[chrzescijanie] Nie zakon zabija a grzech.

K.i M. Stefankiewicz stefankiewicz w Jezus.pl
Pią, 20 Paź 2006, 20:42:12 CEST

----- Wiadomość oryginalna -----
Od: "Janusz i Kamilka Lasz" <kjlasz w wp.pl>
Do: <wspolnota w listy.kdm.pl>
Wysłano: 16 października 2006 12:22
Temat: Re: [chrzescijanie] Fwd: NObel z fizyki

*
*[[[< J L >]]]
*Zauważ tylko, że przykazanie to przykazanie "nie pożądaj" zabiło Jezusa.
*Nie zabiło go budowanie namiotów albo składanie zwierząt.
*Czy w takim razem "Nie pożądaj, które zabiło Jezusa" jest lepsze od tego,
*"który umarł na drzewie stając się przekleństwem"?
*
*[Mirek]
*Jest to całkowicie błędna myśl. Chrystusa nie zabiło przykazanie "Nie
*pożądaj", tylko nasze grzechy spowodowały, że musiał umrzeć. Chrystus umarł
*po to, żeby przykazanie "Nie pożądaj" mogło być wykonane, gdyż ono jest
*święte i słuszne. Skoro sam Chrystus umarł za to przykazanie, to tym samym
*przyznał, że jest lepsze od Niego. Gdyby bowiem nie było lepsze, to sam by
*je przekroczył.

[[[< J L >]]]
Cóż skoro Dla ciebie zakon jest lepszy Od Jezusa to faktycznie znamy Innego
Boga. Chrystusa Zabiło "Nie pożądaj" Oraz gdy "złamiesz prawo umrzesz" gdyby
go nie było nie musiałby umierać. To jest właśnie to, Co mówi Paweł. Prawo
jest mocą grzechu. Bóg Prawodawca zwalając na Jezusa nasze grzechy Wydał
wyrok śmierci na Niego gdyż domagało się tego Prawo "nie pożądaj".
Co zaś do lepszości TO Pismo Jasno mówi które przymierze jest lepsze. Wiemy
co jest treścią starego przymierza.

[Mirek]
Jak możesz powtarzać takie brednie, że Jezusa zabiło "nie pożądaj". Gdzie
masz potwierdzenie w Piśmie swojej niedorzeczności? Dopiero co napisałem, że
Chrystusa zabiło PRZEKROCZENIE przez nas przykazania "Nie zabijaj". Przecież
Chrystus jest OFIARĄ ZA NASZE GRZECHY, a nie za przykazanie "nie pożądaj".
Czy chcesz stworzyć jakąś nową ewangelię?
Przykazanie "Nie pożądaj" niestety ale obowiązuje, co nie znaczy, że ja
nawołuję do Starego Przymierza, gdy trwa Nowe Przymierze, w którym Chrystus
usprawiedliwia nasze grzechy.

[Mirek]
Za to Prawo umarł Chrystus, bo Prawo to daje życie w Jezusie
*Chrystusie.
*Rzym. 8:2
*2. Bo zakon Ducha, który daje życie w Chrystusie Jezusie, uwolnił cię od
*zakonu grzechu i śmierci.
*(BW)
*Zakon Ducha to właśnie "Nie pożądaj", a zakon grzechu i śmierci to bicie
*ofiar. Chrystus stając się ofiarą doskonałą uwolnił nas od bicia ofiar -
*śmierci niewinnych zwierząt.

[[[< J L >]]]
Cóż Chyba jednak Paweł co innego mówi o twoim zakonie śmierci.
1 kor 3,7 Lecz jeśli posługiwanie śmierci, utrwalone literami w kamieniu,
Rzymian 7,7 . Nie wiedziałbym bowiem, co to jest pożądanie, gdyby Prawo
nie mówiło: Nie pożądaj. Cut ..... . Gdy jednak zjawiło się przykazanie -
grzech ożył, 7,10 ja zaś umarłem. I przekonałem się, że przykazanie, które
miało prowadzić do życia, zawiodło mnie ku śmierci.
Wybacz ale Paweł co innego mówi na koniec swojego wywodu
To właśnie nie pożądaj jest tym co zabija. Chyba ze znowu wiesz lepiej, od
Pawła co On mówi.,

[Mirek]
Nie ja wiem lepiej od Pawła, tylko Ty nie chcesz zrozumieć Pawła i
fałszujesz jego myśli.
Paweł nigdzie nie powiedział, że przykazanie go zabiło. Pomijasz bardzo
ważny cytat, w którym Paweł to wyjaśnia.
Rz 7:13
13. A więc to, co dobre, stało się dla mnie przyczyną śmierci? ŻADNĄ MIARĄ!
Ale to właśnie grzech, by okazać się grzechem, przez to, co dobre,
sprowadził na mnie śmierć, aby przez związek z przykazaniem grzech ujawnił
nadmierną swą grzeszność.
(BT)

Proszę więc, nie fałszuj myśli Pawła. Zabija nie przykazanie, ale
przekroczenie przykazania, a to różnica. Ty w swojej beztrosce chcesz znieść
przykazanie myśląc, że nie będziesz miał co przekraczać, to nie umrzesz.
Zapominasz, że gubisz w ten sposób jedyny drogowskaz do życia - "ZAKON
DUCHA, który daje życie w Chrystusie Jezusie" ( Rzym.8:2)

Mirek