[chrzescijanie] Bez litości? - TAK!

Janusz i Kamilka Lasz kjlasz w wp.pl
Pon, 23 Paź 2006, 15:52:09 CEST


*[Mirek]
*Jednym słowem uważasz, że ten cytat jest błędny.Czy tak? *Hebr.
10:26-27 *26. Bo jeśli otrzymawszy poznanie prawdy, rozmyślnie
*grzeszymy, nie ma już dla nas ofiary za grzechy, *27. Lecz tylko
straszliwe oczekiwanie sądu i żar ognia, który strawi *przeciwników,
(BW)
*
*Jeśli tak, to po prostu nie wierzysz Słowu Bożemu., a Słowo Boże to
*Chrystus. Nie wierząc Chrystusowi, nie masz, że Jego ofiara dotyczy
Ciebie.

[[[< J L >]]]
Użyłeś wielu słów ;););)
Nie, nie uważam że jest błędny.
Mówi co mówi
10,26 Bo jeśli otrzymawszy poznanie prawdy, rozmyślnie grzeszymy, nie ma
już dla nas ofiary za grzechy, 10,27 lecz tylko straszliwe oczekiwanie
sądu i żar ognia, który strawi przeciwników. 10,28 Kto łamie zakon
Mojżesza, ponosi śmierć bez miłosierdzia na podstawie zeznania dwóch
albo trzech świadków; 10,29 o ileż sroższej kary, sądzicie, godzien
będzie ten, kto Syna Bożego podeptał i zbezcześcił krew przymierza,
przez którą został uświęcony, i znieważył Ducha łaski!

Czy chodzi tu o każdy grzech?
[Mirek]
Tak, chodzi tu o dowolny grzech popełniony z premedytacją, ponieważ nie
ma wyszczególnienia, jaki konkretnie grzech moży być niewybaczalny.

[[[< J L >]]] 2 
Cóz dla ciebie bliższy kontekst nic nie znaczy. 



[[[< J L >]]]
Czy może o deptanie uświęcającej Krwi przymierza Znieważanie ducha
łaski. Czy Autor ma na myśli dowolny grzech czy raczej to co Pisze w tym
kontekście

[Mirek]
Jak sobie wyobrażasz "deptanie uświęcającej Krwi przymierza"? Właśnie
grzesząc z premedytacją, depczesz uświęcającą Krew Przymierza? Zobacz,
że w zakonie Mojżesza też tylko można było złożyć ofiarę ze zwierząt za
grzech nieświadomy, a grzech świadomy też był NIEWYBACZALNY.

Lb 15:27-31
27. Jeśli to będzie pojedyncza osoba, która zgrzeszy przez zapomnienie,
przyprowadzi jednoroczną kozę jako ofiarę przebłagalną. 28. Nad osobą,
która zgrzeszyła, kapłan dokona obrzędu przebłagania, aby ją uwolnić od
winy - i dostąpi ona odpuszczenia. 29. Prawo to obowiązuje zarówno
Izraelitów, jak też i obcych, którzy przebywają pomiędzy wami; jedno
prawo będzie dla wszystkich, którzy ZGRZESZYLI NIEŚWIADOMIE. 30. Gdyby
ktoś uczynił to ŚWIADOMIE, bez względu na to, czy jest tubylcem czy
obcym, obraża Pana i MA BYĆ WYŁĄCZONY spośród ludu. 31. Wzgardził bowiem
słowem Pana i złamał Jego przykazania - taki musi być wyłączony BEZ
MIŁOSIERDZIA, i spadnie na niego odpowiedzialność za jego grzech.
(BT)

[[[< J L >]]] 2 
Dlaczgo cytujesz ciągle stare przymierze 
Czy nie uważasz ze nowe jest lepsze? 
Jakoś do Dawida się nie śpieszysz wyjasnić. 
Patrz co mówi tez jezus o Daiwdzie. 
12,3	 A On im odpowiedział: Nie czytaliście, co uczynił Dawid, gdy
był głodny, on i jego towarzysze?
12,4	 Jak wszedł do domu Bożego i jadł chleby pokładne, których nie
było wolno jeść jemu ani jego towarzyszom, tylko samym kapłanom?
12,5	 Albo nie czytaliście w Prawie, że w dzień szabatu kapłani
naruszają w świątyni spoczynek szabatu, a są bez winy?
12,6	 Oto powiadam wam: Tu jest coś większego niż świątynia.

Cóż Kto żyje według prawa umrze według niego 
Ja zyje czymś więcej czym czyms co powiedział Jezus. 
Co zaś do tego tekstu 
Wklejam cały aby nie było niedomówień
15,1	 Pan tak przemówił do Mojżesza:
15,2	 Zwróć się do Izraelitów i powiedz im: Gdy wejdziecie do kraju,
który wam daję na mieszkanie,
15,3	 i złożycie Panu ofiarę spalaną z cielców lub owiec: całopalenie
lub ofiarę dla wypełnienia ślubu, bądź też jako ofiarę dobrowolną, bądź
podczas waszych uroczystości, aby zgotować miłą woń dla Pana,
15,4	 winien ten, który przynosi dar ofiarny dla Pana, przynieść jako
ofiarę z pokarmów dziesiątą część efy najczystszej mąki, zaprawionej
jedną trzecią hinu oliwy.
15,5	 Jako ofiarę z płynów winien dać przy ofierze całopalnej lub
ofierze pojednania czwartą część hinu wina na każdego baranka.
15,6	 Przy ofierze z barana złożysz dwie trzecie efy najczystszej
mąki zaprawionej jedną trzecią hinu oliwy,
15,7	 oraz ofiarę płynną z wina - jedną trzecią hinu, jako miłą woń
dla Pana.
15,8	 Gdy ofiarujesz młodego cielca jako ofiarę całopalną lub ofiarę
na wypełnienie ślubu, albo jako ofiarę biesiadną dla Pana,
15,9	 dodasz do cielca jako ofiarę z pokarmów trzy dziesiąte efy
najczystszej mąki zaprawionej połową hinu oliwy,
15,10	 a jako ofiarę z płynów dasz połowę hinu wina jako miłą woń
ofiary dla Pana.
15,11	 Tak należy czynić przy każdej ofierze z cielca, barana oraz
jagnięcia czy koźlęcia.
15,12	 Stosownie do liczby żertw ofiarnych tak macie postąpić przy
każdej sztuce.
15,13	 Według tego przepisu ma postępować każdy spośród waszego ludu,
gdy chce złożyć ofiarę spalaną jako miłą woń dla Pana.
15,14	 Gdyby zaś człowiek obcy, który się u was zatrzymał albo pośród
was na stałe mieszka, chciał złożyć ofiarę jako miłą woń dla Pana - ma
uczynić tak jak i wy.
15,15	 Jednakowa ustawa odnosi się do was i do obcych, którzy się
pośród was zatrzymują; jest to ustawa wieczysta dla waszych potomków i
wobec Pana obowiązująca zarówno was jak i obcych.
15,16	 To samo prawo i ten sam przepis obowiązują was i obcych, którzy
mieszkają pośród was.
15,17	 Tak do Mojżesza znów mówił dalej Pan:
15,18	 Powiedz Izraelitom: Gdy przyjdziecie do kraju, do którego was
prowadzę,
15,19	 zanim zaczniecie jeść chleb kraju, przyniesiecie wpierw dar
szczególny dla Pana.
15,20	 Przyniesiecie w darze pierwociny ciasta, okrągły placek
przyniesiecie jako szczególny dar klepiska.
15,21	 Będziecie składać pierwociny ciasta jako szczególny dar dla
Pana przez [wszystkie] wasze pokolenia.
15,22	 Jeżeli przez nieuwagę nie wykonacie wszystkich tych nakazów,
które Pan wypowiedział do Mojżesza,
15,23	 tego wszystkiego, co nakazał Pan przez Mojżesza - od dnia, w
którym Pan to nakazał, i poprzez następne wasze pokolenie
15,24	 zapomni tego uczynić zgromadzenie - winno całe zgromadzenie
złożyć cielca na ofiarę całopalną jako miłą woń dla Pana; a do tego
odpowiadającą przepisom prawa ofiarę z pokarmów i płynów, wreszcie kozła
jako ofiarę przebłagalną.
15,25	 Kapłan dokona obrzędu przebłagania w imieniu całej społeczności
Izraelitów, i będzie im odpuszczone, gdyż było to popełnione przez
nieuwagę, a oni złożyli ofiarę spalaną i ofiarę przebłagalną wobec Pana
za swoją nieuwagę.
15,26	 Będzie więc całej społeczności Izraelitów odpuszczone, jak
również obcym, którzy pośród was przebywają, był to bowiem grzech całego
ludu popełniony przez nieuwagę.
15,27	 Jeśli to będzie pojedyncza osoba, która zgrzeszy przez
zapomnienie, przyprowadzi jednoroczną kozę jako ofiarę przebłagalną.
15,28	 Nad osobą, która zgrzeszyła, kapłan dokona obrzędu
przebłagania, aby ją uwolnić od winy - i dostąpi ona odpuszczenia.
15,29	 Prawo to obowiązuje zarówno Izraelitów, jak też i obcych,
którzy przebywają pomiędzy wami; jedno prawo będzie dla wszystkich,
którzy zgrzeszyli nieświadomie.
15,30	 Gdyby ktoś uczynił to świadomie, bez względu na to, czy jest
tubylcem czy obcym, obraża Pana i ma być wyłączony spośród ludu.

Jest to przymierze z Izraelem 
Wejście do ziemi obiecanej 
Szczególnie ciekawie jest od wersetu 18 
Zmienia się sytuacja poajwiaja się nowi "obcy" nieswiadomi rzeczy. 
Dlatego według prawa państwowego może być im wynbaczone lub nie. 
Zauwaz że mowa jest tez o "całej społeczności Izraela" Czy kosciół
Adwentystów skąłda ofiarę Za cała denominacje Adwentystów gdy pojawi się
ktoś z zewnątrz i zgrzeszy w ich zborze? 

Zauwaz też że grzech świadomy nie był nie przebłagiwalny jak sugerujesz.

Inaczej Dawid musiałby umrzeć wiele razy. 





[Mirek]
Skoro zatem nawet symbolicznej ofiary ze zwierząt nie można złożyć za
grzech świadomy, a Ty chcesz samego Chrystusa złożyć za taki grzech? 

[[[< J L >]]] 2 
Gdzie masz napisane że nie można złożyc ofairy? 
Jest napisane zginie bez litości. 
Czy Chrysus nie ma litości? 
Ja nie składam Go w ofierze 
On sam słozył sa siebie ofare za każdy grzech. 
A ty starozaknonny przykład dla ludzu Izraela który w konkretnych
warunkach miał traktować tak obcyh jak i sibie w ziemi obiecanej
traktujesz jako wykładnie nowego przymierza? 
Stad tak masz pomieszane 
Stare wino nowe buukłaki.  


[mirek]
To jest właśnie "deptanie krwi uświęcającej". Tak więc jeśli twierdzisz,
że znasz prawdę (Chrystusa), a przy tym potrafisz zgrzeszyć świadomie,
to skoro w zakonie Mojżesza nie było usprawiedliwienia dla Ciebie, to
tym bardziej teraz, gdzie ofiarą jest nie byle baranek, ale sam Syn
Boży. Tak należy rozumieć cały kontekst, jaki podałeś.Hebr 10:26-29
Potwierdzeniem tego zrozumienia jest inny cytat: Hbr 6:4-6 4. Niemożliwe
jest bowiem tych - którzy raz zostali oświeceni, a nawet zakosztowali
daru niebieskiego i stali się uczestnikami Ducha Świętego, 5.
zakosztowali również wspaniałości słowa Bożego i mocy przyszłego wieku,
6. a /jednak/ odpadli - odnowić ku nawróceniu. Krzyżują bowiem w sobie
Syna Bożego i wystawiają Go na pośmiewisko.
(BT)

[[[< J L >]]] 2 
I znowu nie czytasz całości 
6,7 Ziemia zaś, która pije deszcz często na nią spadający i rodzi
użyteczne rośliny dla tych, którzy ją uprawiają, otrzymuje
błogosławieństwo od Boga.
6,8 A ta, która rodzi ciernie i osty, jest nieużyteczna i bliska
przekleństwa, a kresem jej spalenie
6,9 Ale chociaż tak mówimy, to jednak po was, najmilsi, spodziewamy się
czegoś lepszego i bliskiego zbawienia.

Czego spodziewa się Autor o odbiorcach? 
Co mówi Jezus o ludziach którzy są w kościele. 
7,20	 A więc: poznacie ich po ich owocach.
7,21	 Nie każdy, który Mi mówi: Panie, Panie!, wejdzie do królestwa
niebieskiego, lecz ten, kto spełnia wolę mojego Ojca, który jest w
niebie.
7,22	 Wielu powie Mi w owym dniu: Panie, Panie, czy nie
prorokowaliśmy mocą Twego imienia i nie wyrzucaliśmy złych duchów mocą
Twego imienia, i nie czyniliśmy wielu cudów mocą Twego imienia?
7,23	 Wtedy oświadczę im: Nigdy was nie znałem. Odejdźcie ode Mnie
wy, którzy dopuszczacie się nieprawości!
7,24	 Każdego więc, kto tych słów moich słucha i wypełnia je, można
porównać z człowiekiem roztropnym, który dom swój zbudował na skale.

Cóż nie każdy nawet dokonujący cudów w kościele jest wierzacy a nwet
niekiedy nigdy nie pył poznanu przez Jezusa. 
Zimia rodzi owoce takie jakie może rodzić. 


[mirek]
Grzesząc z premedytacją odpadamy od Boga bezpowrotnie, gdyż krzyżujemy w
sobie Syna Bożego, inaczej: depczemy Jego krew uświęcającą. W rezultacie
stajemy się gorsi niż byliśmy przed nawróceniem. 2 Piotr. 2:20 20. Jeśli
bowiem przez poznanie Pana i Zbawiciela, Jezusa Chrystusa wyzwolili się
od brudów świata, lecz potem znowu w nie uwikłani dają im się opanować,
to stan ich ostateczny jest gorszy niż poprzedni.
(BW)

[[[< J L >]]] 2 
Czy to znaczy ze stracili życie wieczne? 
Albo czy byli uznani przez Pana. 
2,1 Znaleźli się jednak fałszywi prorocy wśród ludu tak samo, jak wśród
was będą fałszywi nauczyciele, którzy wprowadzą wśród was zgubne
herezje. Wyprą się oni Władcy, który ich nabył, a sprowadzą na siebie
rychłą zgubę.

Tk samo jak matesz mówi o tych których nigdy Pan nie znał choć "cuda
czynili i prorokowoali" Tak mówi i Jan o niektórych 
1 jan 
2,19	 Wyszli oni z nas, lecz nie byli z nas; bo gdyby byli naszego
ducha, pozostaliby z nami;  

Nie byli z Ducha bożego nigdy 
Jełis ty znasz serca ludzkie to osadzaj 
Ja widze w tych przypadkach jednoznacznie ze niekzdy w kościele jest
zbawiony nawet jeśli czyni diużo cudownych prorockich rzeczy. 

[[[< J L >]]]

Krew wołów kontra krew Jezusa
Dary i obrzędy ludzkie kontra duch łaski.
W szpicy jest 10,9
Potem dodał: Oto idę... aby pełnić Twoją wolę. W ten sposób znosi [Bóg
dawne ofiary], aby na ich miejsce wprowadzić nową..

Co się zmieniło
10,10 Na mocy tego postanowienia zostaliśmy [rzeczywiście i] raz na
zawsze uświęceni przez złożenie w ofierze ciała Jezusa Chrystusa.

Jeśli więc ktoś rozmyślnie składa znowu ofiary lekceważąc krew
przymierza. Jeśli wiec lekceważy Dar Ducha świętego na korzyść własnych
darów To niema dla niego ŻADNEGO ODKUPIENIA. Stare nie działa nowego nie
chce, więc co pozostaje sad nad ludem. Tak widzę to w tym kontekście.

[Mirek]
To jest inny problem - problem braku wiary w Chrystusa. Bowiem jeśli Żyd
w 
dalszym ciągu chce składać ofiary ze zwierząt, to znaczy, że nie wierzy
w 
Chrystusa i w ten sposób również odpada od Boga.

Toi jest dokładnie w tym kontekści opisnae 
Polecam czytać cale rodziały i rozumieć wiecksze fragmenty a nie
wyrywnie wersetów z kontekstu 
Janusz Lasz 





Więcej informacji o liście dyskusyjnej Wspolnota