...]

*3,19 Na cóż, więc Prawo? Zostało ono dodane ze względu na wykroczenia aż do
*przyjścia Potomka, któremu udzielono obietnicy; przekazane zostało przez
*aniołów; podane przez pośrednika.
*
*Prawo poprawnie ustawione jest Dodatkiem do wiary Abrahamowej Do czasu
*Chrystusa. Czy to tylko "obrzędy"? Nie gdyż wcześniej pisane było o KSIĘDZE
*PRAWA. Cóż to za księga prawa bez jej filaru dekalogu? Czy dodatek jest
*konieczny gdy pojawił się ten który był oczekiwany Odpowiedz sobie sam.
*
*[Mirk]
*To przecież ja sam o tym piszę, Tylko że ja odrzucam tylko "obrzędy", Ty
*natomiast odrzucając Dekalog, wprowadzasz bezprawie.

[[[< J L >]]]
Jeśli bezprawiem nazywasz Brak DEAKALOGU i TEGO CO USTANOWIŁ MOJŻESZ to amen
jestem bezprawny według tego prawa.
Mam natomiast inne

[Mirek]
No cóż, mogę Ci tylko współczuć, że w tych innych nie widzisz Dekalogu
Ja bowiem w każdym poniższym cytacie widzę odwołanie do Dekalogu

Gal
5,22 Owocem zaś Ducha są: miłość, radość, pokój, cierpliwość, uprzejmość,
dobroć, wierność, 5,23 łagodność, wstrzemięźliwość. Przeciwko takim nie ma
zakonu.

Mat
28,19 Idźcie tedy i czyńcie uczniami wszystkie narody, chrzcząc je w imię
Ojca i Syna, i Ducha Świętego, 28,20 ucząc je przestrzegać wszystkiego, co
wam przykazałem. A oto Ja jestem z wami po wszystkie dni aż do skończenia
świata.

Łuk
10,27 A ten, odpowiadając, rzekł: Będziesz miłował Pana, Boga swego, z
całego serca swego i z całej duszy swojej, i z całej myśli swojej, i z całej
siły swojej, a bliźniego swego, jak siebie samego.

[[[< J L >]]]
To moje prawo - prawo wiary.

[Mirek]
To Ty wiarą miłujesz? Ja natomiast miłuję posłuszeństwem Przykazaniom Bożym,
bo wiem, że tego właśnie Bóg oczekuje, a nie tylko pustym słowem "wierzę".

**> (BW)
**> Musisz zrozumieć, kiedy Prawo ma nad Tobą moc? Ano wtedy, gdy go
**> przekraczasz. Jeśli natomniast Prawo wypełniasz, wówczas
**> dopiero Prawo nie
**> ma nic do Ciebie i wtedy dopiero jesteś wolny od Prawa.
**>
**>
**> [Mirek]
**> *Ja wiem jedno. Że Bóg jest niezmienny, że wszystko
**> zaplanował przed *stworzeniem świata, a dekalog jest po
**> prostu charakterem Boga, który jest *Miłością.
*
*[[[< J L >]]]
*Cóż jednak Dekalog jest sprawiedliwością. Chrystus jest wyrazem miłości.
*Nie
*myl tego.
*
*[Mirek]
*Nigdy tego nie myliłem. Mało tego, wiem, że Chrystus jest jednocześnie
*miłością i sprawiedliwością.

[[[< J L >]]]
Dlatego możemy przez niego wejść do królestwa
Jednak on nie sadzi wierzących w niego

[Mirek]
Mylisz się.
1 Piotr. 4:17
17. Nadszedł bowiem czas, aby się rozpoczął sąd od domu Bożego; a jeśli
zaczyna się od nas, to jakiż koniec czeka tych, którzy nie wierzą ewangelii
Bożej?
(BW)
Każdy wierzący jest sądzony teraz, dzięki czemu poźniej nie będzie sądzony.
Ale jeśli nie czujesz teraz Bożego sądu nad sobą, który polega na tym, że
każdy Twój grzech zostaje ukarany,  to później go poczujesz, tylko że wtedy
już nie będziesz miał możliwości swej zmiany.

Jan
3,17 Bo nie posłał Bóg Syna na świat, aby sądził świat, lecz aby świat był
przez niego zbawiony. 3,18 Kto wierzy w niego, nie będzie sądzony; kto zaś
nie wierzy, już jest osądzony dlatego, że nie uwierzył w imię jednorodzonego
Syna Bożego.

[[[< J L >]]]
Prawo natomiast nigdzie nie jest nazwane miłością.
Miłość zakrywa mnóstwo grzechów. Prawo jest Jednoznacznie do potępiania.
Zapłatą za grzech jest śmierć to mówi prawo.

[Mirek]
Czy warto zatem igrać z Prawem i go odrzucać? Pomyśl, zanim będzie za późno.

**> [[[< J L >]]]
**> Rozumiem więc, że jeśli kiedykolwiek złamałeś przykazanie
**> służenia innym bogom to twoje dzieci są przeklęte. I rozumiem
**> ze wybawiony zostałeś z Egiptu. I rozumie ze jak nadużyłeś
**> jego imienia to zostaniesz ukarany.
**>
**> [Mirek]
**> Dokładnie tak, gdyż tak sam Bóg powiedział, a ja mu wierzę.
*
*[[[< J L >]]]
*Czy wierzysz że za złamanie obrzezania umrzesz?
*
*[Mirek]
*Oczywiście. Tylko, że mam na uwadze obrzezanie serca, nie ciała.

[[[< J L >]]]
Abraham był obrzezany sercem czy ciałem ?

[Mirek]
Abraham był przede wszystki obrzezany sercem, bo tylko taka się liczy przed
Bogiem. Obrzezka na ciele Abrahama jest tylko symbolem obrzezki serca.
Według Nowego Testamentu symbole ten jest już zbędny.
Rzym. 2:25-29
25. Bo obrzezanie jest pożyteczne, jeśli przestrzegasz zakonu; jeśli jednak
jesteś przestępcą zakonu, obrzezanie twoje stało się nieobrzezaniem.
26. Jeśli więc ten, który nie ma obrzezania, ZACHOWUJE PRZYKAZANIA ZAKONU,
czyż jego nieobrzezanie nie będzie poczytane za obrzezanie?
27. Przeto ten, który cieleśnie jest nieobrzezany, a WYPEŁNIA ZAKON, będzie
sądził ciebie, który mimo litery zakonu i obrzezania jesteś przestępcą
zakonu.
28. Albowiem nie ten jest Żydem, który jest nim na zewnątrz, i nie to jest
obrzezanie, które jest widoczne na ciele,
29. Ale ten jest Żydem, który jest nim wewnętrznie, i to jest obrzezanie,
które jest OBRZEZANIE SERCA, w duchu, a nie według litery; taki ma chwałę
nie u ludzi, lecz u Boga.
(BW)
Czy zauważyłeś, że właśnie zachowywanie przykazań zakonu jest kryterium
obrzezania?
Odrzucając zakon, wykazujesz swoje nieobrzezanie.

[Mirek]
czuwajcie ...
www.chrzescijanie.net 2006