[chrzescijanie] Grzech z premedytacją

K.i M. Stefankiewicz stefankiewicz w Jezus.pl
Pią, 20 Paź 2006, 21:53:24 CEST

----- Wiadomość oryginalna -----
Od: "Witold Jurgielewicz" <wjur w poczta.onet.pl>
Do: "K.i M. Stefankiewicz" <stefankiewicz w Jezus.pl>;
<wspolnota w listy.kdm.pl>
Wysłano: 16 października 2006 12:14
Temat: Re: [chrzescijanie] Fwd: NObel z fizyki

Użytkownik K.i M. Stefankiewicz <stefankiewicz w Jezus.pl> napisał:

>Zauważ, że historia Ananiasz i Safiry rozkłada Twoją ludzką teorię o tym,
>że
>nawet grzechy rozmyślne, są wybaczalne.

To nie moja teoria. Patrz tutaj:

Mt 12:31   Bw   "Dlatego powiadam wam: Każdy grzech i bluźnierstwo będzie
ludziom odpuszczone, ale bluźnierstwo przeciw Duchowi nie będzie
odpuszczone."

KAŻDY, to KAŻDY. Taka jest obietnica Jezusa i ja Mu wierzę. Nasz Pan nie
dzieli tu grzechów na przed i po nawróceniu.

[Mirek]
Gdybyś Mu wierzył to byś nie grzeszył rozmyślnie (inaczej z premedytacją).
Chrystus nie musiał szczegółowo powtarzać, jaki to KAŻDY grzech będzie
odpuszczony, gdyż Żydzi byli od samego początku uczeni, że tylko grzech
popełniony przez nieuwagę może zostać odpuszczony i tylko za grzech przez
nieuwagę Żyd składał ofiarę ze zwierząt. Za grzech popełniony z
premedytacją, Żyd był wykluczany spośród ludu.

Lb 15:27-31
27. Jeśli to będzie pojedyncza osoba, która zgrzeszy przez zapomnienie,
przyprowadzi jednoroczną kozę jako ofiarę przebłagalną.
28. Nad osobą, która zgrzeszyła, kapłan dokona obrzędu przebłagania, aby ją
uwolnić od winy - i dostąpi ona odpuszczenia.
29. Prawo to obowiązuje zarówno Izraelitów, jak też i obcych, którzy
przebywają pomiędzy wami; jedno prawo będzie dla wszystkich, którzy
ZGRZESZYLI NIEŚWIADOMIE.
30. Gdyby ktoś uczynił to ŚWIADOMIE, bez względu na to, czy jest tubylcem
czy obcym, obraża Pana i MA BYĆ WYŁĄCZONY spośród ludu.
31. Wzgardził bowiem słowem Pana i złamał Jego przykazania - taki musi być
wyłączony BEZ MIŁOSIERDZIA, i spadnie na niego odpowiedzialność za jego
grzech.
(BT)

Tak więc masz taki sam tekst ze Starego Testamentu o tym, że grzech z
premedytacją jest niewybaczalny, jak i w Nowym Testamencie (Hebr 10:26),
toteż nie jest trudno zrozumieć, że słowo KAŻDY odnosi się do każdego
grzechu popełnionego przez nieuwagę.

[Witold]
Co do główkowania - mógłbym to samo napisać o Twoich łamańcach myślowych
dotyczących podziału Prawa na "ceremonialne" i "moralne", którego to
podziału w Biblii nie ma i też mógłbym napisać, ze dla własnej wygody i
uzasadnienia swoich argumentów dopisujesz ludzką naukę.

[Mirek]
Wyjaśniłem bardzo przejrzyście osobnym listem, że Pismo Święte dzieli
właśnie tak Prawo, to dlaczego nie wskazujesz precyzyjnie, co jest takim
"łamańcem myślowym" ponad Twoje możliwości rozumienia, to może spróbuję
jeszcze coś rozjaśnić.

>Bo czy Ananaiasz i Safira
>wypowiedzieli choć jedno słowo bluźniesrtwa przeciwko Duchowi Świętemu?
>NIE!
>A czy mieli czas wytłumaczyć się z umówionego grzechu kłamstwa i wyrazić
>skruchę? Nie mieli nawet czasu na to, gdyż Bóg na miejscu ich zabił za ten
>grzech. Ile razy zgrzeszyli grzechem rozmyślnym? RAZ JEDEN!
>Czy zatem zbawienie, które już było ich udziałem, utracili? Niestety TAK!

Niestety, to Mirku, nic w tym fragmencie nie ma o tym, że zostali potępieni.
Niewątpliwie zostali ukarani nagłą śmiercią fizyczną za swój grzech, ale o
ich dalszych losach nic tu nie ma. Poszukaj lepszych przykładów,
jednoznacznych.

[Witold]
To już mnie zamurowało. Jednym słowem Ty po zmartwychwstaniu spodziewasz
spotkać takich ludzi jak Ananiasz i Safira jak i wielu innych umyślnych
przestępców. Z pewnością nie spodziewasz się spotkać tam mnie, gdyż ja nie
grzeszę z premedytacją i tak nauczam, więc jestem zły.
No cóż, gratuluję Ci tak dobrego rozeznania.

Mirek